Jump to content

Problemer med drivaksling


OleAlex

Recommended Posts

Hei

 

Skulle i utgangspunktet gjøre en enkel jobb, å bytte alle gummimansjettene på fremre drivaksel på min Sierra Coswort 4x4 -92 modell.

 

Demonteringen på venstre side gikk helt fint, og hele drivakselen kom ut i et helt stykke. Men det viste seg å bli et større problem på høyre side.

For det første hadde det ene kulelageret på krysset glidd av og "splintene" var spredd for alle vinder. Fant igjen ca halvparten, så tanken på å bygge opp lageret ga jeg opp. Men det som nå er det største problemet er at jeg ikke får ut det indre drivleddet som sitter fast i diffen. Så her kommer spørsmålet:

Hvordan får jeg det ut?

 

 

 

Oppdatert

Her er bilde av bilen min:

 

 

Cosworth-10-web_edited-1.jpg

 

Cosworth-12.jpg

Edited by OleAlex
Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Skulle i utgangspunktet gjøre en enkel jobb, å bytte alle gummimansjettene på fremre drivaksel på min Sierra Coswort 4x4 -92 modell.

 

Demonteringen på venstre side gikk helt fint, og hele drivakselen kom ut i et helt stykke. Men det viste seg å bli et større problem på høyre side.

For det første hadde det ene kulelageret på krysset glidd av og "splintene" var spredd for alle vinder. Fant igjen ca halvparten, så tanken på å bygge opp lageret ga jeg opp. Men det som nå er det største problemet er at jeg ikke får ut det indre drivleddet som sitter fast i diffen. Så her kommer spørsmålet:

Hvordan får jeg det ut?

 

Hei.

 

Du må løyse ned bunnpanna på diffen...det siter et låseklips der....

Signatur.

Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.

Link to comment
Share on other sites

å det "klipset"låseringen setter du ikke dit igjen,når du setter i sammen....

 

Nei det glemte eg skrive... :)

Signatur.

Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar.

 

Godt jeg spurte dere, for neste tanke var å bore hull i kransen på drivleddet for å lage feste til en stor glidehammer og klinke den ut på den måten.

Hadde det vært galt av meg å gjøre det? Siden dere sier det er en låsering inne i diffen ville vel denne ha blitt ødelagt?

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar.

 

Godt jeg spurte dere, for neste tanke var å bore hull i kransen på drivleddet for å lage feste til en stor glidehammer og klinke den ut på den måten.

Hadde det vært galt av meg å gjøre det? Siden dere sier det er en låsering inne i diffen ville vel denne ha blitt ødelagt?

 

Jeg prøvde det du forklarer her, og den satt som støpt forde..

Edited by Ford ragger

Livet er farlig.. Man kan dø..!

Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..!

Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link

Ford Sierra IS bruksbil- Link

Link to comment
Share on other sites

å det "klipset"låseringen setter du ikke dit igjen,når du setter i sammen....

å grunnen til dette er? (jeg har nettop bytta framdiff, og satte i clipset)

Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.

Link to comment
Share on other sites

å grunnen til dette er? (jeg har nettop bytta framdiff, og satte i clipset)

 

Akslingen kan bevege seg litt ut...da ryker ikke innerleddet så lett. og om det ryker er det kjappere bytte aksling nestegang :)

Signatur.

Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Noen som har prøvd de drivakslene som Face selger?

 

 

Hei

 

 

Jeg ga **** i repsett til drivakslene mine og klinka til med to nye fra Face Motorsport.

Monteringen gikk på en times arbeid og ferdig med det. Har ikke hatt noen problemer eller ulyd i drivverket etter inngrepet.

Anbefales!

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

 

Jeg ga **** i repsett til drivakslene mine og klinka til med to nye fra Face Motorsport.

Monteringen gikk på en times arbeid og ferdig med det. Har ikke hatt noen problemer eller ulyd i drivverket etter inngrepet.

Anbefales!

 

 

Det ble nok ingen ulyder da nei, så det er jo bra :D Men koster vel over 8000,- for 2 stk? Er de verdt det?

Escort Cosworth

Capri MK I

Capri MK III

Link to comment
Share on other sites

Og hva er forskjellen i forhold til orginale...?

Etter det jeg har fått opplyst av Face, så skal indre ledd være forsterket. Mere info enn det vet jeg ikke. :) Men er det mulig å få kjøpt fra andre steder enn ford?

Edited by EscCos

Escort Cosworth

Capri MK I

Capri MK III

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...