Jump to content

88 Cosworth 2wd


Anders_K

Recommended Posts

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Hovden Racing

Bilen er og blir original. Mongoose anlegg er der fordi det original bråka å var helt jalla.

 

Foringer, dempere, clutch osv kjøpes fordi bilen skal være iorden.

 

Bilen er verken chipet eller noe annet. Den skal få være standard med plombert btr og hjerne.

 

Bilen har faktisk gådd 103000, ikke 3000km.

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing

Som sakt, bilen var ikke strøken da jeg hentet den, men den blir.. Men vet noen om hvordan jeg skal gjøre det når jeg skal montere T34. Jeg vil bruke original luftfilterboks og original dump..

 

Er originalslangen grov nok til T34 viss jeg vier den ut i enden mot turbo? Eller vil det fungere som en restriktor?

 

Dere originalfreakene liker vel kanske den stygge metalliske lyden i originale eksosen dere? De super pene 15" felgene de ble solgt med og? Er det ikke mye bedre med et godt gammelt rallycross oppsett som disse motorene faktisk var beregnet for å gå med? Men som fremdeles ser helt 100% standard ut? Burde egentlig hørt chatter også! Noe som Cosworthene blei kjent for! Men jeg vil ha std luftfilterboks osv for å slippe alt det tullet med ekstra tank til ånding osv. Da ser det iallfall ikke originalt ut lengre.

 

Det skal se originalt ut i motorrommet, å T34 turboen er jo ganske original den også ;) Stemplet med Ford å greier..

 

GOD HELG.. Jeg stikker ned å skrur.

Link to comment
Share on other sites

Dere originalfreakene liker vel kanske den stygge metalliske lyden i originale eksosen dere? De super pene 15" felgene de ble solgt med og? Er det ikke mye bedre med et godt gammelt rallycross oppsett som disse motorene faktisk var beregnet for å gå med? Men som fremdeles ser helt 100% standard ut? Burde egentlig hørt chatter også! Noe som Cosworthene blei kjent for! Men jeg vil ha std luftfilterboks osv for å slippe alt det tullet med ekstra tank til ånding osv. Da ser det iallfall ikke originalt ut lengre.

 

Det skal se originalt ut i motorrommet, å T34 turboen er jo ganske original den også ;) Stemplet med Ford å greier..

 

GOD HELG.. Jeg stikker ned å skrur.

 

Det var du som sa du skulle holde den orginal, er bare det jeg sikter til.

 

Jeg bryr meg ikke om du skifter all slags deler, er tross alt din bil no.

 

Lykke til uansett.

Link to comment
Share on other sites

Den er nok ikke mye original lenger, sikkert en bedre bil, men ikke original :) Var eg deg ville eg heller gått for en mer herpa utgave og satt i alle gromdelene du har til overs og solgt den videre. Kunne tjent en god slant da...

Link to comment
Share on other sites

passer ikke luftfilterboks lokket fra escos da ?

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing
var faktiskt behagelig å se bilder av en standard bil med orange blinklys. får ro i sjela av sånnt, hehe :)

 

 

Ja, er slutt på ro i sjela nå :P

 

Hvite blinkere foran og på sidene + sota bak nå.

 

T61 turbo og Siemens 599c dyser. Går greit.

Link to comment
Share on other sites

samlerbil meg i ræva. skal man samle på en cosworth skal den ha stått i vakum siden sekund 1. en cosworth brukt på norske veier i 19år burde ALT byttes på. dere som sier det er så synd og skam å begynne og skru på denne, har dere prøvd å kjøre en bil med morkne foringer? det er direkte livsfarlig. det er BRA han bytter foringer. å kjøre rundt i en gammal råtten orginal cosworth må være det jævligste som finnes. alt henger og slenger, rust her og der og... uff.. det er bare en bil som skal prestere det beste den kan, da kan man ikke kjøre rundt med råtne deler.

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing

Enig! Denne bilen er nok en av norges beste når alt jeg har kjøpt av deler blir byttet, og nå er det vel ikke tull å si att den er ca. 400hk etter bremsing! Fremdeles en original bil i meget bra stand! Det er gjort på 3 timer å sette den original igjen.. Original btr er tatt vare på og original hjerne er også tatt våre på. plombert begge deler!

