Jump to content

noen som vet hva poenget med disse er?


Recommended Posts

IMG_5354-1.jpg

noen som vet hva disse hullene med plastikkorker er til?? merkelig med så mange dreneringshull liksom, og det virker litt unaturlig å deformasjonssoner i bakgulvet...

kommer til å sveise igjen noen av dem pga rust, så vil gjerne vite om jeg sveiser min egen grav...

Edited by escrot

- 91 Audi 100 2.3E quattro Avant (bruksbil)

- 05 Mondeo Mk3 115hk TDCI Trend Stv. (fattern sin)

- 97 Mondeo Mk2 1,8 Ghia ST-look (solgt)

- 93 Escort Mk5 1,8 CLX ST-look (prosjekt) (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Hadde ikke giddi å tenkt noe mer over det....er sikkert dreneringshull, og det trenger du ikke med mindre du skal tektylere bilen innvendig vel?...

Sveis i vei!...he he

Peder

skjønte ikke helt hva du mente med den tektylen...

blir nok til at de sveises

- 91 Audi 100 2.3E quattro Avant (bruksbil)

- 05 Mondeo Mk3 115hk TDCI Trend Stv. (fattern sin)

- 97 Mondeo Mk2 1,8 Ghia ST-look (solgt)

- 93 Escort Mk5 1,8 CLX ST-look (prosjekt) (solgt)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
skjønte ikke helt hva du mente med den tektylen...

blir nok til at de sveises

 

skjønte heller ikke hva han mente med tektylen. for de er dreneringshull til vann og lignende..(har sveist de igjen selv. var nesten oppspist med rust rundt mine) men du har sånne på kanalen i endene også var sikkert det han mente med tektylen.

Link to comment
Share on other sites

han tenkte nok på om du skulle tektylere gulvet innvendig tenker jeg.

hadde ikke fjernet dreneringshull. de er der for en grunn. ihvertfall hvis du bruker bilen daglig. eller hvis det skulle bli oversvømmelse der bilen står. da er det greit å ha en plass for vannet å slippe ut.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

hullene er en strukturell forsterkning i platen uten att du behøver og gjøre platen tykkere og av det bilen tyngre

 

var det jeg tenkte meg...

 

måtte sveise igjen 1 hull... men beholder resten tror jeg

- 91 Audi 100 2.3E quattro Avant (bruksbil)

- 05 Mondeo Mk3 115hk TDCI Trend Stv. (fattern sin)

- 97 Mondeo Mk2 1,8 Ghia ST-look (solgt)

- 93 Escort Mk5 1,8 CLX ST-look (prosjekt) (solgt)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
hullene er en strukturell forsterkning i platen uten att du behøver og gjøre platen tykkere og av det bilen tyngre

Hmm.? forklar...

 

Jeg har lært at hull i ei plate skaper uønskede kjerveffekter, stikk motsatt av en forsterkning med andre ord.

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Guest svenn

er nok ikke hullet han mener ,men profilen som er "stanset inn i stålet rundt hullet , gjør at det blir mer styrke i plata . ville ha lat det være en eller anna form for drenering der dersom du må sveise igjen org dren , ford har nok i ein eller anna plan ,finni ut at "akkurat DER " må de ha et dren hull . legger sikkert ikke de profilene og utdypningene som er over allt på et bilgulv heilt på måfå . bare min meining da :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...