cossie 86 Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 Noen som hvet hvor turbodemper kan kjøpes, må passe til grenrør med extern wg.Kan ikke bruke disse som baily lager feks,de blir for korte.Er dette noe som kan kjøpes eller må jeg lage selv?Kom gjerne med tips og forslag.Er jo greit å støtte opp grenrøret litt mvhTommy J 1986 sierra cosworth vingebil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 går det ikke å forlenge den fra baily,der du strammer den?hva slags grenrør ska du bruke? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 Hva med å lage ei støtte som ligger ann mot motorfestet? Må da være like bra,om ikke bedre det?Må jo da lages av noe så ikke for mye varme går ned i motorfestet. Er vel lite gunstig for gummi ol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furre Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 jeg har brukt en baily demper på min garret gt3071 som står på grenrør med ekstern wastegate, kjøpte en lenger bolt som jeg festa demperen i kompressorhuset med.. Har sett at andre lager en plate som de bruker til å flytte feste, er kansje den beste løsningen det? 88 Sierra cosworth 2-wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie 86 Posted March 11, 2008 Author Share Posted March 11, 2008 (edited) Kan kansje forlenge den eller bygge den om på et vis ja. Noen som har bilder av ombygde dempere?Kan kansje sveise på et stag som går nedover også? Er det mye pes å montere disse riktig,må vel ikke monteres for stramme?Er samme grenrør som jens solgte foresten ja. Edited March 11, 2008 by cossie 86 1986 sierra cosworth vingebil Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCos2wd Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 jeg har nettopp montert turbodemper. Kjører med garrett gt3071r og som siste delen på 2wd grenrøret er modifisert slik at turboen kom lengre i fra toppen. Jeg tok bare å lagde ett lengre gjengeparti på den org justeringen som var med. Kan ta bilde om du ønsker det. Kappet bare skruen nesten inne ved uniballs´s og sveiste på ett lengre skrueparti. Vart knall Men det er mulig det er lengre ut til turboen for deg? Jeg økte bare gjengepartiet med ca en 1cm. Tom A. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie 86 Posted March 11, 2008 Author Share Posted March 11, 2008 jeg har nettopp montert turbodemper. Kjører med garrett gt3071r og som siste delen på 2wd grenrøret er modifisert slik at turboen kom lengre i fra toppen. Jeg tok bare å lagde ett lengre gjengeparti på den org justeringen som var med. Kan ta bilde om du ønsker det. Kappet bare skruen nesten inne ved uniballs´s og sveiste på ett lengre skrueparti. Vart knall Men det er mulig det er lengre ut til turboen for deg? Jeg økte bare gjengepartiet med ca en 1cm. Tom A. Ja bilder er fint Hvordan fester dere den til turboen da.lager dere et øre til å feste den i eller? 1986 sierra cosworth vingebil Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCos2wd Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 jeg brukte en sånn brakket som du fester i 4 av skruene til eksoshuset. Slik feste finner du vel på 2wd turboer? Er ikke helt sikker. Hadde bare ett liggende. Så er det bare å feste ene enden i den brakken med slike skiver du fikk med som skal være på hver sin side. Er iværtfall slik jeg gjorde det. Skal se om jeg får tatt bilder i morgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furre Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 jeg festet den bare i en av bolten som holder kompressor delen sammen, erstatten den med en lengre bolt... 88 Sierra cosworth 2-wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie 86 Posted March 11, 2008 Author Share Posted March 11, 2008 Ja få tatt noen bilder Men hvor stramt skall denne strammes,skal den strammes når grenrør er varmt eller kald?Justeres den feil vil vel boltene som fester grenrør i toppen knekke lett. 1986 sierra cosworth vingebil Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArneR Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 Den må strammes lett til når alt er kaldt. Disse selges jo i fleng på ebay http://cgi.ebay.co.uk/BRAND-NEW-COSWORTH-T...1QQcmdZViewItem Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie 86 Posted March 11, 2008 Author Share Posted March 11, 2008 Den må strammes lett til når alt er kaldt. Disse selges jo i fleng på ebay http://cgi.ebay.co.uk/BRAND-NEW-COSWORTH-T...1QQcmdZViewItem ja,og billig var det også Må kjøpe meg en sånn og tilpasse den. 1986 sierra cosworth vingebil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furre Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 Den må strammes lett til når alt er kaldt. Disse selges jo i fleng på ebay http://cgi.ebay.co.uk/BRAND-NEW-COSWORTH-T...1QQcmdZViewItem javell? jeg fikk med bruksanvisning på min da jeg kjøpte den, der sto det at motoren skulle stå på tomgang til den var varm, så skulle demperen strammes... Virker jo logisk også da turboen vil "henge" i demperen når det blir kalt igjen.. strammer du den når den er kald vil jo manifolden måtte holde turboen oppe når den er blitt varm(utvidet) og det er vel da du kan få sprekker? Har jeg driti mg ut her og misforstått bruksanvisningen voldsomt eller? 88 Sierra cosworth 2-wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArneR Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 Kan godt være du har rett, eg leste ikke noe bruksanvisning. Eg bare antar at det er logisk å stramme når alt er kaldt. Det er veldig begrenset hvor mye den vil sige når den blir varm då. Bare ikke stramme så mye at den beveger seg feil retning når det blir varmt. Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janna Posted March 17, 2008 Share Posted March 17, 2008 jeg brukte en sånn brakket som du fester i 4 av skruene til eksoshuset. Slik feste finner du vel på 2wd turboer? Er ikke helt sikker. Hadde bare ett liggende. Så er det bare å feste ene enden i den brakken med slike skiver du fikk med som skal være på hver sin side. Er iværtfall slik jeg gjorde det. Skal se om jeg får tatt bilder i morgen. Fikk du tatt bilde? Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Garnes Racing Posted March 17, 2008 Share Posted March 17, 2008 Noen som hvet hvor turbodemper kan kjøpes, må passe til grenrør med extern wg.Kan ikke bruke disse som baily lager feks,de blir for korte.Er dette noe som kan kjøpes eller må jeg lage selv?Kom gjerne med tips og forslag.Er jo greit å støtte opp grenrøret litt mvhTommy Jsiden du er så sexy så kan jeg lage en til deg TURBO POWER!!"! GeirRuneGarnes Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie 86 Posted March 17, 2008 Author Share Posted March 17, 2008 siden du er så sexy så kan jeg lage en til deg Ha ha Kjøpte et sånn fra ebay. Får modifisere litt på det tenker jeg. Kansje jeg kan klø deg litt på ryggen så kan du hjelpe meg med festet ha ha ha 1986 sierra cosworth vingebil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Garnes Racing Posted March 18, 2008 Share Posted March 18, 2008 Ha ha Kjøpte et sånn fra ebay. Får modifisere litt på det tenker jeg. Kansje jeg kan klø deg litt på ryggen så kan du hjelpe meg med festet ha ha ha alt for deg kjære,selv om du har en stor kjærlighet for ebay TURBO POWER!!"! GeirRuneGarnes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now