Guest hrc Posted March 22, 2008 Share Posted March 22, 2008 (edited) 28.03 - Flushet og skiftet olje hos Escort RST WRC 30.03 - Nye løftere bestillt!31.03 - "Gruppe A" toppdekselpakning i metall bestillt!04.04 - Toppdekselpakning ankommet!05.04 - 16stk nye løftere ankommet! 07.04 - Toppdeksel demontert, inn med nye løftere05.06 - Nye løftere, registerreim, strammer, vannpumpe/dynamo reimer montert! 1994 Ford Escort Cosworth T25 Då blei motoren heilt topp etter bytting av løftere. Forøvrig kjøpt på ebay ;-) Var helt topp.Det gjenstår litt jaging på tomgang enda. Men stresser ikkje med det. Edited June 10, 2008 by hrc Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacGyver Posted March 22, 2008 Share Posted March 22, 2008 Så lever den sitt eget liv på tomgang. Den er helt nede i nesten null, men stopper aldri. Har det samme problem på min T-25. Har byttet tomgangsregulator (1250,- hos Ford), og dette hjalp litt..men den jager fortsatt opp og ned på tomgang. sykler til arbeid Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted March 22, 2008 Share Posted March 22, 2008 Har det samme problem på min T-25. Har byttet tomgangsregulator (1250,- hos Ford), og dette hjalp litt..men den jager fortsatt opp og ned på tomgang.Når den er varm/kald? Begge deler? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest -Maverick- Posted March 22, 2008 Share Posted March 22, 2008 10-60 på vinteren var jo et sjakktrekk da.Men den burde jo hvertfall ikke tikke nå på varm motor med tynnere olje.gjør den det så har du et dilemma. he he...herjet fælt på kald motor med 10-60 olja? har du dumpventil? den bør være resirk. ellers kan du få et "falskluft" lignende problem.ellers er jo tomg.reg. et hett tips. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted March 22, 2008 Share Posted March 22, 2008 (edited) Ser at delenummeret på løfterne er de samme som eldre cosworth. Dette betyr at det nok er de samme problemene med at disse "tetter" seg, og bør skiftes.Samtidig bør det sørges for at oljekanalene til løfterne blir reingjort med et verktøy som på bildet nedenfor, selges blant annet av Burton Power. Forøvrig ser det ut til at det er prisras på løftere om dagen, i hvertfall på ebay. Usikker på om disse har samme kvalitet som tidligere, men bør være verdt et forsøk kanskje...... http://cgi.ebay.com/FORD-COSWORTH-HYDRAULI...ksid=p1638.m122 Edited March 22, 2008 by WingDude Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacGyver Posted March 22, 2008 Share Posted March 22, 2008 Når den er varm/kald? Begge deler? Når den er kald så kan den gå så lavt at den stopper...men når jeg har kjørt den litt så går den nesten til null, men stopper aldri.Jager uansett opp og ned på tomgang. Håper jeg ikke ødelegger tråden her. Stein sykler til arbeid Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hrc Posted March 23, 2008 Share Posted March 23, 2008 Takker for svar! Trur nok eg tar av heile toppen før sommaren, sjekker og reingjør den skikkelig. Eventuellt bytte det som trengs.Får prøve med en ny tomgangsregulator også. Kjører kun original dumpventil resirk) og kn filter (men problemet oppstod før eg monterte filteret..). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted March 23, 2008 Share Posted March 23, 2008 (edited) Du som holder til på Bømlo, og kjenner han som har den blå 240 Turbo'en?Hørte om den tikkinga i bilen din, kjedelig det der... Men det du kan prøve å gjøre er å kjøre en flush på motoren.Blandes inn i olja, lar den stå på hurtig tomgang en stund, og bytter olje og filter.Gjør ofte dette på jobb, spesielt på Audi'er.. Og dette gjør underverker.Dersom dette ikke hjelper, må det nok byttes løftere.Men som Wingdude sier her oppe, så er desse billige om dagen.. Viss du vil, kan du jo ta deg en tur over her til Stord når snøen forsvinner?Kan se på det jeg, og flush har vi på jobben Kan nesten garantere at det har ingenting med filter eller dump å gjøre Kristian Edited March 23, 2008 by Escort RST WRC Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest T-KING65 Posted March 24, 2008 Share Posted March 24, 2008 Jeg brukte noe som heter Forte , som de brukte hos Audi . på en S6 med ventil tikking .Tikkingen forsvant etter 20 min på tomgang .Er verdt et forsøk i hvert fall . Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted March 24, 2008 Share Posted March 24, 2008 Takker for svar! Trur nok eg tar av heile toppen før sommaren, sjekker og reingjør den skikkelig. Eventuellt bytte det som trengs.Får prøve med en ny tomgangsregulator også. Kjører kun original dumpventil resirk) og kn filter (men problemet oppstod før eg monterte filteret..). luftmasse følern er ikke såååå glad i oljen fra filtret , kan være en årsak til jaging der 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted March 24, 2008 Share Posted March 24, 2008 (edited) Jeg brukte noe som heter Forte , som de brukte hos Audi . på en S6 med ventil tikking .Tikkingen forsvant etter 20 min på tomgang .Er verdt et forsøk i hvert fall . Er produkter fra Forte vi også bruker.De fungerer utrolig