Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har en helt orginal vingebil motor. Med en nyoverhalt t3 som nesten ikke er brukt.

Det ser ut til at det er trøkk i retur på turbo , det tyter ut i begge ender av slangen. Jeg har satt på pakning på oljeretur røret, og satt den orginale ånding rett ut i friluft. (til jeg får meg catchtank) Når jeg holder hånda foran åndingsslangen blåser det så og si ikke, så jeg tror ikke det skal være trøkk i motor. Motor virker meget bra på alle måter..

Kjører 0.7 i trykk.

Noen som har hatt lignende problem?

Posted

Er det oljeslangen til turboen du mener? Altså den som mater turboen med olje? I så fall er det ikke sikkert at returrøret er problemet, da det sitter ei redusering i nippelen på turboen, for å begrense oljemengden. Er turboen din i god stand?

Posted

filter på retur ??

 

har du no bilder som forklarer dette ??

 

retur skal være så åpen som mulig

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Posted

om du har trykk i olje retur fra turbo,så har du tett slange/rør,eller tett ånding på motoren... prøv å skru av olje påfyllings lokket,å se om det kommer noe trykk der da....

Posted (edited)

Det sitter en slangestubb ifra oljereturrøret ned til båndpanna. Det ser ut som det er der det tytter ut, i begge ender av slange.

slangen, røret er ikke tett.. eneste jeg ikke har sett etter er om det er sprekk i røret. men det skal ikke være trykk i oljeretur på turbo?

Skal ta bilde je.

 

 

Her er et dårlig bilde:

http://s245.photobucket.com/albums/gg68/Tu...nt=SV400009.jpg

 

Hvordan skal jeg få sjekk utånding, mens bilen står stille? Får ikke opp noe turbotrykk.

Edited by Turboterje
Posted (edited)

Hmmm, var det ikke du som ringte meg???

Som sagt tidligere og Kjellis sier du har trykk i bunnpanna, om motoren din er bra som du sier, har bu problem med åndinga på motoren.

 

Sjekket du om det blåste ut av peilepinne hullet/oljepåfyllinga, som jeg nevnte for deg sist??

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Posted (edited)

Det var deg je ringte ja, har sjekka det nå.. Skal lage til ordentlig utånding, så får vi sjå da.

Edited by Turboterje
Posted

om det er en ganske standar motor,så trenger du ikke lage noe mere lufting... bare få den orginale til og funke... sitter det en svart stål box (flamme demper) på blokka di som du har lufte slangen på ??

 

p.s den svarte retur slangen din ser ikke ut til å tåle olje....

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...