2.8 injection Posted March 22, 2008 Share Posted March 22, 2008 heijahar lenge hatt lyst til å gjøre noe spesielt med en scorpio med tanke på motor.virker som ikke så mange har gjort noe stort med disse med tanke på motor eller større ombygginger generelt.så har derfor laget en liten poll hva tror folk hadde vært moro å gjort med en scorpio? er snakk om i denne bilen: 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fordxr4x4 Posted March 22, 2008 Share Posted March 22, 2008 Var en i fast ford eller performance ford engang som hadde 2.9 cosworth motor med twin turbo i scorpion. Dreiv firma som drev med ombygging. Det hadde vært tøft- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted March 22, 2008 Share Posted March 22, 2008 Var en i fast ford eller performance ford engang som hadde 2.9 cosworth motor med twin turbo i scorpion. Dreiv firma som drev med ombygging. Det hadde vært tøft- Kan vel også få det herfra The Cosworth v6 24v Turbo exhaust manifolds are completed. We offer a single Turbo manifold or a pair for Twin Turbo applications. Blockhugger N/A versions are also available for use in tight installations. Special order only. More 24v developments are under way including our integral billet girdle for the main bearing caps/sump. We use this on the race car. Look for a sump pic on the 24v pages. Our Cosworth v6 24v Turbo MK2 plenum is ready. It's versatile and can also be used naturally aspirated. Let the engine breath, see the pic's later. We can make it into a twin plenum item and fit twin throttles if required. The race engine is still pulling strong at 7000 rpm and bhp is still climbing past that point. http://www.chevroletls1.com/ford_cosworth.html Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.cosworth Posted March 22, 2008 Share Posted March 22, 2008 Alt hadde sånn sett vært gøy, jeg selv liker turbo da, så. Kommer helt ann på pengene dine og viljen din på mitt svar egentlig. -Arne '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv... Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8 injection Posted March 22, 2008 Author Share Posted March 22, 2008 har mye klart til 2.9TT og cosworth turbo liggende, så er nok de det står mellom for øyeblikket 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.cosworth Posted March 22, 2008 Share Posted March 22, 2008 Da falt min stemme på cosworth 16V turbo '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kindher Posted March 22, 2008 Share Posted March 22, 2008 hvorfor er ikke 24 ventilert cosworth motor med her? 87 orion 2.0 Zetec: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=7430 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scorpio24 Posted March 22, 2008 Share Posted March 22, 2008 hvorfor er ikke 24 ventilert cosworth motor med her? Cosworth V6 har 24 ventiler 1990 Ford Scorpio - 2.4 Ghia1991 Ford Scorpio - 2.9 24V Cosworth Ghia Excecutive1958 Edsel Ranger - 4dr sedan - FE390+C6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted March 22, 2008 Share Posted March 22, 2008 v6 twinturbo høres bra ut! litt forandring fra vanlig cossiemotor ego: hvis du er glad i turbo må da 2 være bedre enn 1? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.cosworth Posted March 23, 2008 Share Posted March 23, 2008 Gjerne sant som du sier Sierra_2.9, men som sagt, alt kommer ann på lommeboken til trådfører. -Arne '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted March 23, 2008 Share Posted March 23, 2008 Jeg stemte på en V6 med kompressor...regner med at det er snakk om en 24 ventilers... Men jeg frykter at du vil havne på en is-turbo, håper du havner på en cosworth med turbo....men det hadde vært mest morro med en V6 med turbo, eller mest morro med en med kompressor... Peder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted March 23, 2008 Share Posted March 23, 2008 Enig med Peder`n jeg... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8 injection Posted March 23, 2008 Author Share Posted March 23, 2008 is turbo tror jeg det ikke blir.størst sansynlighet er det nok for å det blir en 2.9 twin turbo i første omgang, da det grovt sett bare er jobben med å tilpasse deler og sette det sammen som står igjen. mangler hovedsaklig bare topp for å bruke cosworth 16v. 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8 injection Posted June 8, 2008 Author Share Posted June 8, 2008 ja, etter mye fundering kom jeg fram til at det nå står mellom 2 motorer:ene er 24v motor og MT75 kasse, har egentlig alt klart for dette.andre alternativet er en motor jeg glemte å sette på lista, nemlig V8.har fått tilbud på 2 motorer der, ene er en Rover 8'er, fordelen er den lave vekta.andre er en 351 motor, men har ikke så mye info om denne enda.eneste som holder meg litt igjen for 8'er er bensinforbruket , særlig i disse dager.24v med manuell kasse kan sikkert bli moro, men det er litt for "vanlig". V8 hadde egentlig vært mye morsomere, selv om det mest sansynlig måtte ha blitt med automat til å begynne med, men igjen v8 er noe ikke alle har 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now