Jump to content

Ombyging fra Gassar till Insprøytning


Guest haavinr

Recommended Posts

Guest haavinr

Har ein Sierra 87 Seddan.

 

Lurer litt på hva jeg trenger og hvordan man bytter Motor lednings nettet.

 

Har foressten topp og insprøytning liggende. Så hoved saken er hvordan bytter man Lednings nettet på motorn????

Link to comment
Share on other sites

koble fra alt som er festet i motoren, følg ledningene og ta de ut av bilen(kan hende det går noen inn i dashbordet på de nyere modellene.

så bytter du topp og innsprøytning.

etter det tar du det nye nettet og legger det litt utover så du får oversikt over hva som skal hvor i motorommet,når du har det begynner du i den ene enden av nettet(helst ved hjernen) og kobler deg utover og legger det der det skal i klips og sånn i motorommet. ganske simpelt egentlig, alt passer bare en plass.

 

blei litt teskje skriving men håper du forstår:)

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Har nettopp bygd om en 88 sedan gasser og da hadde jeg tenkt å bruke mk2 nett...fikk ikke gnist med det. Prøvde 2 forskjellige nett, hjerner, tenningsmoduler, fordelere...ja, så og si allt. Hadde nesten gitt opp da jeg tenkte jeg fikk prøve mk1 nett. Kobla dette opp, og det funket med en gang! Dette nettet trenger bare jording, batteri + og tenningsstrøm for å funke.

 

Mk1 nettet har kontakt med bilens nett jo...er en kontakt som er ved venstre forrskjerm som må skjøtes sammen med ledningene bak dashen. Dette er for å få vanntemp og div til å funke. Den sorte ledningen i kontakten må ha tenningsstrøm.

92' Ford Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Bygde om en MK2 jeg også, og brukte MK2 ledningsnett. Er 2 kontakter bak dasjen som kobler motornettet sammen med det andre.

Ser du bor i Kr.sund, så du får si fra viss du står fast, så kan jeg komme å hjelpe deg viss jeg er i nærheten.

x:88 Ford Sierra IS-Turbo
x:86 Ford Sierra 2.0L
98 VW Passat Sedan
87 Volvo 240 Turbo

Link to comment
Share on other sites

Guest haavinr
Bygde om en MK2 jeg også, og brukte MK2 ledningsnett. Er 2 kontakter bak dasjen som kobler motornettet sammen med det andre.

Ser du bor i Kr.sund, så du får si fra viss du står fast, så kan jeg komme å hjelpe deg viss jeg er i nærheten.

Har noen spørsmål. Hva er MK1 og MK2? og må jeg bytte topp eller holder det bare og montere insprøytning??

Bil'n min er en 87mod Sedan. Motor-Nettet skal jeg ta fra sierra stasjonsvogn.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

MK1 er den første Sierra-modellen, og MK2 den etter. Jeg bytta ikke topp, og den går utmerket. Ossen modell er donorbilen da? 87mod er Mk2, og 86 og gamlere er vel mk1 viss jeg ikke tar skammelig feil.

x:88 Ford Sierra IS-Turbo
x:86 Ford Sierra 2.0L
98 VW Passat Sedan
87 Volvo 240 Turbo

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...