Jump to content

Fjerning av røyklukt


Guest dieseldyret

Recommended Posts

Guest dieseldyret

Har kjøpt meg ny mondeo, men forrige eier har røyka i bilen. Har dere noen gode tips på hvordan man kan fjerne lukta? Den sitter nok mest i taket og gulvet, vet ikke om skinnseter trekker til seg lukt? Eventuelt hva kan jeg rense setene med?

Link to comment
Share on other sites

nei bare settes en boks i bilen din. også står den og godgjør seg en times tid eller noe koster vel en høvding eller to.

 

 

 

 

Fra: kare.ekseth@rikshospitalet.no Hva gjør jeg for å fjerne tobakk/røklukt?

 

Svar : Tore Svartås Røyklukt i biler, båter og andre lukkede rom kan fjernes. Først bør det rengjøres grundig, på alle harde og myke overflater, med vanlige rengjøringsmidler. Løse tepper, matter og lignende henges opp, alle smårom, skap, luker o.l. åpnes. Deretter kan det settes inn en ozon - generator, en liten elektrisk maskin som produserer ozongass. Denne gassen har den egenskapen at den "spiser" alle tilgjenge partikler og bakterier som kan fremkalle lukt. Denne prosessen er velegnet i alle rom som kan lukkes mens behandlingen pågår, og hvor det ikke oppholder seg mennesker under selve behandlingen, som pågår i 2 - 24 timer, behovsavhengig. Spesielle forholdsregler gjelder. For mer info kan du gjerne ta kontakt med undertegnede , tlf 22 78 84 17.

 

Svar :Lie's Supershine Vi har 15 års erfaring med bilpleie og bruker Sterilizer metoden for å fjerne røyklukt. Vi tar gjerne jobben for deg. Du finner oss på www.supershine.no

 

http://www.bilpleieguiden.no/s%20og%20s/svar.html

Link to comment
Share on other sites

Guest Compom

Normal rens innvendig av bilen, før en ozonbehandling er kuren for røyklukt i bil. Gjort det selv i min mk3 og er kjempefornøyd. Betalte 500 for ozonrensing på Bilpleia på Øya i Larvik.

Link to comment
Share on other sites

veit flere som bruker å klyve et eple å legge det i bilen et par dager :D

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

veit flere som bruker å klyve et eple å legge det i bilen et par dager :D

 

 

Funker det i det hele tatt?

 

 

 

Kjørte skau med wounderbaum. Funker hittil :P

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL (Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...)

Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den!

Nå kjent som Mskrinde

Link to comment
Share on other sites

Guest dieseldyret

Er igrunn ikke så glad i wunder, synes all lukta kommer med en gang uansett hvor stor åpning man lager..

 

Er jo verdt å prøve et par epler, det er jo den absolutt billigste måten;)

Link to comment
Share on other sites

Guest jonapett

wounderbaum dekker bare over. Den fjerner ikke lukten. Blir som å ta på seg parfyme for å dekke over svettelukten. Ikke å anbefale.. Ozon er det beste. Hørte noe om å sette en bolle med eddik i bilen å la det fordampe men jeg vet ikke om det fungerer. Vask først hele bilen innvendig. Og så tar du et stort fat med stor bunnflate og fyller det med eddik sånn at det akkurat dekker bunnen på fatet. Det kan jo prøves ut. Så sier du i fra om det funker.

Jeg vet bare at eddik ikke lukter noe godt så jeg er litt skeptisk men..

prøv så lærer vi andre noe også.. :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...