 

Motorrom ser fremdeles helt standard ut bortsett fra att det er byttet turbo og fjernet luftfilterboks! Alle originale vakumslanger og originale klips sitter der. Skjønner ikke hva som er galt med å oppgradere litt så lenge en ikke ødlegger bilen.

Link to comment
Share on other sites

folk er bare så jæveli sjalu på at du kunne kjøpe den bilen og at du kunne trimme den så fort.

Orginalbil er det vel om det står i vognkortet,og det gjør det jo. Skal ikke være ulovelig og ha det moro,lever bare en gang.

Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil)

Sierra is 1986 (Vinterbil)

Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil")

"Han med RUNE skilt"

Link to comment
Share on other sites

Hvorfår i hule he..ete kalles dette en sammler bil??????? Sammler biler er dønn strøkne med null rust og minimalt med km, på telleren... Skjønner ikke hva som er spes med denne kjerra!!!!!! Har hvist hat mange sammler biler sjøl ser de ut som...Huff Huff.......

Link to comment
Share on other sites

Hvorfår i hule he..ete kalles dette en sammler bil??????? Sammler biler er dønn strøkne med null rust og minimalt med km, på telleren... Skjønner ikke hva som er spes med denne kjerra!!!!!! Har hvist hat mange sammler biler sjøl ser de ut som...Huff Huff.......

 

Det må du nesten spørre Anders_K om, siden det var han som lagde denne tråden :)

Link to comment
Share on other sites

folk er bare så jæveli sjalu på at du kunne kjøpe den bilen og at du kunne trimme den så fort.

Orginalbil er det vel om det står i vognkortet,og det gjør det jo. Skal ikke være ulovelig og ha det moro,lever bare en gang.

 

Hehe.. Tror ikke akkurat folk er sjalu fordi han fikk kjøpe bilen. Er jo bare å kjøpe hvilken som helst bil som er i noelunde stand, så har du tilsvarende bil!

Og at han kunne trimme den så fort? Sette på en t-34 og et luftfilter? Snakker om 5000 kr da. Piss i havet i den store sammenheng. Tror heller det er det at han i utgangspunktet skulle beholde den helt original, med baklys og luftfilter osv. Men for min del sier jeg meg enig med Janna; det spiller ingen rolle for meg hva han gjør med sin bil. Har min egen bil å holde på med ;)

 

Hvorfår i hule he..ete kalles dette en sammler bil??????? Sammler biler er dønn strøkne med null rust og minimalt med km, på telleren... Skjønner ikke hva som er spes med denne kjerra!!!!!! Har hvist hat mange sammler biler sjøl ser de ut som...Huff Huff.......

 

Det som er litt spesielt med denne bilen er at den faktisk bare har hatt 1 eier i alle år, kjøpt ny i Norge OG at den har vært holdt original og alle servicer hos Ford. Hvor mange Cosworther tror du dette er tilfelle med? Men om det er en samlerbil har jeg ingen formening om, men som noen har sagt tidlligere i tråden, kunne han jo bare kjøpt en hvilken som helst Cosworth og skrudd og gjort det samme på den, istedet for en bil som har vært godt tatt vare på i alle år. Men det er MIN mening ;)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing

Enig med flere her, men sånn jeg bedømmer bilen er den ikke sånn att jeg ikke vil trimme. Det er småting som må fikses som alle andre Cossier.

Link to comment
Share on other sites

Det må du nesten spørre Anders_K om, siden det var han som lagde denne tråden :)

 

Det skrev eg siden er sjelden du finner sånne til salgs, dvs orginal norsk utrimmet og gammelmannskjørt..

Men kan endre det eg, ingen problem....

01 Mondeo mk3 stv

97 VW vento

X07 Opel Zafira OPC

x96 Mondeo mk2 sedan 2.0 Ghia, Bergens første registrerte faktisk! ;) R.I.P.

x96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 GLX solgt

x96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 Air, blåst motor, vraket..

x92 Sierra sedan Cossie Replica Solgt

x93 escort 1,8. solgt R.I.P.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...