Turboterje Posted April 21, 2008 Share Posted April 21, 2008 Noen som har en turbo å anbefale til 450hk. Som lader så tidlig som mulig. Tenkte å kjøre på rundt 1.8, å ha full moment rundt 4000 omdreinger. Hvis det er mulig.Hvilke oppsett jeg skar kjøre med, veit jeg ikke enda.. Men tenkte bare å lufte, om det er noen som har erfaringer rundt det jeg spør etter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cross-box Posted April 21, 2008 Share Posted April 21, 2008 netics E50 Steg 5 aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turboterje Posted April 21, 2008 Author Share Posted April 21, 2008 (edited) Greier du 1.8 på den ved 4000. Med riktig oppsett? Er det den med 63 eksoshus? Edited April 21, 2008 by Turboterje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furre Posted April 22, 2008 Share Posted April 22, 2008 jeg har en gt 3071r, disse holder vell til ca 470hk.. syns den kommer tidlig men har ikke bremsa den enda så har ikke tall... 88 Sierra cosworth 2-wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turboterje Posted April 22, 2008 Author Share Posted April 22, 2008 Når begynner den å lade a? å pris? Link to comment Share on other sites More sharing options...
torpecossie Posted April 22, 2008 Share Posted April 22, 2008 atpturbo.com 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest T-KING65 Posted April 22, 2008 Share Posted April 22, 2008 Vi har klart max dreiemoment på 4200omdr med en gt3071r .63ar ultimate 3" wastegate baklokk , men du må ha et rimelig bra oppsett , for å klare det .Klarte 480-490hk i motor,,,max effekt var på litt over 600o omdr. .Med bra oppsett og bra kammer juster for tidlig bunndrag , kan du klare mye nm enda lavere enn 4200omdr. .Han som eier bilen sier den drar som orig T25 Escort nede i turtaller , men i tillegg drar den med bra effekt rett i sperra . Jeg har disse turboene inne + alt som skal til for å montere dem på . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turboterje Posted May 1, 2008 Author Share Posted May 1, 2008 Mange hk kan du oppnå med netics E46 med 48 eksoshus? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kai-f250 Posted May 1, 2008 Share Posted May 1, 2008 her står litt da men ik me 48 eksoshus.. http://www.protrim.no/produkter_turbo_turbonetics.shtml sorry en liten OT:eg har e 46 med 63 eksoshus som skal på is sierran..noen formeninger om dette? 02mod ford mondeo stv type konebil86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ProBoTecH Posted May 1, 2008 Share Posted May 1, 2008 Er vel en fordel om du opplyser åssen motor dette skal på ? blir vel litt forskjell på de forskjellige.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turboterje Posted May 1, 2008 Author Share Posted May 1, 2008 Ja,sorry. Det er til en vingebilmotor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
turboole Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 Vi har klart max dreiemoment på 4200omdr med en gt3071r .63ar ultimate 3" wastegate baklokk , men du må ha et rimelig bra oppsett , for å klare det .Klarte 480-490hk i motor,,,max effekt var på litt over 600o omdr. .Med bra oppsett og bra kammer juster for tidlig bunndrag , kan du klare mye nm enda lavere enn 4200omdr. .Han som eier bilen sier den drar som orig T25 Escort nede i turtaller , men i tillegg drar den med bra effekt rett i sperra . Jeg har disse turboene inne + alt som skal til for å montere dem på . Lure på kor det vart bremsa henne,syns det hørtes mye ut?Har selv en gt3076 ar 82,separat wg å har ikke nådd di tallene enda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joe Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 (edited) Lure på kor det vart bremsa henne,syns det hørtes mye ut?Har selv en gt3076 ar 82,separat wg å har ikke nådd di tallene enda. Den er bremset i dynapak'en til BSH..... (hvis det er min det er snakk om) Ps... vinge 87 bremsa jo 525 hos ringstad med ein 3076.... så du burde nå kunne komme opp i de tallene som TK snakker om Edited May 5, 2008 by joe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest T-KING65 Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 Har selv en gt3076 ar 82,separat wg å har ikke nådd di tallene enda. Har sett godt over 550hk med den turboen , med det svære .82ar huset ( som forøvrig er temmelig overkill på den) .Men , det krever et godt fungerende oppsett .Spesielt porting av topp kombinert med riktig kamvalg( og seriøs innstilling av kammen når den mappes) , spiller STOR rolle på Cosworth motorer .Det er MYE dårlig porting ute og går , og da kan fort max effekten , og bunndraget dale nedover . På japse topper er det stort sett mindre behov for porting , og da får en mye jevnere resultat fra motor til motor .Jeg syns det varioerer ekstremt mye på Cosworth motorer . Har en SERIØS portet topp , bra grenrør/turbo og innsug + det essensielle , så kommer effektene relativt lett ser det ut som . Vinge hadde jo orig. innsug/gass spjell og kjørte vel kun 1.7bar samt .63ar eksoshus , når den ble mappet hos Ringstad , så den kunne definitivt klart mer . Ja , den ble testet senere , men dette var jo etter han hadde føkket opp motoren sin ( viste det seg senere) .Nå kan jo alle de "vanlige kranglefantene " bare komme og ødelegge tråden...... Jeg forholder meg til dynotall fra Ringstad i hvert fall , da han er en av de absolutt mest proffe på mapping/dyno i landet . