Kverna Posted March 29, 2008 Posted March 29, 2008 Hva kan gjøres ? Når jeg legger på litt og kommer opp i hastigheter over motorveihastighet begynner bilen å danse fryktelig fra side til side. Må hele tiden sitte å ratte inn bilen ellers går det til skogs. Hva kan gjøres for å få bilen mer stabil ? Coilover foran, gule koni bak powerflex/stivere foringer Min fotoblogg
Cosworth Racing1 Posted March 29, 2008 Posted March 29, 2008 Dårlige foringer framme? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Kverna Posted March 29, 2008 Author Posted March 29, 2008 Dårlige foringer framme? Vet ikke, men skal sjekke det Min fotoblogg
FitjarRacing Posted March 29, 2008 Posted March 29, 2008 for breie dekk?? feil hjulstilling?, dårlige fjørbeins lager?? dårlige foringer fremme?? kast i felg? kan være forsjellige ting det:P
Cosworth Racing1 Posted March 29, 2008 Posted March 29, 2008 Hvis den danser litt sånn som du sier, kan det tyde på sporing med hjulene, noe som igjen tyder på slitte foringer.. Tviler på demper/fjærer har noe med dette å gjøre. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Kverna Posted March 29, 2008 Author Posted March 29, 2008 (edited) Er det bærearmforingene eller de på casterstaget ? Kanskje bytte alle sammen mens man først er igang EDIT: Får man dette rimligere andre steder ? http://www.facemotorsport.no/index.php?lev...amp;prodnr=1472 Edited March 29, 2008 by Kverna Min fotoblogg
Guest Erik Braseth Posted March 29, 2008 Posted March 29, 2008 (edited) Har du dårlige foringer mellom stabstaget og bærearmene så kan det se ut som du er full, iallefall for de som kjører bak... Edited March 29, 2008 by Erik Braseth
cosworth540 Posted March 29, 2008 Posted March 29, 2008 Hva kan gjøres ? Når jeg legger på litt og kommer opp i hastigheter over motorveihastighet begynner bilen å danse fryktelig fra side til side. Må hele tiden sitte å ratte inn bilen ellers går det til skogs. Hva kan gjøres for å få bilen mer stabil ? Coilover foran, gule koni bak powerflex/stivere foringer Hadde samme problemet på min Cosworth,og der var det cambershims bak som var synderen.Tok dem av og bilen ble bra igjen.
s10an Posted March 30, 2008 Posted March 30, 2008 sjekk hjul vinklene dine, hvis den spisser mye har dem lett for å bli sånn, bedre å kjøre med litt spredning. Tidligere "joppa"-77 Taunus 2.0
Bjørnar 4x4 Cosworth Posted March 30, 2008 Posted March 30, 2008 Var det ikke din bil som var litt lørvete og litt hips om haps ombygd? Det kan vell være en årsak? 91` Ford Sierra Cosworth
BeReal Posted March 30, 2008 Posted March 30, 2008 Er det bærearmforingene eller de på casterstaget ? Kanskje bytte alle sammen mens man først er igang EDIT: Får man dette rimligere andre steder ? http://www.facemotorsport.no/index.php?lev...amp;prodnr=1472 jeg kjøpte mine på burton-power. tror det var billigere. også vet jeg det er mange som har fått de billig på ebay. mulig å se der og? - 88 Ford sierra ist busbil - 90 Ford sierra cosworth 4x4 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24271376- 98 Audi A3
RSCoz Posted March 30, 2008 Posted March 30, 2008 Hadde samme problemet på min Cosworth,og der var det cambershims bak som var synderen.Tok dem av og bilen ble bra igjen. Samme her.. Gikk nesten ikke ann å bruke den på snø.
Verstingen Posted March 30, 2008 Posted March 30, 2008 sjekk og styrekulene! hadde ei på min som var gåen,og da vingla han mye ESCORT COSWORTH 94. MOD . Solgt Ford Focus RS 2010 Mod . "enten du tror du kan,eller du tror du ikkje kan.....så har du rett" HENRY FORD !
Janna Posted March 30, 2008 Posted March 30, 2008 cambershims er ikke brukbart til noe som helst.. Hvorfor ikke? Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/
cosworth86 Posted March 30, 2008 Posted March 30, 2008 Hvorfor ikke? Ja det lurer jeg på og, hatt det på min i flere år og strålende fornøyd!
cosworth87 Posted March 30, 2008 Posted March 30, 2008 Fordi cambershimsene gir veldig mye spissing på bakhjulene... noe som gjør at bakhjulene vi sloss litt om hvilken vei rumpa skal gå
Janna Posted March 31, 2008 Posted March 31, 2008 Når bilen er senket så retter jo shims opp igjen hjulene slik at de står mest mulig korrekt igjen? Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/
Guest cossy88 Posted March 31, 2008 Posted March 31, 2008 Riktig laget chims skal ikke være noe problem å kjøre med, problemet er vel alle disse tullingene som sitter hjemme i garasjen og lager de med vinkelsliper
kjetilr Posted March 31, 2008 Posted March 31, 2008 spissinga blir feil med shims som nevnt tidligere. retter opp camber, men gir problemet enn annen plass spesielt når bilen fjærer, i høy fart osv..
xXx Posted March 31, 2008 Posted March 31, 2008 det opplevde eg med min og. tok 4 hjuls kontroll på verkstede til en kompis Å med og uten shims så ut gjør det noen grader faktisk..... RS Cosworth 1990 Mvh Raymond
cosworth86 Posted March 31, 2008 Posted March 31, 2008 spissinga blir feil med shims som nevnt tidligere. retter opp camber, men gir problemet enn annen plass spesielt når bilen fjærer, i høy fart osv.. Ok, er ingen mekaniker men har jo hatt toppfart flere ganger med 215 hjul uten problemer..., syns også den blei mye mer stabil og kontrollerbar i sladd osv
kjetilr Posted April 1, 2008 Posted April 1, 2008 Har hvertfall vært borti flere som var veldig vonde å kjøre med shims og helt topp uten.. spørs jo også hvor mye den er senket, standard på foringer osv..
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now