Jump to content

Dårlige tåkelys


b1rken

Recommended Posts

La opp eget ledningsnett for tåkelysene på min mondeo mk1 for en stund siden, men de lyser noe så sinnsykt svakt.

Har sett andre mondeo mk1èr som lyser mye bedre. Er slik at når det er mørkt så må jeg ta av alle lysene og lene meg over rattet for å se om jeg klarer å se om de er på eller ikke.

 

Pærene jeg bruker er noen H1 pærer som sto i fontlyktene før jeg satte osram nightbreaker i fontlyktene.

 

En ting jeg merket når jeg satte pærene i tåkelysene var det var en firkantet metallboks som sto inne i tåkelykta, slik at lyset fra pæren lyset bakover, og så blir det reflektert fremover igjen. Regner med det er slikt på alle de orginale mondeo mk1 tåkelysene?

 

Noen som vet hva som kan være galt?

Link to comment
Share on other sites

ta et bilde så vi kan se.. Når det er mørkt, kan jeg tydelig se framfor meg at tåkelysene er skrudd på. har en MK1. Det er riktig at det er en sånn metallsak i lykta som skal sende lyset fremover ja. Om du er heeelt i tvil på at pæra får nok spenning, mål med et voltmeter.

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

Sørg for at glasset er rent både på innsida og utsida. Dessuten lyser billigpærer fra f.eks biltema 100ganger dårligere enn osram/philips/whatever.

Link to comment
Share on other sites

Sånn, her er bildene. Lyset ser mye sterkere ut på bildene enn de gjør i mine øyner når jeg tok dem.

 

08042008281.jpg

08042008282.jpg

08042008279.jpg

 

Når jeg satt inni bilen så så jeg at det venstre tåkelyset lyste litt fremover. Og når jeg ser på bildene nå ser jeg at det tåkelyset til høyre lyser på bakken men ikke det til venstre. Altså, lysbildet er ikke likt. Har ikke tenkt på dette før, men kansje dem er feil innstilt? Regner med det går an å stille dem inn?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...