Jump to content

BYTTET CLUTCH PÅ BILEN MIN


Guest MONDEO32

Recommended Posts

Guest MONDEO32

I DAG FIKK JEG SKIFTET CLUTCHEN PÅ MONDEOEN MIN,OG DET BLE HELDIGVIS IKKE SÅ DYRT SÅ JEG FØRST REGNET MED.FIKK REGNINGA,DA JEG HENTET BILEN,OG BLE MEGET OVERASSKET DA JEG SÅ DEN.3.900 MÅTTE JEG BETALE HOS SUBARU FORHANDLERN,OG FORD I BODØ SKULLE HA 7000,- BARE FOR ARBEID,OG MED CLUTCHEN SKULLE FORD HER I BODØ HA 12.000KR.HELT LATTERLIG SPØRR DU MEG.MEN NÅ ER DEN HELDIGVIS BYTTET,OG SLIPPER OG TENKE MER PÅ DET :)

Link to comment
Share on other sites

3900 for jobb og deler...? Clutchen koster i underkant av 2000, så da må verkstedet ha jobbet no grådig fort, ellers kommer de til å tape penger.. Er ca i underkant av en dagsjobb å bytte clutchen på en mondeo. Og det er ikke noe gøy å gjøre selv.

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Guest MONDEO32
3900 for jobb og deler...? Clutchen koster i underkant av 2000, så da må verkstedet ha jobbet no grådig fort, ellers kommer de til å tape penger.. Er ca i underkant av en dagsjobb å bytte clutchen på en mondeo. Og det er ikke noe gøy å gjøre selv.

 

 

jeg betalte 3900 kun for skiftingen av den,så betalte jeg litt i underkant av 2000 for clutchen.for clutchen og jobben på ford her i bodø,skulle di ha 12.500kr for dette.nei ikke gøy og gjøre det selv,for det er djevelsk mye arbeid,og di må jo ned ned hele forstillingen på bilen,eller løfte motoren,har ikke mye plass i garasjen min,for å gjøre en slik jobb ;(

men små reprasjoner kan jeg selv utføre,men når det begyner og bli girkasser ol,da overlater jeg arbeidet til andre,selv om jeg selv liker og mekke bil )

Link to comment
Share on other sites

jeg betalte 3900 kun for skiftingen av den,så betalte jeg litt i underkant av 2000 for clutchen.for clutchen og jobben på ford her i bodø,skulle di ha 12.500kr for dette.nei ikke gøy og gjøre det selv,for det er djevelsk mye arbeid,og di må jo ned ned hele forstillingen på bilen,eller løfte motoren,har ikke mye plass i garasjen min,for å gjøre en slik jobb ;(

men små reprasjoner kan jeg selv utføre,men når det begyner og bli girkasser ol,da overlater jeg arbeidet til andre,selv om jeg selv liker og mekke bil )

 

Billig!!

Link to comment
Share on other sites

Da var du nok heldig med prisen ;) Selv har jeg vært med på å bytte girkassa og clutchen min, måtte slippe ned hele forstillingen som du sa, og var egentlig småredd for at motoren skulle dette ut. Men det gikk, tilsammen for girkasse og clutch, pluss no olje og betaling til en kar som hjalp til, kom bytte av girkasse og clutch med deler og arbeid på ca 7000, gjort utenom verksted. Den fungerer per i dag.

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Guest MONDEO32
Da var du nok heldig med prisen ;) Selv har jeg vært med på å bytte girkassa og clutchen min, måtte slippe ned hele forstillingen som du sa, og var egentlig småredd for at motoren skulle dette ut. Men det gikk, tilsammen for girkasse og clutch, pluss no olje og betaling til en kar som hjalp til, kom bytte av girkasse og clutch med deler og arbeid på ca 7000, gjort utenom verksted. Den fungerer per i dag.

 

 

jepp! jeg var heldig med prisen ja.di innrømte etterpå verkstedet at di hadde gitt meg en helt feil pris på skiftinga,men heldigvis hadde jeg fått det svart på hvitt at jeg skulle få det for den prisen,så da måtte di bare bite i det sure eplet og skifte clutchen for den prisen.kan tenke meg til at du va skeptisk ja,men det er jo det morrsomme med og mekke bil,det er jo om at alt går bra,uten nå trøbbel ol.håper nu bare at clutchen holder til den dagen jeg skal selge bilen min :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...