Jump to content

passer ohc girkasse på dohc

Guest haavinr

Recommended Posts

Guest haavinr

passer ohc girkasse på dohc, begge kassene er 5 trinns og begge motorene er 2.0L

om de ikke passer, går det da ann å ta clutch huset fra den ene og sette på den andre?

Edited by haavinr

• 4 weeks later...
Guest surre sprett
går så fint så å bruke mt75 på ohc ihvertfall. MEN da må du bruke utløser arm fra 2.8 v6, så vil tro omvendt skulle gå bra det oxo,men må nok modde utløserarma litt der å kan jeg tenke meg til

Sorry for at jeg bumper denne tråden, men lurer litt på dette med utløserarmen, -må- den være fra 2.8 v6eren?

Er det bare den som passer, og hvordan skaffer man en slik?

Er bare sååå klar for å kaste ut den originale 5-trinnskassa jeg har, og sette inn noe bedre..

det er FEIL dohcboy.. du må bruke ifra type 9 4 trinns om du skal ha mt75 på ohc..

Der har du nok feil. Har prøvd med arm fra t9 kasse på mt75. og opplagringen er forskjellig, og armen må i beste fall modifiseres. Uløserarm fra t9 og 4 trins er lik, det har jeg nettopp vært ute og sjekket.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Guest Red Devil

den er ikke lik.. det VEIT jeg

der har jeg nok riktig.. fordi jeg bare la armen inntil kula.. skjedde aldri noe med den.. pga vaiern holder den stram så den sitter der den skal hele tilden den gitt.. ;)

Edited by Red Devil

den er ikke lik.. det VEIT jeg

der har jeg nok riktig.. fordi jeg bare la armen inntil kula.. skjedde aldri noe med den.. pga vaiern holder den stram så den sitter der den skal hele tilden den gitt.. ;)

Litt juks med andre ord ;) Da veit jeg det, i fall jeg skulle finne på å montere mt75 i bilen min. Gamle 4 trins og t9 kasser har har jeg jo liggende i fleng. Stemmer jo att det er en helt annen vinkel på armen til t9 enn mt75. Jeg har bare prøvd å feste t9 armen på mt75 uten hell, men aldri prøvd å montere vaieren på og montere kassen i bilen med t9 arm. men er sikkert mulig å tilpasse armen slik at den faktisk passer på kulen.

Edited by Truckdriver

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.

Youtubekanal

er jo bare å bygge om den utløser armen til mt75 kassa litt da, funker som snus hos mei. har kansje en som jeg har gjort om ligende her, kan ta bilder vist det er av interesse?

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

~Henry Ford

er jo bare å bygge om den utløser armen til mt75 kassa litt da, funker som snus hos mei. har kansje en som jeg har gjort om ligende her, kan ta bilder vist det er av interesse?

Hadde ikke vært så dumt nei. Jeg har tenkt å kjøpe meg en mt75 reservekasse til ISen min. Så det hadde vert kjekt å få noen ideer på modifisering :)

Youtubekanal