Fakeworth Posted April 5, 2008 Posted April 5, 2008 http://finn.no/finn/car/object?finnkode=12...amp;WT.svl=Link Hva er egentlig uvanlig med en grp n bil? I forhold til en std cosworth. Noe drivverk og sånn som er annerledes? Eller er det bare det innlysende som bur og stoler og sånne ting som kreves for å bli klassa inn? Kan buret være godkjent i vognkortet og sånne ting da kansje? -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth
kjetilr Posted April 5, 2008 Posted April 5, 2008 Gr n slik det var når sierra og escort var i toppen så kunne en gjøre mindre enn nå. Nå er Grn bilene omtrent slik Gra bilene var i starten og litt inn i 90 årene. Det er stort sett andre foringer, støtdempere, fjærer, clutch, eksos, sveist litt forsterkninger i karosseri, osv Drivverket skal være orginalt. (etter gamle regler) (nye regler=dog box osv) Buret er nok "godkjent", men kanskje med bruksbegrensninger i vognkort. Greit å ringe å spørre...
Kverna Posted April 5, 2008 Posted April 5, 2008 Bilen har liggi ute i ett par mnd nå så går helt sikkert ann å prute Min fotoblogg
xr4ti Posted April 6, 2008 Posted April 6, 2008 Gr n slik det var når sierra og escort var i toppen så kunne en gjøre mindre enn nå. Nå er Grn bilene omtrent slik Gra bilene var i starten og litt inn i 90 årene. Drivverket skal være orginalt. (etter gamle regler) (nye regler=dog box osv)Er det ikke restriktor på Grp.N ?
cross-box Posted April 6, 2008 Posted April 6, 2008 Gr n slik det var når sierra og escort var i toppen så kunne en gjøre mindre enn nå. Nå er Grn bilene omtrent slik Gra bilene var i starten og litt inn i 90 årene. Det er stort sett andre foringer, støtdempere, fjærer, clutch, eksos, sveist litt forsterkninger i karosseri, osv Drivverket skal være orginalt. (etter gamle regler) (nye regler=dog box osv) Buret er nok "godkjent", men kanskje med bruksbegrensninger i vognkort. Greit å ringe å spørre...er det lisensiert kjøretøy er det bruksbegresninger aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980
kjetilr Posted April 7, 2008 Posted April 7, 2008 Det kan diskuteres.. Må ikke være det.. Hvor i regelverket står det at det skal være det? Bare noe som er blitt en slags vane iflg en på norskescortregister som forøvrig jobber på biltilsynet.. Han sier det ikke finnes hjemmel for det, men min bil har det i vognkortet. Men kjenner andre som ikke har det.. http://norskescortregister.net/index.php?s...=6997&st=15 Les i denne tråden... bruksbegrensninger skal kun knyttes opp mot avgiftsfritak mener Roy. (svarte skilt)
cross-box Posted April 7, 2008 Posted April 7, 2008 holder på og skal reggistere en GR N rallybil, og følgende har blitt meg fortalt hos Bilsport forbundet, tollvesnet, og biltilsyneter bilen en lisensiert rallybil så har den bruksbegrensinger, kommer bilen fra et annet land og skal førstegangs registeres med svarte skilter i norge koster det ingen ting i toll kun moms og 1300 i vrakpant, men om bilen er registert i norge på hvite skilt og blir bygget om til en lisensiert rallybil da skal det være bruksbegrensinger selv om hviteskilt fortsatt vill være på bilen, svare skilt forteller bare at det er gitt avgiftsfritak på bilen aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980
kjetilr Posted April 7, 2008 Posted April 7, 2008 Det som er så rart er at en som jobber på biltilsynet til daglig sier at det ikke skal være slik.. Men jeg har nå begrensninger på min..
Fakeworth Posted April 8, 2008 Author Posted April 8, 2008 Hadde jo vært morsomt å finni ut da hva som faktisk er regel'n her da.. Er jo en kul bil å krutte rundt i om man har godkjent bur uten bruks begrensninger.. Samtidig som man kan konkurere med den.. Kansje Sedan her på forumet vet. Han hadde jo den oransje cosworth'n. den må jo være i noe av den samme bås som denne her.. -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth
cross-box Posted April 8, 2008 Posted April 8, 2008 Grunnlaget for at en SVART regga bil har bruksbegresning er pgaen slik type bil er det avgifts fritak på det vil si at den dagen du møter på tollstasjon og skal betale toll på denne bilen får du deg en overaskelse det koster deg bare 1300 kroner, ikke 40 eller 150 000 dette vet jeg da jeg på mandag stod på tollstasjon i fredrikstad og skulle betale avgifter på en GR N rallybil aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980
Fakeworth Posted April 9, 2008 Author Posted April 9, 2008 Lei overraskelse.. Men det vil jo si at om den har hvite skilter burde egentlig bruksbegrensningene falle bort, eller gå ann å endre, for her har man jo betalt like mye i avgifter som hvilken som helst personbil.. -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth
cross-box Posted April 9, 2008 Posted April 9, 2008 etter 10 år med svarte skilt kan du få hvite skilt da faller avgifts begresningen bort, dette er på samme måte som de biler som er regga som varebil, som etter 10 år kan sette inn baksete og få den regga for 5 personer aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now