OleAlex Posted April 13, 2008 Share Posted April 13, 2008 (edited) Hei Skulle i utgangspunktet gjøre en enkel jobb, å bytte alle gummimansjettene på fremre drivaksel på min Sierra Coswort 4x4 -92 modell. Demonteringen på venstre side gikk helt fint, og hele drivakselen kom ut i et helt stykke. Men det viste seg å bli et større problem på høyre side.For det første hadde det ene kulelageret på krysset glidd av og "splintene" var spredd for alle vinder. Fant igjen ca halvparten, så tanken på å bygge opp lageret ga jeg opp. Men det som nå er det største problemet er at jeg ikke får ut det indre drivleddet som sitter fast i diffen. Så her kommer spørsmålet:Hvordan får jeg det ut? OppdatertHer er bilde av bilen min: Edited April 14, 2008 by OleAlex Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort_Cossi Posted April 13, 2008 Share Posted April 13, 2008 Hei Skulle i utgangspunktet gjøre en enkel jobb, å bytte alle gummimansjettene på fremre drivaksel på min Sierra Coswort 4x4 -92 modell. Demonteringen på venstre side gikk helt fint, og hele drivakselen kom ut i et helt stykke. Men det viste seg å bli et større problem på høyre side.For det første hadde det ene kulelageret på krysset glidd av og "splintene" var spredd for alle vinder. Fant igjen ca halvparten, så tanken på å bygge opp lageret ga jeg opp. Men det som nå er det største problemet er at jeg ikke får ut det indre drivleddet som sitter fast i diffen. Så her kommer spørsmålet:Hvordan får jeg det ut? Hei. Du må løyse ned bunnpanna på diffen...det siter et låseklips der.... Signatur.Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjelli`s Posted April 13, 2008 Share Posted April 13, 2008 å det "klipset"låseringen setter du ikke dit igjen,når du setter i sammen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort_Cossi Posted April 13, 2008 Share Posted April 13, 2008 å det "klipset"låseringen setter du ikke dit igjen,når du setter i sammen.... Nei det glemte eg skrive... Signatur.Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleAlex Posted April 13, 2008 Author Share Posted April 13, 2008 Takker for svar. Godt jeg spurte dere, for neste tanke var å bore hull i kransen på drivleddet for å lage feste til en stor glidehammer og klinke den ut på den måten.Hadde det vært galt av meg å gjøre det? Siden dere sier det er en låsering inne i diffen ville vel denne ha blitt ødelagt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford ragger Posted April 13, 2008 Share Posted April 13, 2008 (edited) Takker for svar. Godt jeg spurte dere, for neste tanke var å bore hull i kransen på drivleddet for å lage feste til en stor glidehammer og klinke den ut på den måten.Hadde det vært galt av meg å gjøre det? Siden dere sier det er en låsering inne i diffen ville vel denne ha blitt ødelagt? Jeg prøvde det du forklarer her, og den satt som støpt forde.. Edited April 13, 2008 by Ford ragger Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted April 13, 2008 Share Posted April 13, 2008 Det hadde nok vært galt av deg ja. Selv om du hadde fått ut akslingen,hadde det kanskje vært dumt å ha en låsering liggende inne i diffen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggo Posted April 13, 2008 Share Posted April 13, 2008 å det "klipset"låseringen setter du ikke dit igjen,når du setter i sammen....å grunnen til dette er? (jeg har nettop bytta framdiff, og satte i clipset) Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort_Cossi Posted April 13, 2008 Share Posted April 13, 2008 å grunnen til dette er? (jeg har nettop bytta framdiff, og satte i clipset) Akslingen kan bevege seg litt ut...da ryker ikke innerleddet så lett. og om det ryker er det kjappere bytte aksling nestegang Signatur.Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleAlex Posted April 14, 2008 Author Share Posted April 14, 2008 Hei igjen. Jeg kjøper repsett til akslingen på Face Motorsport, men så lurer jeg på hvilken olje jeg skal bruke på diffen og hvor mye olje det går på kassa? Takker for all hjelp! Ole Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 Her har du et smørekart. Bla nedover på sida, ikke bry seg om all dritten på førsten der http://www.cosworth.no/forum/index.php?showtopic=168 Link to comment Share on other sites More sharing options...
EscCos Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 Noen som har prøvd de drivakslene som Face selger? Escort CosworthCapri MK ICapri MK III Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleAlex Posted May 15, 2008 Author Share Posted May 15, 2008 Noen som har prøvd de drivakslene som Face selger? Hei Jeg ga **** i repsett til drivakslene mine og klinka til med to nye fra Face Motorsport. Monteringen gikk på en times arbeid og ferdig med det. Har ikke hatt noen problemer eller ulyd i drivverket etter inngrepet. Anbefales! Link to comment Share on other sites More sharing options...
EscCos Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 Hei Jeg ga **** i repsett til drivakslene mine og klinka til med to nye fra Face Motorsport. Monteringen gikk på en times arbeid og ferdig med det. Har ikke hatt noen problemer eller ulyd i drivverket etter inngrepet. Anbefales! Det ble nok ingen ulyder da nei, så det er jo bra Men koster vel over 8000,- for 2 stk? Er de verdt det? Escort CosworthCapri MK ICapri MK III Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted May 16, 2008 Share Posted May 16, 2008 Det ble nok ingen ulyder da nei, så det er jo bra Men koster vel over 8000,- for 2 stk? Er de verdt det?Og hva er forskjellen i forhold til orginale...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
EscCos Posted May 16, 2008 Share Posted May 16, 2008 (edited) Og hva er forskjellen i forhold til orginale...?Etter det jeg har fått opplyst av Face, så skal indre ledd være forsterket. Mere info enn det vet jeg ikke. Men er det mulig å få kjøpt fra andre steder enn ford? Edited May 16, 2008 by EscCos Escort CosworthCapri MK ICapri MK III Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now