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hovden Racing Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 Kan du ikke senke kravet ditt fra 450 og ned til 400 da? Da er det uten tvil Garrett T34 ar.63!!!! Den turboen kan jeg bare skryte av, ikke et vondt ord om den! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 enig med hovden. T34 med ar48 og lav komp viser seg gang på gang at banker omtrent ALT av turboer på hele registeret. Har ikke sett noen turboer fra garrett som klarer det samme som denne bortsett fra en som wingdude linket til for en god tid tilbake. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 (edited) netics E50 Steg 5 Greier du 1.8 på den ved 4000. Med riktig oppsett? Er det den med 63 eksoshus? Har Turbonetics E50, med 63 eksoshus.leser av bremsepapirer at jeg har 1.8 bar på 3950rpm.Max moment,580Nm på 4250 rpm. så svaret er ja Edited May 6, 2008 by Ron Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turboterje Posted May 6, 2008 Author Share Posted May 6, 2008 Er det noen som har bremset med t34 med 48 eksoshus? Når omtrent har du 1.8 på den? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 http://i230.photobucket.com/albums/ee305/j...Cosworth4wd.jpg her er en med t34 og ar48 Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turboterje Posted May 6, 2008 Author Share Posted May 6, 2008 (edited) Hva er gjort med motor a?Å hva ble slutt resultatet? På hjul eller i motor? Mye turbotrykk? Jeg er så dårlig på lese av sånn jeg. Edited May 6, 2008 by Turboterje Link to comment Share on other sites More sharing options...
joe Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 http://i230.photobucket.com/albums/ee305/j...Cosworth4wd.jpg her er en med t34 og ar48 Ka mer er gjort med denne då ?.... føler meg nå ikkje banket akkurat - siden eg har 100 nm mer på samme turtall *he-he* Link to comment Share on other sites More sharing options...
turboole Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 Har sett godt over 550hk med den turboen , med det svære .82ar huset ( som forøvrig er temmelig overkill på den) .Men , det krever et godt fungerende oppsett .Spesielt porting av topp kombinert med riktig kamvalg( og seriøs innstilling av kammen når den mappes) , spiller STOR rolle på Cosworth motorer .Har en SERIØS portet topp , bra grenrør/turbo og innsug + det essensielle , så kommer effektene relativt lett ser det ut som . Vinge hadde jo orig. innsug/gass spjell og kjørte vel kun 1.7bar samt .63ar eksoshus , når den ble mappet hos Ringstad , så den kunne definitivt klart mer . Ja , den ble testet senere , men dette var jo etter han hadde føkket opp motoren sin ( viste det seg senere) .Nå kan jo alle de "vanlige kranglefantene " bare komme og ødelegge tråden...... Jeg forholder meg til dynotall fra Ringstad i hvert fall , da han er en av de absolutt mest proffe på mapping/dyno i landet . Jeg nådde maks moment på 4300-4400 på dynoen til bjørnstad men no ska det no siest at vi måtte avbryte bremsinga den gangen men fortsatt så uteble den store effekten.Ligger nokk en del i fintuning av kammene.Har ikke maksporta toppen men har hatt hjelp fra ebb til det samt kamvalg å nytt innsug,skal å nevnes at den er bygget for nm.Er det bremsa mye nm på de motorene over 500? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turboterje Posted May 6, 2008 Author Share Posted May 6, 2008 (edited) Etter det jeg kan se av papirene så er denne bremset til 406nm og 302 hk på navene? Og 385hk/522nm i motor eller?Men er dette på en t34 ar48? Hva er så gjort effektmessig da? Å hvor mye er trøkket i bar?Jeg bare lurer siden jeg skal ha samme turboen selv. Edited May 6, 2008 by Turboterje Link to comment Share on other sites More sharing options...
joe Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 (edited) Etter det jeg kan se av papirene så er denne bremset til 406nm og 302 hk på navene? Og 385hk/522nm i motor eller?Men er dette på en t34 ar48? Hva er så gjort effektmessig da? Å hvor mye er trøkket i bar?Jeg bare lurer siden jeg skal ha samme turboen selv. Kjenner ikkje til den benken der - men trodde det var målt på hjul ?... såfall så bør du ta utgangspunkt i de tallene der : 406/302... de andre tallene er vel bare estimert trodde eg - eller i mine øyne "skrytehester" 1,66 bar er det ladet såvidt eg kan se.. Edited May 7, 2008 by joe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turboterje Posted May 7, 2008 Author Share Posted May 7, 2008 Men er den bremset med 48 eller 63 eksoshus?Å hva er gjort ellers med motoren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now