Guest haavinr Posted April 17, 2008 Share Posted April 17, 2008 Har tatt en DOCH motor fra en siera stv 92mod. som skal settes inn i min sierra sedan 87mod leste på en post her at man må ta mellom akslingen, når jeg tok av girkassa så vart det med en aksling på ca 1meter... er det den dere mener jeg skal ta? og noe annet jeg leste er at jeg må bytte gass pedalen?? er det nødventig? eller passer Wiren på min pedal? Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.cosworth Posted April 17, 2008 Share Posted April 17, 2008 Flyttet. -Arne '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gridset Posted April 17, 2008 Share Posted April 17, 2008 mellomakslingen er den som fulgte med girkassa, ja. gasspedalen vet jeg ikke helt om du må bytte, men ser at folk bytter den når de bygger om fra forgasser til IS (ohc). gasswiren på DOHC er litt lengre enn på OHC, pga at innsuget er på høyre side på DOHC, og ikke venstre slik som på OHC. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest haavinr Posted April 17, 2008 Share Posted April 17, 2008 mellomakslingen er den som fulgte med girkassa, ja. gasspedalen vet jeg ikke helt om du må bytte, men ser at folk bytter den når de bygger om fra forgasser til IS (ohc). gasswiren på DOHC er litt lengre enn på OHC, pga at innsuget er på høyre side på DOHC, og ikke venstre slik som på OHC. oki, takker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest FordFrans Posted April 30, 2008 Share Posted April 30, 2008 du må bytte gass-pedal. vaier-feste er ikke det samme. det merket jeg etter att jeg hadde kjørt delebilen min på skroten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted May 1, 2008 Share Posted May 1, 2008 Vist du samtidig bygger om fra type9 girkasse til mt75 må du ha hele mellomaksel fra girkasse til diffrensial. Type9 har glidesplines på utgående aksel fra girkassen, mens mt75 har glidesplines på selve mellomaksel. Mellomaksel til mt75 bør ikke demonteres i koplingen eller kryssene, da hele akselen er avbalansert. Vist mellomaksel ikke blir avbalansert vil dette sette ned levetiden på lageret i bakant av girkassen. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted May 2, 2008 Share Posted May 2, 2008 Jøss, er det noen som faktisk bygger om TIL dohc??? Det vet jeg at jeg aldri hadde giddi... men lykke til Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sierraman Posted May 2, 2008 Share Posted May 2, 2008 er det en mk1 eller mk2? du vil merke stor effektøkning vis bilen er mk1, da den veier 100kg mindre + at dohc er sprekere en ohc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted May 2, 2008 Share Posted May 2, 2008 dohc er en utrolig flott motor å kjøre til vanlig, er sterk i bunn å drar gjevnt å fint oppover i registret,selv om ohc'n er mer "pålitelig" motor å tåler MYE mer så er dohc'n mere behagelig og ikke minst økonomisk å kjøre iforhold til ohc.min dohc har snart runda 300k,å går fremdeles veldig økonomisk, ligger mellom 0,7 - 0,8 på blanda kjøring å langkjør så kan man få den under 0.6 på mila Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest FordFrans Posted May 8, 2008 Share Posted May 8, 2008 Ser det er en som klager på att du bytter til DOHC motor. Jeg har gjort det samme,og det funker veldig greit! Jeg har mk1,og den er som en annen her sier lettere. Du kan også droppe katalysatoren viss du har gammel nok bil,det blir nemlig en annen utslippsklasse med annen årsmodel!! SMART!! jeg har 86-mod 3-dørs,og det er eu-godkjent! Mye høyere dreimomenet en forgasser og IS, og MYE billigere en og sette på turbokitt! Så det er en grei måte og få mer POWER på for en billig penge! Så her er det Nm og hester for småkroner! Kjørte om kapp med min gamle ohc mot DOHC`en jeg har i nå,og ble lett fra kjørt! Lykke Til!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilssen Posted May 8, 2008 Share Posted May 8, 2008 Ser det er en som klager på att du bytter til DOHC motor. Jeg har gjort det samme,og det funker veldig greit! Jeg har mk1,og den er som en annen her sier lettere. Du kan også droppe katalysatoren viss du har gammel nok bil,det blir nemlig en annen utslippsklasse med annen årsmodel!! SMART!! jeg har 86-mod 3-dørs,og det er eu-godkjent! Mye høyere dreimomenet en forgasser og IS, og MYE billigere en og sette på turbokitt! Så det er en grei måte og få mer POWER på for en billig penge! Så her er det Nm og hester for småkroner! Kjørte om kapp med min gamle ohc mot DOHC`en jeg har i nå,og ble lett fra kjørt! Lykke Til!! Vill ikke akkurat påstå å si at DOCH er noe å satse på som turbobil. Men _ok_ til å bytte ut hvis du ikke har noen videre planer. Failure is only the opportunity to more intelligently begin again. Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted May 8, 2008 Share Posted May 8, 2008 Ser det er en som klager på att du bytter til DOHC motor. Jeg har gjort det samme,og det funker veldig greit! Jeg har mk1,og den er som en annen her sier lettere. Du kan også droppe katalysatoren viss du har gammel nok bil,det blir nemlig en annen utslippsklasse med annen årsmodel!! SMART!! jeg har 86-mod 3-dørs,og det er eu-godkjent! Mye høyere dreimomenet en forgasser og IS, og MYE billigere en og sette på turbokitt! Så det er en grei måte og få mer POWER på for en billig penge! Så her er det Nm og hester for småkroner! Kjørte om kapp med min gamle ohc mot DOHC`en jeg har i nå,og ble lett fra kjørt! Lykke Til!! "Mye høyere dreimomenet en forgasser og IS, og MYE billigere en og sette på turbokitt! " IS'n har 160 nm på 3500rpm eller no,kanskje høyere,mens dohc har 170 nm på 2500rpm, så vil ikke akkurat si den har så mye høyere dreimoment enn en gammal IS, men grunn til at dohc'n virker så mye sterkere er fordi den har momentet mye tidligere enn OHC, å d er slettese ikke billigere å få mere effekt ut av en dohc enn en ohc, Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest FordFrans Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 noen som ikke leste godt nok ser jeg....ikke har jeg sakt att han skal sette på turbokitt! bare att det var en billig måte og få litt mer power på og sette inn en dohc-motor istede for og bygge om til turbo på ohc!! Alle vet jo seff att ohc motoren er kulere og gjøre noe med! jeg har en i garasjen som skal få turbo,så må ikke tro jeg er helt grønn..! he he! og når nm er på ett lavere turtall så kommer man faktisk fortere av gårde.... derfor noen har kompressor på bunn og turbo på topp! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now