Jump to content

Interesse for Quartermaster clutch og svinghul


!Cosworth!

Recommended Posts

Skjekker om det er noe interesse for Quartermaster clutch og svinghjul.

 

Har 2 cosworth motorer som jeg skal oppgradere med kraftigere clutch.

 

Svinghjulene må lages og det er minimums bestilling på 5 stk. Jeg skal ha 2 stk så om minimum 3 stk til er intreserte så blir bestilling sendt.

 

Clutchen jeg skal bruke er 2 plata 7,25" V-Drive (ingen fjærer i platene) Både 1 plata og 3 plata er også en mulighet.

 

Pris for svinghjul er ca2300Nok

Pris for V-drive 2 plata 7,25" clutch ca 2400Nok

+frakt og moms viss jeg ikke har mulighet til å ta det med meg selv.

 

2 plata clutchen er oppgit til å tåle 600Lb.Ft/ 813Nm

 

Tegning av clutchen med mål og spesifikasjoner kan sendes på mail om interesse.

B-asic

I-nstructions

B-efore

L-eaving

E-arth

Link to comment
Share on other sites

Pussig :blink: , fikk akuratt en sånn i posten i går. ska på IS turbo :D

 

Ja vet dem har et oppsett med 2 plata clutch, svinghjul og utløserlager til is motorer. Var det det du fikk tak i?

 

Jeg har en 2 plata v-drive på Escort Cosworthen nå med et modifisert orginal svinghjul. Funker veldig bra. Men kunne tenkt meg svinghjulet som hører til.

B-asic

I-nstructions

B-efore

L-eaving

E-arth

Link to comment
Share on other sites

nei bare 2plata V-drive 7.25", med "rally" lammeller for litt clutch bruk, var no så inni helsikke lang leveringstid på svinghjulet. så ble burton svinghjul isteden.

 

Dette ska på isturbon til Rsmuffe på forumet her. fikk seriøse clutch problemer med sånn 4puck sak :D

Edited by joppa

Tidligere "joppa"

-77 Taunus 2.0

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker samme merke, bare 8 1/2" 2-plater for 1600 nm, fungerer kjempe bra...

 

Kan være interessert i ett sett, om du får total pris frem her, hva er sving-hjulet laget av.

 

Send meg tegning. kjha77@start.no

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

nei bare 2plata V-drive 7.25", med "rally" lammeller for litt clutch bruk, var no så inni helsikke lang leveringstid på svinghjulet. så ble burton svinghjul isteden.

 

Dette ska på isturbon til Rsmuffe på forumet her. fikk seriøse clutch problemer med sånn 4puck sak :D

 

Hvordan er dette burton svinghjulet da? Må borre og frese for å få clutchen til å passe?

 

Denne clutchen kan ikke brukes rett på et flatt svinghjul. vertfall ikke uten å sette inn en extra "floater" plate. uten dette blir det ikke press på clutchen.

 

 

 

Jeg bruker samme merke, bare 8 1/2" 2-plater for 1600 nm, fungerer kjempe bra...

 

Kan være interessert i ett sett, om du får total pris frem her, hva er sving-hjulet laget av.

 

Send meg tegning. kjha77@start.no

 

 

Bilde sendt.

Regner med svinghjulet er laget av stål, har ikke fått så mye info om det enda. Jobber med saken. Startekrans var på vertfall.

 

Pris for svinghjul og 2 plata clutch kommer på ca 4700Nok med den dollarkursen som er nå.

Når det gjelder frakt kan jeg enten ta det med meg eller sende med fly eller båt. sending med båt er i underkant av 300 for opp til 70 KG, Fly blir dyrere

B-asic

I-nstructions

B-efore

L-eaving

E-arth

Link to comment
Share on other sites

passer dette 4wd motor med mt75 kasse uten modifiseringer? unntatt nytt svinghjul da.

 

Passer ja. Har det montert på min Escort Cosworth. På modifisert orginal svinghjul. Lagde meg en ny tapp til clutch armen som holder clutchlagret. Det er det eneste som trengst.

B-asic

I-nstructions

B-efore

L-eaving

E-arth

Link to comment
Share on other sites

Det er med 1"x23 splines?

 

Hva er fordelen med dette svinghjulet kontra orginalt? Jeg har brukt orginalt på 8 1/2" Quartermaster clutchen min, bare drei ned spor for å få rette presset på trykkplata.

 

Hva er vekt forholdet i forhold til det orginale svinghjulet?

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Det er med 1"x23 splines?

 

Hva er fordelen med dette svinghjulet kontra orginalt? Jeg har brukt orginalt på 8 1/2" Quartermaster clutchen min, bare drei ned spor for å få rette presset på trykkplata.

 

Hva er vekt forholdet i forhold til det orginale svinghjulet?

 

Splines kan velges. jeg har 1"X23.

Venter fortsatt på mer info om svinghjulet. Hovedforskjellen er vel at det er nedreid spor til clutchen og borra rett festehull til 7,25" clutchen.

B-asic

I-nstructions

B-efore

L-eaving

E-arth

Link to comment
Share on other sites

Splines kan velges. jeg har 1"X23.

Venter fortsatt på mer info om svinghjulet. Hovedforskjellen er vel at det er nedreid spor til clutchen og borra rett festehull til 7,25" clutchen.

 

-Hvor mye (dypt) må det freses/dreies ca, for RIKTIG press på plata?

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Mulig intrisert jeg, Kan du sende meg Bilde og info på mail?

Egilarne@hotmail.com?

 

Bilde sendt.

 

-Hvor mye (dypt) må det freses/dreies ca, for RIKTIG press på plata?

 

Er ikke helt sikker, men jeg skal ha det på laptoppen en plass tror jeg. Vurderte å dreie ned mitt orginale svinghjul men det tror jeg ikke vil bli noen sukess siden forsenkinga i orginalsvinghjulet i senter gjør at første clutch plata ikke får full overflate å bite i.

Skal skjekke om jeg kan finne måle uansett da.

 

Samme klutsj som jeg har kjøpt av Jens det der. Funker veldig greit, MEN pedalen blir veldig tung og du kan ikke slure med den..

 

Litt tung er den ja. Personlig synst jeg det er en vanesak. Var litt tung til begynne med, men vant med det nå. Kan slure litt med den, men som du sier ikke mye.

 

 

hva slags utløser-lager skal man bruke sånn clutch. og holder det med clutch vaier eller må det bygges om til hydralikk?

 

På Escorten bruker jeg et orginal/oppgradert lager (var med en clutch som skulle være god for 400+hk)

På den andre motoren som skal i Sierran har jeg kjøpt hydraulisk clutch og pedalsett for lenge siden som skal bruker

B-asic

I-nstructions

B-efore

L-eaving

E-arth

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...