mr6b Posted December 6, 2004 Posted December 6, 2004 hmmz er det 1,6 eller 1,8 i rs turboe'n eller får man begge deler Escort MK5 Escort xr3i 1.8 selges i deler send en pm http://polarboing.com/
RsTurboTaule Posted December 6, 2004 Posted December 6, 2004 det er 1.6i . men det går an å bygge 1.8 og 1.9 88 Escort RSTurbo
OleK Posted December 6, 2004 Posted December 6, 2004 rst ble kun levert med 1.6 ja....blokka kan borres til 1.9, men er ikke å anbefalle....1.8 er maks syns jeg....gå heller for en 2.1 ZVH da Cosworth!
Tombra Posted December 6, 2004 Posted December 6, 2004 Vel, RST kom kun i 1.6 liters utgave. Borring er ikke annbefalt, blokka blir for svak om du planlegger mye trykk. Det mange gjør er å bruke 1.9 blokka fra amerikanske escorter, såkalt "tallblock". Likevell er det som Tofte sier ZVH (2.0 Zetec bunn borret opp til 2.1 med RST topp) eller full Turbo-Zetec konvertering som er "kongen på haugen"! Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
mr6b Posted December 6, 2004 Author Posted December 6, 2004 oki, fikk svar på det jeg lurte på så det er 1,6.. var sikker på ad det var 1,8 på rst.. har funnet meg er rst som jeg går å slkler på en s2 fra 1988 duden som har bilen nå mener den yter ca 150hp ved 0,6bar kan detta stemme det er en stander 1,6 motor Escort MK5 Escort xr3i 1.8 selges i deler send en pm http://polarboing.com/
D.Toft Posted December 6, 2004 Posted December 6, 2004 standart s2 rst, 132 hk??? ikke så langt unna det om eg ikke tar feil
mr6b Posted December 6, 2004 Author Posted December 6, 2004 standart s2 rst, 132 hk??? ikke så langt unna det om eg ikke tar feil joda 132 hk er vell standar, men det er enkelt å justere turbo trykket Escort MK5 Escort xr3i 1.8 selges i deler send en pm http://polarboing.com/
D.Toft Posted December 6, 2004 Posted December 6, 2004 standart s2 rst, 132 hk??? ikke så langt unna det om eg ikke tar feiljoda 132 hk er vell standar, men det er enkelt å justere turbo trykket enkelt ja, men da er det ikke en standard motor, det er som den var når den kom ut fra ford, da med 132 hk... sånn at det er sakt
mr6b Posted December 6, 2004 Author Posted December 6, 2004 jau sant.. men er det mulig å ta ut 150hk bare med å stille opp trykke til 0,6 bar på en rst Escort MK5 Escort xr3i 1.8 selges i deler send en pm http://polarboing.com/
OleK Posted December 6, 2004 Posted December 6, 2004 på en nyoverhalt motor, ja kanskje...men ikke mulig å ta ut det på en 18 år gammal motor ihvertfall.. forutsetningene må være der.... Cosworth!
alibaba Posted December 6, 2004 Posted December 6, 2004 Det blir 300NM i min 18 år gamle 1.6l. x - RS Turbo S2
Guest Mr.Escort Posted December 6, 2004 Posted December 6, 2004 RS Turbo serie 1 har 132BHP ved 5500RPM 0-60 mph på 8,1 max 128 mphRS Turbo serie 2 har 133BHP ved 6000RPM 0-60mph på 8,2 max 128mphhva er grunnen til de små forskjellene??? motorene er jo så å si like..s1 er 0,1 sek kjapper 0-60mph med en bhp mindre enn s2!! men samme toppfart...
Tombra Posted December 6, 2004 Posted December 6, 2004 Har sett mange varianter av den oversikten der, ikke noe å henge seg opp i tror jeg. Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
Guest Mr.Escort Posted December 6, 2004 Posted December 6, 2004 det er det som står i fast ford ihvertfall
OleK Posted December 7, 2004 Posted December 7, 2004 kan være mange diverse grunner til det, men ikke noe å bry seg om...kan ikke tenke meg at ALLE s1 kom med 132 hk og ALLE s2 kom med 133... s2 har jo vannkjølt turbo f.eks....det har ikke s1....sikkert noen andre forskjeller og... Cosworth!
Guest Mr.Escort Posted December 7, 2004 Posted December 7, 2004 ja..bare bagateller...skal ikke tro alt man leser har jeg blitt lært...men uansett har jeg erfart at cvh egentlig er en stor dritt motor...men det sies at man lærer av sine feil men ikke jeg...bygger bare en ny cvh som sikkert raser til våren igjen....
HansenRS Posted December 12, 2004 Posted December 12, 2004 Er annen kasse på s1 litt sintere kasse, s2 skulle ha mere kjørekomfort så den fikk en litt snillere kasse
Tombra Posted December 12, 2004 Posted December 12, 2004 Bare tøffinger kjører med s1 motor/kasse Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
Guest ykarlsen Posted December 12, 2004 Posted December 12, 2004 S2 kom med bankesensor til tenninga også. Og den stiller til mye trøbbel for mange RST eiere. Slitt kam, dårlige løftere osv... Alt blir tadd som tenningsbank av sensoren... Dritt spør du meg.......Var glad jeg kjørte med S1 innsprut og S2 turbo
alibaba Posted December 12, 2004 Posted December 12, 2004 Min S2 har ikke bankesensor. x - RS Turbo S2
OleK Posted December 12, 2004 Posted December 12, 2004 ikke min heller.... regner med at bankesensoren kom i sammen med katalysatoren og den nye ECU'en i de såkalte 90-spec-escortene... Cosworth!
Guest ykarlsen Posted December 12, 2004 Posted December 12, 2004 regner med at bankesensoren kom i sammen med katalysatoren og den nye ECU'en i de såkalte 90-spec-escortene...Bankesensoren kom i 86/87 ifølge mine undersøkelser. Hadde slik på min 87-modell. Men den ble flyttet, teipen inn i skumgummi, og lagt på baksiden av batteriet. Mener å huske at den står montert på innsugsiden. Under innsuget en plass? Eller på ene bolten til innsuget?
OleK Posted December 12, 2004 Posted December 12, 2004 sitter under tilkoblinga til bremsekraft-forsterkeren... min rst-motor er fra 87 og den har ikke bankeføler.... Cosworth!
alibaba Posted December 12, 2004 Posted December 12, 2004 Min RST er fra 86 og har ikke bankesensor. x - RS Turbo S2
OleK Posted December 13, 2004 Posted December 13, 2004 bare gutter med liten tiss har bankeføler eller hva ali? Cosworth!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now