Jump to content

Basskasse 2x12"


TurboX

Recommended Posts

Guest Techpoint
blir sikkert kjempe bra dette. men vurder andre subber enn pioneer sine.. jeg hadde 12" pioneer. Mye mer trøkk i mds eller ground zero.. ;)

Da vil jeg gjerne se disse i en dB-drag konkurranse, og gjerne ta en Norgesrekord eller noe..

 

Jeg bruker selv "1500watterene" 101SPL fra Pioneer og har Norgesrekorden i Street A klassen med to slike. Og med "2000watterene" så spiller man vel ikke lavere om man kan levere litt effekt til disse.

 

Pioneer leverer trøkk i bøtter og spann..

 

Jeg går forresten for verdensrekord med 101SPL'ene i Street A i år, så får vi jo se.

Link to comment
Share on other sites

Guest sierra_raaner

men faktum e jo at ground zero nettopp har satt rekord i både lydklasse 4 OG dbextreme!!! og d var m 2 12"... det er jo ikke den beste serien de leverer heller. bare se på 15" plutonium serien. den har de kjørt 12000 w RMS i 300 timer utn antydning til forvrengning i lydkvaliteten... det er faktisk bevist at de har gjort det... bare se hva Pål juvik har i bilen sin, det er mondeo det også. det er fysisk umulig å spille høyere enn 147,8 db i den bilen. men det vet du vel som prøver å satse stort! det har jo med egenresonansen i bilen. men de samme subbene som han kjører med spiller 165,3 db i en fiat panda! men da må du kjøre på 46 hz. :D B)

Link to comment
Share on other sites

Guest Techpoint

Hvor da?

 

Har sjekket alle statssider hos TermPro, og finner ingenting om dette der.

 

Og etter hva jeg kan se er den eneste offisielle målingen Pål Juvik har på 141,1dB i 2003. Og det tror jeg også var på gammel måler (mic) uten at jeg skal si det helt sikkert..

 

Og lydklasse 4? hva er det forno?

 

Og du er klar over at de eneste offisielle dB-drag rekorder finner man på TermPro?

Link to comment
Share on other sites

Guest sierra_raaner
Hvor da?

 

Har sjekket alle statssider hos TermPro, og finner ingenting om dette der.

 

Og etter hva jeg kan se er den eneste offisielle målingen Pål Juvik har på 141,1dB i 2003. Og det tror jeg også var på gammel måler (mic) uten at jeg skal si det helt sikkert..

 

Og lydklasse 4? hva er det forno?

 

Og du er klar over at de eneste offisielle dB-drag rekorder finner man på TermPro?

men det er ikke bare termpro som har offisiell måling! ACAP her i norge, har og.. stemmer det at det er 141 db i 2003 ,men på ny måler, men de nye målingene har ikke blitt lagt ut der enda. han som oppdaterer siden har vært bortreist en stund. men Jonasen kjenner du sikkert til, han importerer og selger ground zero her i norge!

lydklasse 4 er helt rein lyd, samtidig som man spiller høyt, og at man har anlegg over 50000,-

Link to comment
Share on other sites

Ferdig å ferdig.. har igjen litt da men, kan prøve å få lagt inn noen nye bilder i løpet av kvelden :) Synes det ble ganske bra selv :)

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

gjør d..ska u ha plexiglass i fronten på dn?

Nei, har alugitter.. Så slippes lyden ut også :rolleyes:

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

ta bilde uten blits.. men du må lyse opp rommet på en annen måte.. slik at vi ikke bare ser gitteret

;)

 

ser bra ut

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Link to comment
Share on other sites

ta bilde uten blits.. men du må lyse opp rommet på en annen måte.. slik at vi ikke bare ser gitteret

;)

 

ser bra ut

Joda, skal komme neon der B) men de har jeg ikke enda.. <_< Får vel legge ut noen bilder uten blits da.. :rolleyes:

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Ble kanon d.. tenkt på elementer då?

Ser det er bra priser på Ground Zero Titanium woofere... Godt mulig det blir 2 slike engang på våren her :rolleyes: Vi får se ;)

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...