Jump to content

bytte/slipe frontrute

Guest jensen87

Recommended Posts

Guest jensen87

noen som har erfaring med sliping av frontrute? (er dette dyrt?)

eller er det like greit å bytte hele frontruta? (veldig dyrt:( )

Kommer jo ann på om han har forsikring med glassdel da!

Vet ikke priser på sliping eller om det gir godt resultat men vet det er brukt på veteranbiler der det er "umulig" å skaffe nye!

Ring et firma i nærheten av deg og hør på pris og om de har referanser! Har de ikke utstyr til sliping så vil de sikkert anbefale bytting, så ring noen andre også! Pris på bytting UTEN forsikring ligger mellom 3-5000,- etter det jeg har hørt!

Er også mulig å kjøpe ruter hos huggern men da må du ta dem ut selv ellers så blir det for dyrt, evt avtalepris! Tips, ingå en avtale med hugger om pris på en HEL rute slik at du slipper å betale for en knust hvis du skulle være uheldig!

Innmontering på verksted koster rundt tusenlappen mener jeg å huske! Egenmontering av limte frontruter går også å gjøre selv men da bør du spørre expertene først og så må du ha med deg en til å hjelpe til å løfte. Husk å bruke hansker og øyeverne ved glassarbeider(egenerfaring).

pris 3-5000 på bytting, er det inklusive ny rute eller bare for arbeided?

"etter det jeg har hørt" skrev jeg, VET ikke men det er jo bare å ringe i morgen å høre da!

Kan være noen her på forumet som jobber med dette som vet eksakte priser!

Min erfaring er at det er mye forskjellige priser da det er mange forskjellige leverandører!

Min mening igjen her, er at hvis man har forsikring, noe de fleste har hvis de har delkasko, Kjøp ny rute og betal egenandelen på 2000 kr. Absolutt verdt det, enn å kjøpe en rute på høggern som allerede er slitt og sikkert har masse små steinhakk i seg.

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

x- Mondeo 94 2.0 Sedan