Jump to content

sprekk i toppen...


Recommended Posts

Guest gshock
Posted

noen som har hatt sprekk i toppen som kan fortelle kjapt om symptomene ?

Guest gshock
Posted

ok, flott.. takker for svar.

når du fikk trykk i vannet, var det fra kald motor når du starta også ? eller kom det sånn litt etter litt når den begynte å bli varm?

boblet det i vannet, eller steg det bare gradvis liksom ?

Guest gshock
Posted

jepp : mistenker luft i systemet - men er i tvil..

 

det som var med bilen :

vannet sprutet opp av eksp.tank, så jeg kjøpte bilen av en kompis. "alle" sa det var sprekk i blokka så går ut i fra det..

Fikk tak i ny blokk, sendte denne inn for montering sammen med den gamle innmaten.

alt i bunn er kontrollert og målt opp lagerklaringer - alt er bra.

 

fikk den igjen og satte alt i bilen.

 

alt ser ut til å funke normalt fram til den begynner å bli normalt varm, da stiger vannet sakte men sikkert. litt mer når jeg ruser litt - men ellers så ligger det rolig.

når det var høyt oppe, så slo jeg av motor og ventet et par sekunder. åpnet lukket og da sank vannet ned igjen.

men det er jo ikke i nærheten av det kompisen min hadde da vannstrålen stod opp av tanken på kald motor også bare han rusa litt. bobla i vannet også, det ligger mer stabilt nå.

 

har hatt av lufteskrue osv, men kompisen min sa at den var et hel*** å få luftet.

Posted
Trykk i vann system, mye hvit eksos, etter stopp av motor ble ene sylinder fyllt med vann.

 

Kjørte med lokk til ekspansjonstank litt åpen, og mye av problemet var vekke....

 

 

mye hvit røyk? er det under kjøring eller på tomgang?

Sierra Cosworth

Posted

gshock,det virker som den er helt normal..... det er helt vanlig på en cosworth motor å oppføre seg slik... klare den å trykke vannet ut? skjer det noe unormalt med tempen under kjøring å belastning?

Posted

Jeg kjører med såpass lite kjølevæske i tanken på min cosworth at jeg såvidt kan skimte vann nederst i ekspansjons tanken når motoren er kald, og det er fordi at når motoren blir varm så utvider kjølevæska seg. Særlig ser jeg dette hvis jeg kjører motoren hardt, da kan tanken være tom ved kald motor for så å være litt over max merket etter mye pådrag og belastning. Kikker jeg nedi tanken mens jeg ruser motoren ser jeg enorme vannmengder som kommer tilbake i fra retur slangen til turbo'n.

Guest gshock
Posted

takk for hjelp folkens,

vannet rant bare over en gang, men det forsvant når jeg slo av motoren igjen. så er vel bare luft håper jeg.

skal montere nytt varmeregister i dag (pottetett) og lufte så får vi håpe det blir bra.

Guest gshock
Posted

toppen og blokka var planet ja..

Posted

mine symtomer:

 

Bilen fusker på høyt turtall mens det ryker hvitt (under kjøring) vann i sylinder? sprekk i toppen?

Ryker hvitt etter jeg har ruset den på tomgang

bilen blir ikke no særlig varm inni

trykk på vannet

 

2 wd Cosworth

Sierra Cosworth

Guest gshock
Posted

noen som har vært borti følgende ? :

fått luftet en del ser det ut til, MEN :

- bilen gikk på tomgang lenge og vannet steg på tempen som normalt. gikk opp til O (i norm) da slo vi på vifta, men det ble liksom ikke kaldere på måler.

Det var også da kald luft i varmeapparatet selv om jeg har nytt register. ruset bilen forsiktig, da kom varmen i apparatet og tempen begynte å synke.

Termostaten åpnet og litt vann forsvant.

 

- varmerunde 2 så blir motoren oppå O igjen, kommer noen luft bobler i tanken.

vifta på og litt rus så synker tempen fint igjen.

 

- runde 3 så ser alt normalt ut, sånn passe lunk i varmeapparatet (burde jo vært VARMT så det holdt)

den holder seg på rett under normal temp (midten på måleren).

stoppet motor, vannet i høyre slange fra radiator (sett forfra) er SINNSYKT varmt, toppen er ikke til å ta på, vannet i tanken er lunka, og ikke spess mye varme inni bilen.

veldig tungstartet etter dette.

 

 

noen som har hatt problemet ?

Posted
noen som har vært borti følgende ? :

fått luftet en del ser det ut til, MEN :

- bilen gikk på tomgang lenge og vannet steg på tempen som normalt. gikk opp til O (i norm) da slo vi på vifta, men det ble liksom ikke kaldere på måler.

Det var også da kald luft i varmeapparatet selv om jeg har nytt register. ruset bilen forsiktig, da kom varmen i apparatet og tempen begynte å synke.

Termostaten åpnet og litt vann forsvant.

 

- varmerunde 2 så blir motoren oppå O igjen, kommer noen luft bobler i tanken.

vifta på og litt rus så synker tempen fint igjen.

 

- runde 3 så ser alt normalt ut, sånn passe lunk i varmeapparatet (burde jo vært VARMT så det holdt)

den holder seg på rett under normal temp (midten på måleren).

stoppet motor, vannet i høyre slange fra radiator (sett forfra) er SINNSYKT varmt, toppen er ikke til å ta på, vannet i tanken er lunka, og ikke spess mye varme inni bilen.

veldig tungstartet etter dette.

 

 

noen som har hatt problemet ?

termostat feil veg??? er det 2wd termostathus kan termostaten stå feil veg... fjøra på termostat skal peike mot radiator..

Guest gshock
Posted

er 4x4 termostat og hus...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...