driver Posted April 6, 2008 Share Posted April 6, 2008 (edited) Noen som vet eller har vært borti dette problemet? Jeg lader med 1.2, etter den har vært på topp så daler den ned til litt under 1,0 . dette er på en sierra cosworth 4x4 det som er gjort med motorn er:290 chipny actuatornye vakumslanger og trykkslangerkoblet ut amalsatt på bleedventil om jeg setter ned trykket til 1.0 så holder den koken. Noen ideer som kan løse dette problemet?? det blir det samme med og uten amal Edited April 6, 2008 by driver Mondeo 2.5 V6 95 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted April 6, 2008 Share Posted April 6, 2008 Sjekket alle slangekoblinger for lekkasje? Hadde tilsvarende på min første Cosworth... Holdt trykket opp til 1.5-1.6, så dalte det ned til 1.3 og holdt seg der... Var plenum-pakning som var blåst ut på bittelite stykke. Var umulig å se uten å demontere... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
driver Posted April 6, 2008 Author Share Posted April 6, 2008 Sjekket alle slangekoblinger for lekkasje? Hadde tilsvarende på min første Cosworth... Holdt trykket opp til 1.5-1.6, så dalte det ned til 1.3 og holdt seg der... Var plenum-pakning som var blåst ut på bittelite stykke. Var umulig å se uten å demontere... fikk du sjekket det med evt. startgass?? får kjøpe meg en boks å prøve rundt omkring Mondeo 2.5 V6 95 Link to comment Share on other sites More sharing options...
b-k Posted April 6, 2008 Share Posted April 6, 2008 (edited) hei har hatt samme prob, var wastegate ventilen som var slakk.var justert til 1,3 men gikk til 1,5 så ned til 1,3.Byttet den å ble knall:) Edited April 6, 2008 by b-k Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted April 6, 2008 Share Posted April 6, 2008 Boostpeak heter dette her. Skaff en strammere actuator som holder til trykket du vil kjøre Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
driver Posted April 6, 2008 Author Share Posted April 6, 2008 (edited) Boostpeak heter dette her. Skaff en strammere actuator som holder til trykket du vil kjøre hvilken actuator mener du/dere jeg skal ha? kjøpte ny fra burton, den som skulle brukes på 270-290 chip -31 ACTUATOR Edited April 6, 2008 by driver Mondeo 2.5 V6 95 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furre Posted April 6, 2008 Share Posted April 6, 2008 du kan prøve og koble trykk slanger av aktuator, kjør FORSIKTIG og se hvordan trykket kommer.. har du samme problemet enda trenger du nokk ikke og kjøpe ny aktuator:) 88 Sierra cosworth 2-wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted April 6, 2008 Share Posted April 6, 2008 fikk du sjekket det med evt. startgass?? får kjøpe meg en boks å prøve rundt omkring Fikk motorhavari av andre årsaker før jeg fant feilen... så det når jeg demonterte innsug, men startgass burde funke ja... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hjelmeland racing Posted April 6, 2008 Share Posted April 6, 2008 e vel muligens wastegaten ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
s10an Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 hadde samme problem jeg også, da var det staget til actuatoren som var slarkete. Tidligere "joppa"-77 Taunus 2.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 Boostpeak heter dette her. Skaff en strammere actuator som holder til trykket du vil kjøre Der har du svaret på problemet ditt. Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
driver Posted April 7, 2008 Author Share Posted April 7, 2008 ja her er det bare å teste ut, skal se om ikke det blir bedre etter jeg har sjekket ut dette Mondeo 2.5 V6 95 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asil Racing Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 ja her er det bare å teste ut, skal se om ikke det blir bedre etter jeg har sjekket ut dette fant du feilen ? har et lignende problem på min serru Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 Hadde lignende problem med min i fjor sommer. Der var det plenumspakning som var defekt. Fant ingen feil ved bruk av startgass ol. Fant ingen andre feil,så tok en sjans. Jammen hadde jeg rett. Link to comment Share on other sites More sharing options...
driver Posted June 3, 2008 Author Share Posted June 3, 2008 (edited) Nei har ikke funnet ut av det enda, det eneste jeg ikke har fått sjekket er plenumspakningen og så ser jeg at pakning mellom turbo og grenrør lekker littmerket ikke noe med startgass Edited June 3, 2008 by driver Mondeo 2.5 V6 95 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asil Racing Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 fungere det med blå silikon som plenumpakning ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sta1n1 Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 hvilken bleedventil har du ? Hadde samme problemet eg også, men bytta til el. boost controller og da fikk eg meget stabilt trykk Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 er da vel bare overboost dette? mener det skal være slikt slik jeg har forstått. el boostkontroller og vips stabilitet Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
driver Posted June 3, 2008 Author Share Posted June 3, 2008 hvilken bleedventil har du ? Hadde samme problemet eg også, men bytta til el. boost controller og da fikk eg meget stabilt trykk Har en Forge fra burtonpower Mondeo 2.5 V6 95 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 fungere det med blå silikon som plenumpakning ? Skal vel ikke bruke silikon på innsuget ifølge en liste vi har på jobben Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 Noen som vet eller har vært borti dette problemet? Jeg lader med 1.2, etter den har vært på topp så daler den ned til litt under 1,0 . dette er på en sierra cosworth 4x4 det som er gjort med motorn er:290 chipny actuatornye vakumslanger og trykkslangerkoblet ut amalsatt på bleedventil om jeg setter ned trykket til 1.0 så holder den koken. Noen ideer som kan løse dette problemet?? det blir det samme med og uten amal "Vi" løser dette helt vanlige problemet med å:1. Montere en nippel i på den kalde siden av intercooler og ta trykket til WG herfra. 2. Justere 8-10 mm forspenn på actuator. Dette løser de fleste problemer. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 fungere det med blå silikon som plenumpakning ? Jeg bruker rød silicon på plemiumet, fungere helt fint, det er org Ford pakningsmasse til girkasse hus. Loctite 518 heter den, når man river av Ford papiret, som er utenpå Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asil Racing Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 har tatt av innsuget i dag , det var litt oljete på baksiden . kanskje p.g.a at det er sveiset om halsen . men limer det sammen med blå silikon og bytter innsugspakning. så håper trykket blir mer stabilt da . har også merket at gassen henger seg veldig ofte ved lave turtall , kan dette ha no sammenheng med dårlig plenum pakninger ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest -Maverick- Posted June 5, 2008 Share Posted June 5, 2008 Noen som vet eller har vært borti dette problemet? Jeg lader med 1.2, etter den har vært på topp så daler den ned til litt under 1,0 . dette er på en sierra cosworth 4x4 det som er gjort med motorn er:290 chipny actuatornye vakumslanger og trykkslangerkoblet ut amalsatt på bleedventil om jeg setter ned trykket til 1.0 så holder den koken. Noen ideer som kan løse dette problemet?? det blir det samme med og uten amal Trykktest systemet du,dersom du ikke merker noen lekk veit du hva det er. ganske vanlig problem... men det er lekkasjer også Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now