Jump to content

Forskjell på -31/34 Actuator


Recommended Posts

Guest Fordulf
Posted

Hei

 

 

Hva er forskjellen på en 31 og en 34 actuator'??

 

 

Hilsen Christian

Guest Fordulf
Posted
-34 har hardere fjær.

 

 

Og derav bedre lukke egenskaper? Altså holder på trykket bedre

Posted

du bør vurdere en skikkelig boost controller, ikke regulere ladetrykket bare med aktuator fjøra...

88 Sierra cosworth 2-wd

Posted
Og derav bedre lukke egenskaper? Altså holder på trykket bedre

 

 

du får og god respons med 34 aktuator!vist du har han stram!

men da er du og avhengig av en god boost controller,! :blush: har du ikkje de vil du sansynlig vis få for høyt trykk! :blink:

ESCORT COSWORTH 94. MOD . Solgt

Ford Focus RS 2010 Mod .

"enten du tror du kan,eller du tror du

ikkje kan.....så har du rett" HENRY FORD !

Guest Fordulf
Posted

Oki.... en kuleventil? h or får man kjøpt d?.. hva heter det på engelsk? går ann å søke på Ebay^^

Posted

du bør kjøpe en elektronisk boostkontroller, Greddy eller noe i den dur.. Da får du mye mer muligheter, en bleed ventil eller en kuleventil vil jo fungere men ikke like bra..

88 Sierra cosworth 2-wd

Posted

vist du kjøper bleed ventil,må de jaffal vere kuleventil,som for eksempel:

http://www.facemotorsport.no/index.php?lev...&prodnr=152

 

Turbotrykks kontroller, Turbosmart, Boost Tee

 

denne har eg og er kjempegodt fornøyd med! :rolleyes:

men som furre sier elektroniks boostkontroller er desidert de beste,men og dyreste :wacko:

som vanlikt,du får de du beteler for! :blush:

ESCORT COSWORTH 94. MOD . Solgt

Ford Focus RS 2010 Mod .

"enten du tror du kan,eller du tror du

ikkje kan.....så har du rett" HENRY FORD !

Guest Fordulf
Posted

noe link til en Elektronisk Turbotrykks justering??

Posted

Så du bare på pris når du leitet? Ser sånn ut... En boostcontroller til en drøy 50 lapp :rolleyes:

Og den "elektroniske" du fant der har ikke noe og gjøre med de det er snakk om her, den er helt enkel og gir kun to stegs styring lav/høy trykk.

Som andre har skrevet, sjekk f.eks. brakes.no de har Turbosmart produkter.

Guest Fordulf
Posted

Nei.. sjekket ikke bare etter pris, Søkte på boost controller, og plukket ut noen som jeg syntes så intresange ut=) En kuleventil av god kvalitet trenger jo IKKE å koste skjorta...?

 

Men Når jeg skla kjøre uten amalventil, og sette Boost controlleren på slangen mellom Wastgate og turbo, Må jeg justere inn på staget først og så justere på ventilen? Eller hvordan funker det der?

Posted

Prøv og bare koble inn ventilen, still den på det laveste og prøv hva trykket blir, så skrur du ventilen slik at trykket blir gradvis høyere.. Når du er på det trykket du vil være på kan du jo se hvordan det fungerer, så kan du jo prøve og stramme litt/slakke litt på staget og gjøre det samme en/flere ganger. På denne måten finner du ut hva som fungerer best for deg:) tar litt tid men er jo ikke serlig vanskelig og gjøre, i tillegg får du en grei erfaring:)

88 Sierra cosworth 2-wd

  • 4 weeks later...
Posted

Hvordan fungerer enn slik elektronisk boost controller ? Er denne stand alone eller må den kobles opp mot noe motorstyring eller noe sånt ? Sikkert ett meget dumt spørsmål men det får bare bli slik siden eg er helt grønn her =)

Posted

De "vanlige" er iallefall stand alone. Men du får sikkert noe med alle tenkelige muligheter og.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...