Jump to content

hva f... har jeg glemt?


torpecossie

Recommended Posts

hatt oppe fordeleren nå, virker ok der, mellom pumpe og sil skal det være tett, men ****** usikker på mellom bunnpanne og sil. målte på en orginal

2wd cosworth motor, 12cm fra sil til bolt på veivlagerbukk var det på den, samme på min.. satte på bunnpanna slik det var da.

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Link to comment
Share on other sites

Kan dette ha noe med den nymonterte oljekjøleren å gjøre?

 

tett slange,kjøler e.l.. Er nu verdt å sjekke så du kan utelukke det.

 

Håper du finner feilen,slikt er ***** kjedelig.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Du er nok inne på noe der, er mye olje som går til oljekjøler og slanger+ bunnpanna har jo blitt mye større.

Kan tippe at sila ikke rekker nedi olja...

 

Regner med du har sett på pinnen etter du dro den på startern?

 

Fort gjort å glemme sånne ting hvetfall :)

'63 Ford Cortina 1200 2dr

'89 Ford Sierra 3dr ohc-turbo

'86 Ford Sierra RS Cosworth

'00 Dodge Ram 2500 5,9TD

Link to comment
Share on other sites

har du hatt olje i pumpa? ved montering eller før når du monterte olje filteret? en ny olje pumpe som er helt tørr pumper ikke olje eller trykk. skru at olje filteret og bruk en sånn pumpe kanne og pump inn olje i hullet der.

Link to comment
Share on other sites

har du hatt olje i pumpa? ved montering eller før når du monterte olje filteret? en ny olje pumpe som er helt tørr pumper ikke olje eller trykk. skru at olje filteret og bruk en sånn pumpe kanne og pump inn olje i hullet der.

 

da må jeg prøve det:)

 

da har jeg prøvd det, tok av oljefilter, pumpa hullet mætt.. men ingen olje/oljetrykk,

 

har bigwing panne:) så nok olje.. problemet er att den ikke sirkulerer.. hadde av oljekjøleren før i dag. helt tørr

Edited by torpecossie

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Link to comment
Share on other sites

da må jeg prøve det:)

 

da har jeg prøvd det, tok av oljefilter, pumpa hullet mætt.. men ingen olje/oljetrykk,

 

har bigwing panne:) så nok olje.. problemet er att den ikke sirkulerer.. hadde av oljekjøleren før i dag. helt tørr

 

da har du sikkert en adapter til olje kjøleren og da? du har ikke satt den på feil vei? om det er mulig?

med uten termostat på den adapteren?

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde samme problem på en vingebil, da var det faktisk det nye Motorkraft ojefilteret som var tett. Satte på nytt Alko filter så kom oljetrykket.

Lett å sjekke:

Skru av oje smøringa på toppen av turboen, så tar du ut fordeler`n.

Kapp av en umraconøkkel (eller pipe på den som stikker opp) sett denne på drillen å putt den nedi for deler hullet.

Prøv først uten olje filtere på. Hvis det da kommer olje, setter du filteret på og se om det kommer til turboen.

 

Etter overhaling av motor bør det alltid kjøres opp oljetrykk med drill før oppstart

Link to comment
Share on other sites

har satt sandwichen riktig vei, og pinnen sitter der..

 

tar i mot forslag jeg:), skal ta av oljefilteret etterpå, fylle pumpa med olje en gang til, og kjøre den rundt uten filter..

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...