Koks Posted April 6, 2008 Share Posted April 6, 2008 Hvor mye bruker 2.5 litern på mila?Går den godt? Åssen er kvaliteten? Det er den samme som står i mazda 626? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Netprod Posted April 6, 2008 Share Posted April 6, 2008 Forbruket kommer jo helt an på hvor tung du er på høyrefoten, men har vært nede i 0.73 på mila på langkjøring.. Den går jo ikke så verst da, synes nå jeg, men det spørs jo hva du mener med godt.. Drar veldig bra over 3500rpm. Angående kvalitet vet jeg ikke helt. Har bare hatt min i ca 1 år, men har ikke hatt de store problemene. Et velkjent problem er Imrc, en sak som åpner et spjeld eller noe i innsuget over 3500rpm. Fusker den, så går bilen dårlig, fikk det på min, men fikset det med å åpne den opp, og spraye litt elektrospray.. Sikkert dårlig kontakt eller noe. Mener Mazda bruker samme motoren ja.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted April 6, 2008 Share Posted April 6, 2008 Regner med at det er V6 det prates om, ikke rekkefemmeren i mk 4 Mazda 626 har ikke denne motoren. De har en 2,5 24V de også, men det er ikke samme motoren. Mondeomotoren er amerikansk, 626 (og Probe) har japansk motor Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ohc2turbo Posted April 10, 2008 Share Posted April 10, 2008 Målte forbruket mitt i sommer, 0,74 fra drammen til lillehammer i hastighet mellom 100 og 140 hele veien!! Motoren er Am. Ford og sitter oxo i JAguar X.type. Da med litt mer hester (ca 190) og 4wd!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts