exin89 Posted April 16, 2008 Share Posted April 16, 2008 Har et ekstra toppdeksel til motoren min og tenkte jeg skulle skjære hull og har det gjennomsiktig oppå på hver side over "kammene". Men hva kan jeg bruke av "glass". Vanlig glass vil bli for hardt og sprøtt da det gjerne skal bøyes etter dekselet som er litt høyere på midten, og i tillegg kan det sprekke ved mye risting. Plexiglass tåler vel ikke nok varme. Det blir jo rimelig varmt på toppdekselet. Dekselet skal også lakkeres. Farge er jeg usikker på, men regner med at det blir hvitt. Samme farge som bilen. Se bilde. Rødt felt vil bli plexiglass. Kanskje også det blåe feltet, men det kan bli noe stygt da det er stygg brun farge på den saken som fører kjedet mellom kam-dreva. 91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraracing Posted April 16, 2008 Share Posted April 16, 2008 Verken plexi eller lexan tåler vel så mye varme.Kommer vel kanskje an på hvor tjukk plata skal være men. Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furre Posted April 16, 2008 Share Posted April 16, 2008 blir toppdekselet så varmt da? får vell ikke problemer med plexi eller lexan før du kommer opp på et par hundre grader? 88 Sierra cosworth 2-wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraracing Posted April 16, 2008 Share Posted April 16, 2008 (edited) Vet ikke hvor mange grader det blir ut av en varmepistol jeg. Liten enkel en som går på strøm.Men plexi og lexan bøyer seg lett ved bruk av en sånn. Edited April 16, 2008 by sierraracing Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dagfinn Posted April 16, 2008 Share Posted April 16, 2008 hva er egentlig vitsen? det vil jo bli tilgriset med olje under der uansett. Link to comment Share on other sites More sharing options...
exin89 Posted April 16, 2008 Author Share Posted April 16, 2008 Olja setter seg ikke fast. Det renner av. Har sett noe sånt før. Var utrolig stilig. Kommer oljedusj opp på vinduene kontinuelig. Også er det kjekt hvis det er no gæli neri der (noe som aldri skal skje) 91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted April 16, 2008 Share Posted April 16, 2008 Olja setter seg ikke fast. Det renner av. Har sett noe sånt før. Var utrolig stilig. Kommer oljedusj opp på vinduene kontinuelig. Også er det kjekt hvis det er no gæli neri der (noe som aldri skal skje)Joda, hvis du har en skikkelig showbil der alt er like gjennomført og ubrukelig så ser jeg vitsen... Men på en bil som gjerne skal kjøres hver dag ser jeg virkelig ikke poenget med og bruke tid og penger på noe som ikke har noe fornuftig nytte for seg annet enn og lage problemer hvis du er uheldig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted April 16, 2008 Share Posted April 16, 2008 Lexan/plexiglass er ikke spesielt glad i olje i lengden, så her trur jeg du kan gi opp først som sist dessverre... jeg har selv vært i kontakt med bedrift som driver med plast, for å lage en gjennomsiktig catch-tank til cossien, men måtte bare gi opp da ingen av de gjennomsiktige plast-typene tålte olje, eller kjemikalier generelt... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford ragger Posted April 16, 2008 Share Posted April 16, 2008 Noen som har litt lite og finne på.. Men bra oppfinsomhet da..! hehe Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted April 16, 2008 Share Posted April 16, 2008 Glass er vel eneste veien tenker jeg....men det vil nok også bli brunt av sot etter kort tid vil jeg tro... Hvis du er heldig finner du en lasagnaform som passer Peder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per-joar Posted April 17, 2008 Share Posted April 17, 2008 Synes det er rått at noen tørr å prøve og tenke nytt, noen må jo prøve seg frem. Kjør på, og fortell hva du kommer frem til Link to comment Share on other sites More sharing options...
lyrix Posted April 19, 2008 Share Posted April 19, 2008 hehe. hadde samme tanken når jeg hadde dohc. det er jo bare å prøve med plexi eller lexan.. 08 mondeo titanium X 91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/76 volvo 242 turbo prosjekt94 pajero GLS 33" dekk <---selges Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egil Posted April 24, 2008 Share Posted April 24, 2008 (edited) Alternativ måtte være , om du kontaktet en glassmester/ Glass leverandør og nevnte dit ønske for dei og om det lot seg gjøre og fikk disse til å sette på glass som ble laminert sammen med den logoen du ønsket og satte denne sammen med et glass /lamineringsfilm +deksel/glass . Antar dohc dekselet ikke er særlig tykker en laminerings filmen ,om det er det kan glasset slipes spor på på kantene mellom glassene . Om dekselet er "litt" tykkere . Men det må antagelig limes med et produkt som tåler veldig varmt pertoliums produkt . Håper dette kan hjelpe deg litt på vei Edited April 24, 2008 by Egil Link to comment Share on other sites More sharing options...
exin89 Posted May 4, 2008 Author Share Posted May 4, 2008 Får se hva det blir til. Først og fremst tror jeg heller at det blir å prøve å få tak i transit toppdeksel av alu. Plastdekselet sprekker jo i skruehullene pga gummitetningen ekspanderer når den blir varm. Har tenkt til å forsterke det dekselet jeg har til overs nå, og evt lage til glass hvis det lar seg gjøre. 91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sveinerix Posted May 13, 2008 Share Posted May 13, 2008 Så på Discovery at de lagde motordeksler til en motorsykkel av skuddsikkert glass med vannjet. Dødstøft, men sviiiiindyrt glass. Det så da ut som det tålte både varme og olje. Det var til en Cross-sykkel og de er vel ikke kjent for at motorene er kalde... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZabiZ Posted May 13, 2008 Share Posted May 13, 2008 Ovn Glass? Link to comment Share on other sites More sharing options...
exin89 Posted June 4, 2008 Author Share Posted June 4, 2008 Med tanke på at lykteglassa på bilen er "vanlig glass" så tror jeg ikke det skal være noe problem å lage et sånnt toppdeksel med glass i. Lykteglassa sprekker jo ikke selvom de får en real steinsprut, så det bør nok være fult mulig. Det som kanskje kan bli vanskelig er å få den buen på glasset som dekselet har. Det er jo ikke flatt, men høyere på miden enn på endene. Tror nok jeg kommer til å prøve på dette etterhvert. Får kontakte glassmester og spørre om glass til ønsket formål. Regner med at jeg kan bruke vanlig bil vindu's glass. Da er det bare å skjære ut fra et gammelt sprekki bilvindu, og få "ønsket bøy". Ihvertfall bedre enn med flatt glass. 91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now