Guest Ruslebiff Posted April 2, 2008 Share Posted April 2, 2008 Hei! AFR verdien min går opp og ned som en jojo når bilen "pøver" å gå på tomgang. map sensor er byttet, veiv og fase sensor byttet, tempfølere sjekket-ok, bensinpumpe ok, filter ok.Er 4 wd tps sensor rød? eller er det ingen "fargekode" på dem. Det har vært omkoblet både map (pga. uoriginal fra før) og tps. Noen som har no tips? Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggo Posted April 2, 2008 Share Posted April 2, 2008 har du prøvt å justere ut co skruen til bilen går normalt ? Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted April 2, 2008 Share Posted April 2, 2008 Visst det er org p8 modul, så har du ikke co justering. 4wd tps finnes i både rød og svart. Bruker chipen din lambda styring, i så fall kan det være lambda sensor, ellers er falsk luft noe som spiller stor rolle her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ruslebiff Posted April 2, 2008 Share Posted April 2, 2008 ENDELIG!!!! Nå går bilen nesten som ei klokke, etter en del fikling (omkobling tps og map og justering av co på gehør) så rusler bilen noenlunde. Var ute på en liten testrunde i stad , syns han gikk litt magert ved skikkelig pådrag, hadde øya limt på afr`n, gløtta bort på turbo trykket og så at nåla stod i pigg 2 bar++.slangen til WG hadde vist forlatt sin posisjon , ikke så rart den blei litt mager. Hva er det afr skal være på tomgang ca.? L6 med grønne dyser og pukkelryggchip, bare så jeg har litt å gå ut i fra. ligger nå på 14,5 ca.1000 omdr.min. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted April 2, 2008 Share Posted April 2, 2008 14,5 er nok ikke så ille på tomgang. Ikke bra at den går for feit heller,da soter bare plugga. Har min på ca 13,8-14. Ikke noe problemer med det ihvertfall.Hvordan afr verdi har du på pådrag da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ruslebiff Posted April 2, 2008 Share Posted April 2, 2008 Hadde vel rundt 15 tror jeg, men det var jo med maks lading. tenkte jeg skulle legge meg på 1,5 ca. får se litt. først skal den på eu, og da er det vel greit at den går litt magert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted April 2, 2008 Share Posted April 2, 2008 15 er litt vel magert ja. Burde ikke gå over 12,6 er det vel. Greit å ha den litt mager på eu ja,men både lambda verdi og co skal være innenfor. Lykke til på kontroll. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ruslebiff Posted April 2, 2008 Share Posted April 2, 2008 Får prøve å fiiinjustere litt før kontroll ja, bare dem ikke henger seg opp i at det ikke er kat på 89 modellen min. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted April 2, 2008 Share Posted April 2, 2008 Er vel ikke krav om kat før 1990,så det burde nok gå greit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ruslebiff Posted April 3, 2008 Share Posted April 3, 2008 kan vel stemme det kanskje ja. Bør vel være lambdasonde på biler med kat? Og jeg har ikke lambda. Hvis det er tilfellle har jeg ikke noe å frykte tror jeg/håper jeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted April 3, 2008 Share Posted April 3, 2008 På tomgang er det ideelle rundt 14.7 trenger ikke pøse på med bensin på tomgang, er ikke da man har behovet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now