Guest Hovden Racing Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Hei, er det noen som har mer informasjon om Sierra XR8 motor og gir, forstilling osv..? Må ha mest mulig info om hvilken motor det er, girkasse og litt diverse..Hvilken innmat det er i den motoren, om det er lett å få tak i smidd innmat om det ikke er det originalt osv.. Har funnet en del info, men tar imot alt jeg kan få Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 hva med å dele info da? har tanker om ett slikt prosjekt selv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fordxr4x4 Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Litt info der der stod det litt forskjellig hvertfall Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford ragger Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Her har jeg litt informasjon. Håper det er litt til hjelp. Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hovden Racing Posted March 27, 2008 Share Posted March 27, 2008 Jeg tenker i den retning turbo og 1000++ hk da. Det må være mulig.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
351RS Posted March 27, 2008 Share Posted March 27, 2008 Hmm, en 780 cfm gasser på en 5 liter????? Åsså bare 1260 kg???? Sikkert artig sak det her. Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scorpio4x4 Posted March 27, 2008 Share Posted March 27, 2008 Fant noe her ! http://www.fordsierranet.com.ar/ http://www.fordsierranet.com.ar/Sierra%20XR8.htm Manuales del Ford Sierrahttp://rapidshare.com/files/91201348...ierra.rar.html Ford Scorpio 2.9i Ghia, 4x4 , 1993 modell Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hovden Racing Posted March 29, 2008 Share Posted March 29, 2008 Såklart mener jeg total rebuild av motor med datasprut osv. Bør gå an det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ford For Life Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtop...mp;#entry367928 noen som kan hjelpe???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted April 21, 2008 Share Posted April 21, 2008 Jeg tenker i den retning turbo og 1000++ hk da. Det må være mulig..kjører selv en V8 mustang . Og begynne og tenke på 1thk er noe langt borte om du ikke har enorme summer du ønsker og bruke .En V8 er i utgangs punktet ikke bygd for turtall , den 351 c jeg har har som topp turtall 5400 rpm . du kan få sett som gir 450hk topp rpm 6200 ..og da koster motoren 15t$ + innsprøyt + girkasse .kjappe 25t$Derfor er det mye enklere og ta en cosw motor og trimme den .....Og husk USA hester er SAE - europa er DIN ..her er ett bra tilbud :http://www.roadster.se/MY98.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ford For Life Posted April 21, 2008 Share Posted April 21, 2008 ja ikke verst tilbud det der..men hva er forskjelen på am hk og eur hk???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimosabi Posted April 23, 2008 Share Posted April 23, 2008 USA måler effekten uten accessories. Dynamo, servo, ac etc. Eller omvendt. Ekke sikker. Sierra XR4i Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted April 23, 2008 Share Posted April 23, 2008 USA måler effekten uten accessories. Dynamo, servo, ac etc. Eller omvendt. Ekke sikker. og vannpumpe - derav noe slappe hester når alt blir koblet til Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraracing Posted April 23, 2008 Share Posted April 23, 2008 Mener å hørt noe om at de måler uten eksosanlegg også. Men om det var Din eller Sae husker jeg ikke. Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BossCat Posted April 24, 2008 Share Posted April 24, 2008 Før 1972 målte amerikanerane hp i SAE, dvs uten accessories, uten luftfilter og uten potter, i 1971/72 begynnte dei med SAE net hp, som er målt med alle accessories på motoren, inkl luftfilter og potter, og målt på svinghjulet, slik at den blir målt uten girkasse og drivverk DIN er samme måling som SAE net hp, dvs på svinghjulet med alle accessories på motoren Link to comment Share on other sites More sharing options...
351RS Posted April 24, 2008 Share Posted April 24, 2008 Jepp, stemmer nok som Bosscat sier her. Er derfor effektene gikk ned drøyt 100 hk fra -71 til -72, mens det egentlig strort sett var samme motor. Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now