godt, hatt mye erfaring med dette også på Audi.For på Audi er dette ofte et stort problem, i forhold til andre bilmerker..Men skal vel strengt talt gå på hurtig tomgang, m.t.p. oljetrykk etc. Edited March 24, 2008 by Escort RST WRC Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hrc Posted March 24, 2008 Share Posted March 24, 2008 Er produkter fra Forte vi også bruker.De fungerer utrolig godt, hatt mye erfaring med dette også på Audi.For på Audi er dette ofte et stort problem, i forhold til andre bilmerker..Men skal vel strengt talt gå på hurtig tomgang, m.t.p. oljetrykk etc. Takk igjenn for gode tilbakemeldinger! Ser fram til å flushe motoren snarest =D (Hadde vært deilig om eg slapp å ta av toppen før "gatebilsesongen") Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted March 24, 2008 Share Posted March 24, 2008 Svart på PM. Er da forresten ikke så stress å ta av toppen, par timers arbeid det Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
s10an Posted March 29, 2008 Share Posted March 29, 2008 vær nøye når du bruker "motor flush" gjør som det står bakpå. kjøp inn en masse oljefiltere og en masse olje. så kjører du med flush i så lenge som det står på flaska. så ska du tappe av og på ned nytt filter og olje, la motor gå så og så lenge, nytt filter og olje osv osv. Dette er viktig så ikke du drar med avleiringer rundt i motorn og tetter kanaler igjen. jeg har hatt samme problem selv, nye løftere men det tikka fordet. etter en flush ga det seg. Lykke til Tidligere "joppa"-77 Taunus 2.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted March 29, 2008 Share Posted March 29, 2008 Er ikke alle flush'er du trenger å bytte olje flere ganger etterpå.Flush fra Forte skal man kjøre med flush hurtig tomgang 25-30min og så bytte olje og filter.Og man trenger ikke å bytte olje flere ganger etter dette.. Gjorde denne prosedyren på hrc sin bil igår.Den kom seg, men er allikevel litt problem med tikking.Kommer og går, er trolig løftere som er problemet.Men blir nok en gjennomgang snart av motoren, og bytte ut enkelte deler.Så blir nok bra Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
PushDown Posted March 29, 2008 Share Posted March 29, 2008 Noen "flush" produkter som er anbefale fra mekonomen eller bilxstra? Evt andre steder man får tak i dette som noen har gode erfaringer med? Escort Mk5 rstSierra sedan 2,9iAudi A4 b6 1.8T Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hrc Posted March 30, 2008 Share Posted March 30, 2008 Er ikke alle flush'er du trenger å bytte olje flere ganger etterpå.Flush fra Forte skal man kjøre med flush hurtig tomgang 25-30min og så bytte olje og filter.Og man trenger ikke å bytte olje flere ganger etter dette.. Gjorde denne prosedyren på hrc sin bil igår.Den kom seg, men er allikevel litt problem med tikking.Kommer og går, er trolig løftere som er problemet.Men blir nok en gjennomgang snart av motoren, og bytte ut enkelte deler.Så blir nok bra Yes kom seg litt når me fekk flusha'n. Men komme te å bestilla nye løftera når lønningen kommer imåro Då tenke eg han kjeme seg! Men er det samme løfterere på t25 som på t35? t25 er jo hydraulisk?! Noen andre enn ebay? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hrc Posted March 30, 2008 Share Posted March 30, 2008 16 nye løftere bestillt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted March 30, 2008 Share Posted March 30, 2008 Alle Cosworth har hydrauliske Ja, satser på at den kommer seg Blir bra dette her Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hrc Posted March 30, 2008 Share Posted March 30, 2008 Har funnet cometic toppdeksel pakning, men passer den på t25 også? Link to comment Share on other sites More sharing options...
FitjarRacing Posted March 31, 2008 Share Posted March 31, 2008 kor kjøpte du løftare?? og ka va prisen på di?? tikker litt min og.. men ikkje så voldsomt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hrc Posted March 31, 2008 Share Posted March 31, 2008 PM sendt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minibønna Posted March 31, 2008 Share Posted March 31, 2008 Er forskjellig toppdekselpakning på YBT og YBP så pass på at du får pakning til YBP, er jo to forskjellige toppdeksel til disse motorene. Motor uten turbo SUGER! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hrc Posted March 31, 2008 Share Posted March 31, 2008 (edited) Er forskjellig toppdekselpakning på YBT og YBP så pass på at du får pakning til YBP, er jo to forskjellige toppdeksel til disse motorene. Kjøpet "gruppe a" metall i kategorien "escort t25" hos facemotorsport, stod ingenting spesifisert. Men den skal da passe Men takk for tipset! PS: Sku gjerne hatt ybt deksel på min Edited March 31, 2008 by hrc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helge Posted April 2, 2008 Share Posted April 2, 2008 kor kjøpte du løftare?? og ka va prisen på di?? tikker litt min og.. men ikkje så voldsomt.. Eg kjøpte nye løftare hos Sarpsborg Motor 110NOK pr stk med medlemsrabatt. WOLF!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now