Jump to content

Billigste måten for og få mer power?

GlennAre

Recommended Posts

hvilken motor er det du har? porte toppen hjelper men vi snakker ikke om en voldsom effekt økning, kansje ikke merkbar en gang.. en hvasserer kam hjelper også på effekten..

Det som kan være like lurt er og kjøpe et åpent filter og et effekt anlegg, henter kansje ikke så møye hester men du får en grommere lyd og dette gjør at bilen føles raskere:)

Som tidligere sagt, turbo eller kraftigere motor, skal du trimme en sugemotor noe serlig blir det DYRT!

88 Sierra cosworth 2-wd

Guest Erik Braseth

billigste måten å få raskere bil på er mindre vekt. Det spiller ikke så mye inn på topphastighet, men aks i lavere hastigheter og kjøreegenskaper blir forbedret.

Okey, men og montere turbo på doch holder vel ikke så alt for lenge? vet i hvert fall at må ha en anna topp da. for toppen som er holder vel ikke mer en ei uke eller noe;)

Har en v6`er på hånda, den har sitti i en audi.

Noen som vet om det blir mye jobb og få modda inn den? :P

- Jeg kjører ikke gammal Ford fordi jeg må, men fordi jeg kan! <3

Okey, men og montere turbo på doch holder vel ikke så alt for lenge? vet i hvert fall at må ha en anna topp da. for toppen som er holder vel ikke mer en ei uke eller noe;)

Har en v6`er på hånda, den har sitti i en audi.

Noen som vet om det blir mye jobb og få modda inn den? :P

ikke for å være negativ men.. :P hvis du ikke vet hvor mye jobb det er, så kan det lønne seg å få litt mer kunnskap før du setter igang med et så omfattende prosjekt (tenker da på audi v6'n som du nevnte) ;) . å montere turbo på en dohc er vel ikke så vanskelig, er ihvertfall en grei jobb på is'n min. det at dohc turbo ikke holder er jo mer eller mindre motbevist av diverse prosjekt her på forumet. anbefaler deg lese prosjekt posten til EgO: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=30672 :)

ikke for å være negativ men.. :P hvis du ikke vet hvor mye jobb det er, så kan det lønne seg å få litt mer kunnskap før du setter igang med et så omfattende prosjekt (tenker da på audi v6'n som du nevnte) . å montere turbo på en dohc er vel ikke så vanskelig, er ihvertfall en grei jobb på is'n min. det at dohc turbo ikke holder er jo mer eller mindre motbevist av diverse prosjekt her på forumet. anbefaler deg lese prosjekt posten til EgO: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=30672 :)

Nei jeg vet ikke helt hvor mye jobb det er:P derfor jeg spørr :) hehe

Få se hva det blir til :)

- Jeg kjører ikke gammal Ford fordi jeg må, men fordi jeg kan! <3

billigste måten å få raskere bil på er mindre vekt. Det spiller ikke så mye inn på topphastighet, men aks i lavere hastigheter og kjøreegenskaper blir forbedret.

DOHC 8V er et dårlig utgangspunkt. Sleng i en Pinto.

Sierra XR4i

enkleste, greieste og ofte billigeste løsningen er å kjøpe en bil med mer hk orginalt :) lite vits å knote på en gammal sierra for å få litt ekstra hk. med mindre du er entusiastisk og har lyst på en trimma sierra da :P

Chip er ikke noe problem å få tak i! Snakka med en kar herifra som driver eget firma, han sku fikse chip til meg for 4500,-. Bare jeg skrev ned noe nr som stod på hjernen eller hva han sa (husker ikke). Men jeg plukker den bare av og gir han hele hjernen når han skal fikse chip til meg. Var vel snakk om 10-20 ekstra hk

Dette er av interesse her også, tidligere har jeg leitet lenge og sendt mailer uten hell.

Send meg evt. PM rubenl

-Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

er det ikke pukkelrygg som han kaller seg da? som kan svi ut ny chipp/omprogrammere ecu`en da..

han gjør det værtfall på cossie styringa, om han live mapper som det heter, så burde det være av intresse og leie han inn sammen med et par timer på rulla, for teoretisk sett skulle det være mulig og sette opp en greit program for turbo da..