GlennAre Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 Jeg har tenkt på og kjøpe senkefjærer til sierran, men har hørt så mye rart om at man må ha noen "spesielle" noen, etter som det er 4x4.Så noen som vet hvor man får kjøpt sånne "spesielle" senkefjærer? eller hva man kan bruke? kappe fjørene blir uaktuelt. - Jeg kjører ikke gammal Ford fordi jeg må, men fordi jeg kan! <3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
GlennAre Posted April 17, 2008 Author Share Posted April 17, 2008 Ingen som har ett svar på det dumme spm mitt? - Jeg kjører ikke gammal Ford fordi jeg må, men fordi jeg kan! <3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrFord Posted April 20, 2008 Share Posted April 20, 2008 jeg har slitt med nesten det samme, finne senke sett til sierra st.vogn.TUV er nesten å gi opp.Men eiker motorshop har et 35mm sett som jeg bestilte men fikk det aldri, (ventet i 10 uker og fortsatt ingenting)men hvis du ringer BEMA på 37252950 så kan de skaffe deg et. Uten TUV det oxo. Merke Jamex 35 mm “Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”― Jeremy Clarkson Link to comment Share on other sites More sharing options...
GlennAre Posted April 20, 2008 Author Share Posted April 20, 2008 hmm daså, men takker Men hadde vært kjekkt med TUv egentlig - Jeg kjører ikke gammal Ford fordi jeg må, men fordi jeg kan! <3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrFord Posted April 22, 2008 Share Posted April 22, 2008 da ønsker jeg deg bare lykke til med det:P jeg har søk mye rundt etter det jeg oxo, men ga opp.Men hvis du finner, så si ifra da:) for det har jeg bruk for;) “Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”― Jeremy Clarkson Link to comment Share on other sites More sharing options...
GlennAre Posted April 22, 2008 Author Share Posted April 22, 2008 jo takk og i like måde får se om jeg finner noe med tuv tenker jeg. men du vet ikke om det går og bruke senkefjærer til cosworth da? jeg som har 4x4 skal jo ha samme understell - Jeg kjører ikke gammal Ford fordi jeg må, men fordi jeg kan! <3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted April 23, 2008 Share Posted April 23, 2008 du får kjøpe noen som ikke er godkjente, pusse dem skikkeli ned å lakke dem svarte billig juksemåte da,ikke heelt etter boka da men skjønner veldig godt hvorfor du vil ha fjørene godkjent Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrFord Posted April 23, 2008 Share Posted April 23, 2008 som jeg tenkte på det, sandblåse de og lakkere de og lakkere de svarte.du kan bruke alt av vanlig sierra fjører forran, men bak er det anderledes. “Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”― Jeremy Clarkson Link to comment Share on other sites More sharing options...
GlennAre Posted April 24, 2008 Author Share Posted April 24, 2008 som jeg tenkte på det, sandblåse de og lakkere de og lakkere de svarte.du kan bruke alt av vanlig sierra fjører forran, men bak er det anderledes.tror ikke je kan ha vanelige forand heller, for jeg har jo 4x4 - Jeg kjører ikke gammal Ford fordi jeg må, men fordi jeg kan! <3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrFord Posted April 27, 2008 Share Posted April 27, 2008 (edited) det trur jeg. for etter mine målinger så er det ikke forskjell på 2,0 is, cosworth og xr4x4 når det gjelder fjærbein og fjærer.eneste jeg la merke til er forskjellige tykkelser på fjærbeina.men det skal ikke ha noe å si trur jeg Kom gjerne og bekreft/av bekreft dette Edited April 27, 2008 by MrFord “Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”― Jeremy Clarkson Link to comment Share on other sites More sharing options...
GlennAre Posted April 29, 2008 Author Share Posted April 29, 2008 det trur jeg. for etter mine målinger så er det ikke forskjell på 2,0 is, cosworth og xr4x4 når det gjelder fjærbein og fjærer.eneste jeg la merke til er forskjellige tykkelser på fjærbeina.men det skal ikke ha noe å si trur jeg Kom gjerne og bekreft/av bekreft detteIngen som har noen meniger om dette? - Jeg kjører ikke gammal Ford fordi jeg må, men fordi jeg kan! <3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sierra xr4i Posted May 26, 2008 Share Posted May 26, 2008 Ingen som har noen meniger om dette? Vet ikke om noe spes. til 4x4 bare vet jeg selv fikk problemer med senkefjører til min bil. Når jeg kjøpte senkefjører til 2,8L og monterte det på 4x4 fikk jeg feil vinkel på drivlinja. Noe som endte med en forferdelig vibrasjon i bilen fra 3500 omdr. og opp. Ford har ikke nevnt noe om andre senkefjører...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted May 26, 2008 Share Posted May 26, 2008 Hmmm, veit det ligger en "fabrikk" som lager fjærer på bestilling i lillestrøms-området, men husker ikke navnet nå... De lager iallefall etter forespørsel og de er godkjent, men det er såklart ved vanlig moderat senking, ikke 60-80mm som på japser osv... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts