17m rs V6 Posted April 3, 2008 Share Posted April 3, 2008 har kjøpt meg en sierra xr4x4, orginalt med 2.8 , men står nå i en 2.9 fra scorpio, har gått 160km. hvor mye kan man lade med kompressor eller turbo på denne motoren med standard innmat? tenkte å motere en eaton m90 kompressor på den, har tilligeggssprut liggende, og kan skaffe dobble topppakninger også. er usikker på hvilken kompressjon denne har originalt, om det er 9.2:1 eller om det var 9.0:1. er typen med hydrauliske ventilløftere. Tips ønskes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjetilr Posted April 3, 2008 Share Posted April 3, 2008 0,2? Link to comment Share on other sites More sharing options...
17m rs V6 Posted April 3, 2008 Author Share Posted April 3, 2008 ikke mer? gir vell ikke mye mer power det, tenkte også å montere intercooler... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted April 3, 2008 Share Posted April 3, 2008 0.5-0.6 kanskje. Muligens litt mer. Ikke godt å si, men sikkert noen andre som vet.. -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Garnes Racing Posted April 3, 2008 Share Posted April 3, 2008 uten større dyser så takler de nok ikke over 0.5. men mye som virker inn da,turbo størrelse,kompressor osv.bredbåndslambda å prøv. TURBO POWER!!"! GeirRuneGarnes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ørjan G Posted April 3, 2008 Share Posted April 3, 2008 http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=38109 Link to comment Share on other sites More sharing options...
17m rs V6 Posted April 3, 2008 Author Share Posted April 3, 2008 ser turbo technics turbo sitt kit til 2.8 k-jetronic gir 200hk på original kompresjon med intercooler og oppgradert eksos, men hvilket ladetrykk skjønte jeg ikke sto noe om 0,4 og 0,45bar. er jo samme kompressjon på 2.9 og en mer moderne motor, så det gir vell ikke noe mindre effekt økning på den da vill jeg tro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grandisjohn Posted April 3, 2008 Share Posted April 3, 2008 Kompresjon på 2,9 med hydrauliske løftere er 9,0:1 Det er ikke en ting jeg kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
17m rs V6 Posted April 3, 2008 Author Share Posted April 3, 2008 ok, da er det jo enda lavere komp enn på 2.8, og med dobble pakninger enda lavere Link to comment Share on other sites More sharing options...
BR Racing V6 Posted April 4, 2008 Share Posted April 4, 2008 klin std motor. urørt. max 0.5bar. 9.0:1 i comp. se på motorcode på blokka. typen brc som er uten kattalysator har 9.5:1 i compresjon. brd og bre har 9.0:1 jeg har fått bekrefta 1.5bar ladetrykk på en std 2.9 motor. med dobble pakningene og boltene jeg har. med std ecu med tileggsprut. ca 350hk målt med G-måler. motoren gjekk med en std t35 turbo singel. 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimosabi Posted April 6, 2008 Share Posted April 6, 2008 Men det forutsetter at du har en strøken motor med fine lagre og tette pakninger. 1.5bar er MYE på standard innmat hvis man vil ha driftssikkerhet. Jeg ville lagt meg på maks 0.8. Sierra XR4i Link to comment Share on other sites More sharing options...
BR Racing V6 Posted April 6, 2008 Share Posted April 6, 2008 den motoren var gått over 180000km, den hold ca 1år med normal ikke helt villmannkjøring. intercooler. oljekjøler. den motoren fikk rådebank ,og ble overhalt og de fjerna dobble pakninga. og da kom tenningsbanken allerede ved 0.7bar. så 250hk. da gadd ikke eieren mere og solgt. 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Count Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 Med andre ord: skal man ha en motor som varer lengre enn ett år lader man ikke mer enn 0,5 bar.. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt Link to comment Share on other sites More sharing options...
BR Racing V6 Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 jupp:) 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dagfinn Posted April 8, 2008 Share Posted April 8, 2008 så da kan jeg altså lade 0,5 i trykk pr turbo på motoren min uten at den ryker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grandisjohn Posted April 8, 2008 Share Posted April 8, 2008 Det kan jeg aldri tenke meg at det finnes noen garanti for.. Det er ikke en ting jeg kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BR Racing V6 Posted April 9, 2008 Share Posted April 9, 2008 så da kan jeg altså lade 0,5 i trykk pr turbo på motoren min uten at den ryker? Hei. pr turbo. skal du ha twinturbo. blir utregningen noe annerledes. det blir mere effektift en en singel turbo på samme trykk. så da vil jeg si max 0.35bar 200hk 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now