Guest 2wdCosworth88 Posted April 18, 2008 Posted April 18, 2008 Har ak fått starta igjen Cosworth`n etter bytte av toppakning og bytte til ARP bolter.. Bilen er en Sedan Cosworth 88mod 2wd, 200blokk med 2wd topp.. Har 270chip, orginal map sensor, t3 turbo med ar38 eksoshus, og ar 42 kompressorhus, grp A Toppakning og ARP bolter da, kjører på 4x4 Sierra Dyser, RS 500 Intercooler, orginalt eksosanlegg, og innsugspacer.. Kjører på 1,6 bar nå, da går den fint hele veien og ikke noe problem.. Syntes bilen går meget bra til å kjøre med bare 270 chip.. Noen som har noe erfaringer med 270 oppsett fra før??? Mye trykk du må ha for å ha 270 virkelige hester??? Takker for svar....
Janna Posted April 18, 2008 Posted April 18, 2008 Du bør vel egentlig ikke kjøre mer enn 1.2 med det oppsettet iallefall. Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/
bart Posted April 18, 2008 Posted April 18, 2008 1,6 bar???, du bør vel holde deg under 1 bar, som er måle området for map sensoren din med mindre du har en chip som er programert for å kjøre over 1 bar på std map sensor ,men det er vel escort som bruker ha disse,
Escort_Cossi Posted April 18, 2008 Posted April 18, 2008 Har ak fått starta igjen Cosworth`n etter bytte av toppakning og bytte til ARP bolter.. Bilen er en Sedan Cosworth 88mod 2wd, 200blokk med 2wd topp.. Har 270chip, orginal map sensor, t3 turbo med ar38 eksoshus, og ar 42 kompressorhus, grp A Toppakning og ARP bolter da, kjører på 4x4 Sierra Dyser, RS 500 Intercooler, orginalt eksosanlegg, og innsugspacer.. Kjører på 1,6 bar nå, da går den fint hele veien og ikke noe problem.. Syntes bilen går meget bra til å kjøre med bare 270 chip.. Noen som har noe erfaringer med 270 oppsett fra før??? Mye trykk du må ha for å ha 270 virkelige hester??? Takker for svar.... Syns dette høret meget skummelt ut.. Kor lenge har du kjørt med dette??? vil anbefalle legge deg ned på 1 bar... men få deg Breibandslamda og sjekk...ellers kan dette bli kostbart Signatur.Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.
ArneR Posted April 18, 2008 Posted April 18, 2008 Alt under 2 bar er kjedelig!!!! Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R
Guest Red Devil Posted April 18, 2008 Posted April 18, 2008 det blir hvertfall kjedelig om man lader 2 bar på det opsettet der..
tommy w Posted April 18, 2008 Posted April 18, 2008 2 bar var ingen problem så lenge du slepper det greit ned på slutten. pøs på med ladetrykk så den går nesten magert HELE registeret. Da kjører du fra alle pinglene som kjører steg3. Eneste som ikke tåler det er turboen. hehe. men pass på at du vet hva du driver med hvis du skal tømme dysene. hvertfall hvis du skal gjøre det på topp av registeret. hehe Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Escort RST WRC Posted April 18, 2008 Posted April 18, 2008 Få deg tak i en bredbåndslambda og juster inn etter AFR.Bør ha i tankene at t3'en ikke liker så mye trykk..Høres ut som en dårlig plan slik det er nå vertfall. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Guest -Maverick- Posted April 20, 2008 Posted April 20, 2008 (edited) herregud er det rart det smeller innimellom?Vord of advise: Ting man ikke har greie på,det lar man være og overlater til andre! Sånn det oppsettet ditt hørtest ut så går bilen din på fri flyt å fantasi i det ladetrykket passerer 1bar.dette er det bare amatører og blakke folk som roter med.særlig smart er det hvertfall ikke da utfallet kan bli veldig dyrt. Får vel svare litt konstruktivt og da. Motorstyringen din kan bare se 1 bar ladetrykk uansett hvor mye du lader.dette pga din mapsensor.derfor får motoren bare bensin tilsvarende det.så egentlig er maks ladetrykk for deg 1 bar,men som mangen andre så har sikkert han som trimmet din bil strekt strikken litt til ved å øke bensintrykket så du kan lade 1,2bar.dette betyr også at den får for mye under 1 bar hvor du ligger mest... Min oppriktige mening er at noen som gjør dette trenger egentlig ny mapsensor,330chip,grønndyser og ny actuator... Edited April 20, 2008 by -Maverick-
LHD rs500 Posted April 20, 2008 Posted April 20, 2008 (edited) Min oppriktige mening er at noen som gjør dette trenger egentlig ny mapsensor,330chip,grønndyser og ny actuator... Finnes jo steg 1 chip som manupulerer mappen da.Har selv en slik på min bil.Har kjørt på 1,2 -1,3 i tre år nå.En kompis med samme chipp,bremsa 283 hk på rulla til Per Gullbransen,med helt st.motor og eksos. Edited April 20, 2008 by LHD rs500
bart Posted April 20, 2008 Posted April 20, 2008 (edited) De chippene som er beregnet for å lade over 1 bar er mappet på tps for å kunne gå utover måleområdet til map,men som sagt over her rette veien er nok 3bar chip og dyser, da std dyser er maxet Edited April 20, 2008 by bart
Guest 2wdCosworth88 Posted April 21, 2008 Posted April 21, 2008 Jaja, hmmm.... Skal koble på å se hvordan blandingen er.... Har kjørt snart 100mil nå, og har skrudd ned trykket til 1,4bar...Men går godt og det ser ut til å gå bra, skrudde ut plugga å kikka i går, de er litt svarte.. Så tyder på at den ikke går altfor magert da..... En kompis av meg har da kjørt på samme oppsettet i 3år nå, bare om sommeren da selvfølgelig, han lader 1,5bar, og det går da enda....Han kjører med t34 turbo da men..... Sitter jo annen bensinregulator på den da, som følger turbotrykket.... Men men, ser det uansett med lambda.....
a.nilsen Posted April 21, 2008 Posted April 21, 2008 Kan nok stemme at plugga er svarte om bensin trykket er hevet for å kompansere mot manglende map på 1+bar.. Får jo nok på alt under en bar da... '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
Guest -Maverick- Posted April 21, 2008 Posted April 21, 2008 (edited) vel vel...mye som går greit.Man kan gå på rød mann hver eneste dag uten problem også,men plutselig en dag så smeller det Motorstyringen din stopper på 1 bar uansett hvilken luring som har manipulert ditt og datt for å få det til å fungere. Det finnes så mange forskjellige "kit" til cosworth at sånt jall burde være lett å unngå. Det rare er at om motoren rakner,så er forden bare noe drit som ikke tåler noe plutselig. Edited April 21, 2008 by -Maverick-
kh turbo Posted April 21, 2008 Posted April 21, 2008 (edited) Få på breibånds lambdaen... så du ikke "dreper" motoren din.kjøret 1,4 jeg på steg 1 chip, byttet kun wg, og kn i boks standard ellers. Ikke noe problem, om du har et bra chip.(la ned trykket til 1,2 i høyere turtalls register) Denne bremset 293 hk hos autocosult. Har ikke målt map sensoren selv, ,men mener denne har utslag på volt til 1.2 bar??? Edited April 21, 2008 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
Guest 2wdCosworth88 Posted April 22, 2008 Posted April 22, 2008 jepp, har skrudd ned til 1,2 bar nå til jeg har fått satt på bredbåndslambda... Så får vi se...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now