Jump to content

Noen som kan hjelpe?


driver

Recommended Posts

Noen som vet eller har vært borti dette problemet? Jeg lader med 1.2, etter den har vært på topp så daler den ned til litt under 1,0 . dette er på en sierra cosworth 4x4

det som er gjort med motorn er:

290 chip

ny actuator

nye vakumslanger og trykkslanger

koblet ut amal

satt på bleedventil

 

om jeg setter ned trykket til 1.0 så holder den koken.

 

Noen ideer som kan løse dette problemet??

 

det blir det samme med og uten amal

Edited by driver

Mondeo 2.5 V6 95

Link to comment
Share on other sites

Sjekket alle slangekoblinger for lekkasje? Hadde tilsvarende på min første Cosworth... Holdt trykket opp til 1.5-1.6, så dalte det ned til 1.3 og holdt seg der... Var plenum-pakning som var blåst ut på bittelite stykke. Var umulig å se uten å demontere...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Sjekket alle slangekoblinger for lekkasje? Hadde tilsvarende på min første Cosworth... Holdt trykket opp til 1.5-1.6, så dalte det ned til 1.3 og holdt seg der... Var plenum-pakning som var blåst ut på bittelite stykke. Var umulig å se uten å demontere...

 

fikk du sjekket det med evt. startgass?? får kjøpe meg en boks å prøve rundt omkring

Mondeo 2.5 V6 95

Link to comment
Share on other sites

hei har hatt samme prob, var wastegate ventilen som var slakk.var justert til 1,3 men gikk til 1,5 så ned til 1,3.Byttet den å ble knall:)

Edited by b-k
Link to comment
Share on other sites

Boostpeak heter dette her. Skaff en strammere actuator som holder til trykket du vil kjøre

hvilken actuator mener du/dere jeg skal ha? kjøpte ny fra burton, den som skulle brukes på 270-290 chip -31 ACTUATOR

Edited by driver

Mondeo 2.5 V6 95

Link to comment
Share on other sites

fikk du sjekket det med evt. startgass?? får kjøpe meg en boks å prøve rundt omkring

 

Fikk motorhavari av andre årsaker før jeg fant feilen... så det når jeg demonterte innsug, men startgass burde funke ja...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Boostpeak heter dette her. Skaff en strammere actuator som holder til trykket du vil kjøre

 

Der har du svaret på problemet ditt.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nei har ikke funnet ut av det enda, det eneste jeg ikke har fått sjekket er plenumspakningen og så ser jeg at pakning mellom turbo og grenrør lekker litt

merket ikke noe med startgass

Edited by driver

Mondeo 2.5 V6 95

Link to comment
Share on other sites

er da vel bare overboost dette? mener det skal være slikt slik jeg har forstått. el boostkontroller og vips stabilitet

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet eller har vært borti dette problemet? Jeg lader med 1.2, etter den har vært på topp så daler den ned til litt under 1,0 . dette er på en sierra cosworth 4x4

det som er gjort med motorn er:

290 chip

ny actuator

nye vakumslanger og trykkslanger

koblet ut amal

satt på bleedventil

 

om jeg setter ned trykket til 1.0 så holder den koken.

 

Noen ideer som kan løse dette problemet??

 

det blir det samme med og uten amal

 

"Vi" løser dette helt vanlige problemet med å:

1. Montere en nippel i på den kalde siden av intercooler og ta trykket til WG herfra.

2. Justere 8-10 mm forspenn på actuator.

 

Dette løser de fleste problemer.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

fungere det med blå silikon som plenumpakning ?

 

Jeg bruker rød silicon på plemiumet, fungere helt fint, det er org Ford pakningsmasse til girkasse hus. Loctite 518 heter den, når man river av Ford papiret, som er utenpå

Link to comment
Share on other sites

har tatt av innsuget i dag , det var litt oljete på baksiden . kanskje p.g.a at det er sveiset om halsen .

 

men limer det sammen med blå silikon og bytter innsugspakning. så håper trykket blir mer stabilt da .

 

har også merket at gassen henger seg veldig ofte ved lave turtall , kan dette ha no sammenheng med dårlig plenum pakninger ?

Link to comment
Share on other sites

Guest -Maverick-
Noen som vet eller har vært borti dette problemet? Jeg lader med 1.2, etter den har vært på topp så daler den ned til litt under 1,0 . dette er på en sierra cosworth 4x4

det som er gjort med motorn er:

290 chip

ny actuator

nye vakumslanger og trykkslanger

koblet ut amal

satt på bleedventil

 

om jeg setter ned trykket til 1.0 så holder den koken.

 

Noen ideer som kan løse dette problemet??

 

det blir det samme med og uten amal

 

Trykktest systemet du,dersom du ikke merker noen lekk veit du hva det er. ganske vanlig problem... men det er lekkasjer også :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...