Guest ProBoTecH Posted April 13, 2008 Share Posted April 13, 2008 Hehe.. har tilfeldigvis en garasje kompis som jobber med å sette en 302 i en mk1 coupe granada Mye arbeid og koster mer enn man tror ... Men stilig blir det vel.. Og skal du ha det godkjent er det en del som må til.. men men.. får begynne å med å skaffe deg bil da vettu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
351RS Posted April 13, 2008 Share Posted April 13, 2008 ja men brukte du WINDSTOR eller brukte du andre merker???veit at du brukte 351 Windsor ja. Den er 20-30 kg tyngre enn 302, så gå for en 302 i den lettere Taunusen. 351 Er åsså bredere å høyere, pga lengre sylindre. Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ford For Life Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 ja tenkte å gå for en 302 eller lignende..er ikke lett å finne brukbare ford v8 bensin motorer lette litt rundt i går..blir kansje en mopar eller pontiac osv i første omgang og vist jeg får dette til og fungere så blir det kansje en ford motor (med kvalitet) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ProBoTecH Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 Trur det vil lønne seg å gå for ford til og begynne med.. eventuelt 305 chevy ? det ligger det jo på vert gatehjørne. Når det gjelder kvalitet på V8 trur jeg hverken eller er bedre eller dårligere av de populære motorene.. Men siden du har en 40k og bruke på motor er det jo ikke noe problem.. bare å ringe Pony parts det så fikser de deg lett en motor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ford For Life Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 ok takker for råd tror nok jeg vil gå for en litt billigere løsning hehe istede for allt nytt så blir det heller noe brukt med masse hk håper jeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
FunkyHunk Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 Eventuelt hvis du er bekymra for at den blir litt fremtung, så kan du jo tenke på en Rover 3500 V8.Blokka og toppene er i aluminium, og heile motoren er ca 144kg, altså ikke så mye tyngre enn en OHC-motor. Motoren er fysisk ca samme størrelse som en 302/305, til eksempel veier en Ford 289 V8 230kg. Det er ikke samme volumet i en sånn motor, men de vil bli kjappe motorer. Med bearbeiding av toppene og innsug samt forgassere og sinte kammer har du en "killer" Men som noen sier: There's no replacement for displacement! Jeg har en slik Rover V8 liggende som venter på overhaling som jeg tenkte å plassere den inn i min taunus, men tiden får vise. Her kan du lese litt om Rover 3500 V8.Her kan du lese litt om Ford Windsor V8. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ford For Life Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 hva ligger en 3,5v8 rover motor på i hk antall i dag??hvor mye koster disse motorene??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ford For Life Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 er dette ca de samme målene som på ford motoren???tot høyde 22,10cmtot lengde 29,42cmtot bredde 20,08cmdisse målene kommer fra chevrolet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cortiworth Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 er dette ca de samme målene som på ford motoren???tot høyde 22,10cmtot lengde 29,42cmtot bredde 20,08cmdisse målene kommer fra chevrolet Vil tro målene du refererer skal være i tommer....hvis ikke blir det en knøttliten motor Rover V8'n finnes i flere størrelser. Tror 4,6 var den største Rover varianten, men det finnes en 5,0 liter. Sjekk ut TVR Chimaera og TVR Griffith. Dessuten finnes det stroker kit til i alle fall 5,5 liter. Her er et par linker:http://www.chevroletls1.com/rover_v8.htmlhttp://www.tvrpower.co.uk/upgrades.phphttp://en.wikipedia.org/wiki/Rover_V8 Svein A Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ford For Life Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 (edited) ja seff er tommer jeg mener heheforesten veit du hvor jeg kan finne roverv8 til en ok pris??? Edited April 15, 2008 by Ford For Life Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cortiworth Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 ja seff er tommer jeg mener heheforesten veit du hvor jeg kan finne roverv8 til en ok pris??? Tror nok du må lete i England. Her hjemme er nok utvalget begrenset. Noen Range Rover Sport finnes det riktig nok, men ikke som delebiler.3,5L i eldre Range Rover og Rover 3500 er ikke like uvanlig og kan nok spores opp her hjemme med litt flaks. Du får prøve å Google litt. Div. offroad forum kan også være et sted å lete. Du kan prøve Mike Johnson hos Boost Performance i Nottingham. Han jobber mye med disse motorene. Kanskje han kan skaffe et brukbart eksemplar for en akseptabel pris. Husk på at frakten ikke er liten. Regn med +/- 350 pund. + moms på frakt og motor. mike.johnson2@ntlworld.com Svein A Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 http://motors.search.ebay.co.uk/rover-v8-e...ssPageNameZWLRS se her audun. endel rover v8 og motordeler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ford For Life Posted April 16, 2008 Share Posted April 16, 2008 http://motors.search.ebay.co.uk/rover-v8-e...ssPageNameZWLRS se her audun. endel rover v8 og motordeler ja takker for det johan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ford For Life Posted May 30, 2008 Share Posted May 30, 2008 (edited) får vel opptatere litt her da.. blitt litt utsatt siden jeg har kjøpt meg bruks bil som tar litt penger.. (mb 190e av alle ting bra potesnial da) men vist jeg og br blir enige blir det cossi v6 med knusern kasse og kompressor ca 400hk/600nm som flere her har sakt hmhm så ble det litt dyrt og fikse til v8er så det blir ikke før budgetet er litt bedre hehe Edited May 30, 2008 by Ford For Life Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts