Guest ZluGGer Posted August 8, 2002 Posted August 8, 2002 Har problemer med min Sierra 2.0L 86mod. Når jeg har kjørt ett lite stykke så fusker motoren, jeg gir gass men det skjer ingenting. Tilslutt rister bilen og stopper. Da må jeg vente ett par minutter før jeg kan starte den igjen. Hvis jeg har kjørt mye med bilen en dag så stopper den nesten hele tiden, da må jeg la den stå i ro en stund før jeg kan kjøre igjen. Bilen bruker også litt mer bensin enn før. Har skiftet tennplugger, tennkabler, spjellet i forgasseren, tenningsmodul og diverse filtre uten at det har hjulpet.Kan det være fordeleren som er defekt?
Trones... Posted August 8, 2002 Posted August 8, 2002 Sjekk fordeleren og rotoren du :wink: Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
Guest btl Posted August 8, 2002 Posted August 8, 2002 Hvis det ikke hjelper å skifte fordelerlokket og rotoren, kan det kanskje være bensinpumpa. Går motoren gjevt på tomgang? Kan du ta ut en tennplugg og se på den, og beskrive hvordan den ser ut.
Guest Posted August 13, 2002 Posted August 13, 2002 Kan det være kondens i bensintanken som gjør at den stopper. Hadde nemlig samme problem tidligere, men da kan jeg kjøre mye lenger før den stoppet. Ristet mye mer da også. Men så forsvant feilen og så kom den tilbake ett par måneder senere. Nå kan jeg bare kjøre ett par kilometer før den stopper. Prøver iallefall og bytte fordeleren først.
Guest Multicell Posted August 19, 2002 Posted August 19, 2002 Hvis bilen starter igjen etter at den er stoppet helt, er det sansynlig kontaktfeil i en elekronikk boks som sitter nede i motor rommet, ta av kontakten og sjekk om det ikke er irr der
Guest cannabiz Posted November 3, 2006 Posted November 3, 2006 dette høres ut som samme problem som jeg har,har du funnet ut hva som var galt?
Anders Posted November 18, 2006 Posted November 18, 2006 Bytt til forgassern uten el-nett. Altså fra eldre modeller. Så slipper du det problemet. Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle)
morty999 Posted November 18, 2006 Posted November 18, 2006 men med gammel type gasser må du også ha innsug til gammeltype gasser....
Granada 2.8 Ghia Posted November 18, 2006 Posted November 18, 2006 Når bilen er varm, skru av luftfiltret, og se om chokespjeldet er åpent eller lukket, er det lukket sjekker du den blå og hvite ledningen som skal gå inn på chokehuset, sitter den ordentlig? Så kan du sjekke andre enden, inn på en tapp bak på dynamoen, der hender det at den detter av, og choken står på, da stopper den etter noen minutters kjøring. Om den sviver rart på tomgang og det ikke er choken, så kan du prøve å nappe den feite kabelen inn på forgasseren, men s bilen sviver, og nappe den akkurat når den står på normalt tomgangsturtall(dette er tomgangsregulatoren), sviver den fint etterpå så ligger problemet i dette systemet en plass, sannsynligvis en dårlig kontakt, sett inn alle kontakter i motorstyring med vaselin. Kan seff være problemer med forgasseren i seg sjøl også, men tviler på tenningsanlegg. `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier
Granada 2.8 Ghia Posted November 18, 2006 Posted November 18, 2006 (edited) - Edited November 18, 2006 by Granada 2.8 Ghia `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier
Guest cannabiz Posted November 18, 2006 Posted November 18, 2006 CHOKEN HENGER IKKE! det var en knekt bensin plugg eller noe til gasseren.og 3 jenger som var gåene på gasseren,tette dyser så det er mulig den for falskluft der,har rensa dysene ,men det hjalp ikke,skal skifte plugger,men er nok like greit å skifte hele gasseren tror jeg
Anders Posted November 19, 2006 Posted November 19, 2006 Gjør det.. Er flust av gassere rundtom. =) Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle)
cossiemk1 Posted November 19, 2006 Posted November 19, 2006 Bytt til god gammel weber da, med tilhørende innsug
Recommended Posts