Jump to content

computer tull på 24v....


Trones...

Recommended Posts

Hei..

Har nå testkjørt bilen et par dager... Men sliter med at computeren resetter seg hele tiden :mellow:

Må da kjøre x antall mil før at den fungere som den skal..

Noen som vet fargekoden på strømledningen som det skal stå strøm på hele tiden til computeren, så den ikke resetter seg hele jæv.. tiden?? <_<

Edited by Trones...

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Vel.. her kan det ikke være bare comp. som tuller.. motoren går helt ræva.. Skyter å smeller av og til.. høres ut som en traktor.. dro ut pluggledningene på høyre side(sett foran motoren) motoren gikk forsatt som en traktor, men hadde gnist i ledningene..

På motsatt siden reagerte den med en gang jeg nappet ut en ledning.. (på alle ledningene på den siden)

Pluggene er nye org. ford max kjørt 20mil med..

Virker som dette problemet kommer og går :(

Og så klart går det BENSIN så det suser nå..

 

Etter det jeg finner ut så er det kun den ene siden av motoren som er vrang av seg..

 

Kan det være hego på den siden som lager problemer av og til?? evt dysene??

 

Noen som kan gi meg noen tips hva som evt, kan løse dette problemet????????????

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Vel.. her kan det ikke være bare comp. som tuller.. motoren går helt ræva.. Skyter å smeller av og til.. høres ut som en traktor.. dro ut pluggledningene på høyre side(sett foran motoren) motoren gikk forsatt som en traktor, men hadde gnist i ledningene..

På motsatt siden reagerte den med en gang jeg nappet ut en ledning.. (på alle ledningene på den siden)

Pluggene er nye org. ford max kjørt 20mil med..

Virker som dette problemet kommer og går :(

Og så klart går det BENSIN så det suser nå..

 

Etter det jeg finner ut så er det kun den ene siden av motoren som er vrang av seg..

 

Kan det være hego på den siden som lager problemer av og til?? evt dysene??

 

Noen som kan gi meg noen tips hva som evt, kan løse dette problemet????????????

 

Kan prøve å kjøre uten lambda og la den gå på reserve program, men jeg tror ikke det er feilen.

Coilpack fyrer to og to der den ene er "vasted spark" så feilen ligger neppe der heller. 1/5 - 4/3 - 2/6....

Dysene jordes i hjernen på pos. 58 og 59, begge er brune. Injektor 1,2 og 3 er 58 - 4,5 og 6 er 59 mener jeg. (på ford`s originale kobl. skjema er disse feilmerket)

Skjønner jeg deg riktig er det 4,5 og 6 du har problemer med?

I mangel på bedre svar foreslår jeg du kan begynne å lete der.

Heiki

Link to comment
Share on other sites

Takker for hjelp:)

 

Funnet litt ut av det.. ser ut for at jeg sliter med en ledning fra computern som ikke er helt go..

bøyde å tøyde litt på hele greiene ut av hjernen, og visp så gikk den som den skulle.. jokka litt at og fram på det, og det var tydelig at det er en kontaktfeil der på en ledning...

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...