Mk1-Sindre Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 (edited) Har fått konstatert at det er hull på bremserøret mitt til høyre trommel bak da det lekker bremsevæske her. Har hørt at dette ikke er en morsom jobb, men er dette noe jeg kan utføre selv? Eller burde en mekaniker gjøre jobben? Han som skrur for meg, begynner å bli litt smålei av å skru på bilen min kan en si.. Fått med meg at bensintanken må ned, hvordan gjøres dette, og hvor mye koster dette bremserøret isåfall? Og er dette mye jobb?? EDIT: For noen måneder siden dro jeg bilen til en kompis 2,5 mil ca. Bakhjulene på denne bilen var låst, men kom seg på slutten. Dette var en ekstremt tung tur for bilen min, da jeg på en rett strekke med flaks klarte 3 giret, ellers holdt jeg 2 hele veien. Det som nå har skjedd, er at det knaker og smeller til tider. dagen etter jeg dro bilen, begynte litt knaking og har utviklet seg. Av og til er det helt stille foran, men til tider når det regner kan det knake noe helt vannvittig. Når jeg bremser, kommer knakelyden. Når jeg svinger, kommer knakelyden. Jeg byttet bærebruene på begge siden i fjor og stabstagsforingene før hjul. Så det vil si at det er helt nye foringer i forstillingen. Fjærene er nye, demperne er nye, fjærbenslageret fra siden det knaker fest fra er nytt.. Noen sier at tannstaget mitt er litt slitent, men jeg kan ikke helt forstå hvordan en slik knaking kan slå ut på tannstaget når jeg bremser? Så.. Kan dette være noen gåene motorfester?? Edited April 9, 2008 by Mk1-Sindre - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted April 8, 2008 Share Posted April 8, 2008 Tanken sitter bare i to skruer i fremkant. Løsne eksosanlegget og varmeskjold for å komme til. Egentlig må du legge nye rør fra ABS sentralen og helt til bakhjulene, fordi stålrør ikke kan flenses uten hydraulisk verktøy. Og når du først er i gang så skifter du selvfølgelig til begge sider bak. De ligger ved siden av hverandre til etter tanken. Bør også slippe ned bakstillinga litt for å komme til.Kos deg, det er en forbanna møkkajobb Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mk1-Sindre Posted April 8, 2008 Author Share Posted April 8, 2008 (edited) Tanken sitter bare i to skruer i fremkant. Løsne eksosanlegget og varmeskjold for å komme til. Egentlig må du legge nye rør fra ABS sentralen og helt til bakhjulene, fordi stålrør ikke kan flenses uten hydraulisk verktøy. Og når du først er i gang så skifter du selvfølgelig til begge sider bak. De ligger ved siden av hverandre til etter tanken. Bør også slippe ned bakstillinga litt for å komme til.Kos deg, det er en forbanna møkkajobb Han mekanikeren min lager bremserør på verkstedet han jobber på, han har gjort det en gang før. Måtte bytte litt av bremserøret til venstre trommel bak, bytta vel en bit på 15-20 cm eller no. Antar du mener noe slikt? Forhåpentligvis får han den jobben, ikke jeg.. EDIT: Les gjerne det jeg skrev om motorfester og knaking i det første posten nå. Edited April 9, 2008 by Mk1-Sindre - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts