Jump to content

Ford Sierra IST


Guest Xenon

Recommended Posts

Guest Xenon

Selger IST'en min, siden jeg ikke har råd til å ha alle bilene mine lengere...

 

Det er en 5-dørs Sierra IS, ombygd til turbo med følgende spec:

 

Motor:

- Nybygd i februar 2007, gått ca 100 mil etter det

- 205 (merket 2222) blokk (målt og honet)

- Cosworth stempler (kontroll målt, nye ringer og låseklips)

- Cosworth råder (med blybronsje lager)

- Cosworth toppakning

- Nye topplokksbolter

- IS veiv (kontrollmålt, HELT strøken, kjøpt fra Jenspeed, med blybronsje lager)

- Ny vannpumpe

- Cosworth radiator med vifter og termostat

- Ny oppgradert oljepumpe med underspyling fra Cosworth

- Ny kam, kam-lager, ventilløftere og ventiltetninger

- Nyslipte ventiler og ventilseter

- Alt av sim-ringer og pakninger er nytt

- Cosworth 2WD T3 turbo

- Custom grenrør fra Garnes Racing

- Cosworth intercooler

- Custom alu-rør til turbo/IC

- Haltech F5 tilleggssprut (med innbygget MAP-sensor) med 330cc Bosch dyse

- Supersprint eksos fra custom downpipe

 

Drivverk:

- AP Racing sinterlamell, ny org trykkplate

- Cossie mellomaksel

 

Understell/bremser/styring

- Cosworth forstilling og bakstilling, med bremser

- Cosworth 7,52 (2wd) diff, sveiset

- Cosworth 2wd spec X-drilled & grooved skiver foran og bak

- Black Max klosser foran, Mintex bak

- Stålvevde bremseslanger

- Polyrace foringer i alt unntat bakramma

- Gule foringer av ukjent merke i bakramma

- Coilovere foran

- Gule koni bak (med stivere fjærer)

- Cosworth servo

 

Interiør:

- Recaro stoler fra Cosworth

- Halvbur

- Turbotrykk, oljetrykk og oljetemp-klokker

 

 

Motoren ble mappet hos Autokvikk på sommeren 2007. Tenning og bensin er nå helt strøkent. Vi bremset på ca 1 bar, og motoren har veldig bra respons og ga 230hk/340nm. Legger ut bremsepapirer her senere.

 

For å gjøre det klart - bilen ble justert med logging av tenning, bensin og ladetrykk - så her skal alt være i orden. Jeg tror det er relativt skjelden at IS-turboer er såpass seriøst bygd. Bilen ble kjørt 10-15 drag i benken - og dette var helt uten problemer. Dette beviser at denne motoren er solid bygd og tåler juling :) Hadde det vært noen mekaniske problemer hadde den rast under bremsingen.

 

Bilen er EU godkjent.

 

Denne må prøves! :)

 

 

Pris: 38.000,-

 

 

***************************

 

 

6.JPG

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

5.JPG

Edited by egO
Fjernet info for trådfører.
Link to comment
Share on other sites

Ey! Gammelbørsa mi jo, still going strong, med riktige råder denne gangen. Hadde jeg hatt råd skulle jeg kjøpt den tilbake.

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Guest Xenon
Ey! Gammelbørsa mi jo, still going strong, med riktige råder denne gangen. Hadde jeg hatt råd skulle jeg kjøpt den tilbake.

 

:)

 

De gamle rådene holdt jo de og... men ikke krysspinnene! Fikk krysspinnebank. Det ene stempelet så helt herja ut.... Så da passa det bra med alt nytt.. :)

Funker endel bedre nå som massemåleren er der den skal være, og etter en ordentlig mapping også :) Det nye grenrøret var også fint... slipper at det sprekker, slik som det gamle gjorde.

Link to comment
Share on other sites

Guest Xenon
Skal det mye til å få den godkjent med turbo da i vognkortet?

 

Der vet jeg ikke, men jeg vet at det finnes godkjente IST i Norge, og denne burde jo ikke være noe problem, siden den har større bremser og det aller meste er Ford (Cosworth) deler.

Link to comment
Share on other sites

Guest Xenon

For å gjøre det klart - bilen ble justert med logging av tenning, bensin og ladetrykk - så her skal alt være i orden. Jeg tror det er relativt skjelden at IS-turboer er såpass seriøst bygd. Bilen ble kjørt 10-15 drag i benken - og dette var helt uten problemer. Dette beviser at denne motoren er solid bygd og tåler juling :) Hadde det vært noen mekaniske problemer hadde den rast under bremsingen.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...