Jump to content

Recommended Posts

Posted

Fekk eit lite problem her om dagen, klarte ikkje å ladde meir enn 0.2 bar. Etter en liten tur under panseret såg eg at acutator stanga va borte!!! Den som går mellom acutator og wastgate. So då må den kjøpast ny. Noken som veit kem som ka ha noke sånt? Ford har sikkert,men skal vere vekke i 4 veke so da hasta ikkje, og dei e sikkert dyre.

Men over til det eg egentlig lurte på. Noken som veit korleis desse skal stillast inn? Tenkte då på lengde den skal ha.

E på en Escort Cosworth sånn at det e sagt.

93 Ford Escort RS Cosworth

98 Opel Vectra Sport

Posted

Lengden skal være slik at den går rett inn på WG, uten å trekke i staget eller "vippe" på WG. Den vil da være orginal. Eller tar jeg helt feil nå. Var ihverfall det vi fant ut da vi justerte min sist. :)

 

Vet face selger noen, ebay selges masse. Tror nok du må kjøpe hele ny.

 

-Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Posted

ska ha litt forspenn, skru så pinnen akuratt er bak hullet, altså så du må dra litt i actuatorn for å få den på.

Tidligere "joppa"

-77 Taunus 2.0

Posted
Lengden skal være slik at den går rett inn på WG, uten å trekke i staget eller "vippe" på WG. Den vil da være orginal. Eller tar jeg helt feil nå. Var ihverfall det vi fant ut da vi justerte min sist. :)

 

Vet face selger noen, ebay selges masse. Tror nok du må kjøpe hele ny.

 

-Arne

 

 

Må kjøpe heilt ny acutator?? det du meina?

 

Har sett litt i en manual eg har. Der står det at det skal vere 0.45 bar trykk på acutator og då skal den gå rett inn på WG, men dette var for sierra. Kansje litt sånn som joppa sei, men har prøvd å dra litt i den og den e jo ganske tung å dra i. Skal jo ingenting til for å dra 0.45 bar... E det mulig at acutatoren ikkje e heilt god? Det e ikkje orginal turbo heller. Trur den heite Garret gt 28/71. Kan det ha noke med saken å gjer?

93 Ford Escort RS Cosworth

98 Opel Vectra Sport

Posted
Må kjøpe heilt ny acutator?? det du meina?

 

Har sett litt i en manual eg har. Der står det at det skal vere 0.45 bar trykk på acutator og då skal den gå rett inn på WG, men dette var for sierra. Kansje litt sånn som joppa sei, men har prøvd å dra litt i den og den e jo ganske tung å dra i. Skal jo ingenting til for å dra 0.45 bar... E det mulig at acutatoren ikkje e heilt god? Det e ikkje orginal turbo heller. Trur den heite Garret gt 28/71. Kan det ha noke med saken å gjer?

 

Endelig en som har lest i boka :blush: Min erfaring er att aktuator membranen/ fjæra etter en stund blir "slitt" så den ikke åpner riktig ..

Ønsker du noe større lade trykk er det jo mulig og kjøpe en klokke fra en bil med sterkere fjær ....... oppfordrer IKKE til trimming . Men i UK bruker de Rover klokker :closedeyes: ............

Posted
Må kjøpe heilt ny acutator?? det du meina?

 

ja du må kjøpe ny actuator, hele den klokka med staget på. er ikke så veldig dyrt, helt sikkert noen her som har en liggende. ivaffal om du skal ha en orginal en ;)

Tidligere "joppa"

-77 Taunus 2.0

Posted
ja du må kjøpe ny actuator, hele den klokka med staget på. er ikke så veldig dyrt, helt sikkert noen her som har en liggende. ivaffal om du skal ha en orginal en ;)

Det staget følger ikke med på ny actuator, i hvertfall ikke garrett sine.

Posted

Blir vel ny acutator då. Får leite litt rundtom og sjå ka eg finne. Bilen e jo ikkje heilt orginal so de kan vere de e bedre med en med sterkere fjær.

93 Ford Escort RS Cosworth

98 Opel Vectra Sport

Posted
Det staget følger ikke med på ny actuator, i hvertfall ikke garrett sine.

 

gjør det ikke? har aldri kjøpt ny garrett actuator, men åssen får du festa det da? sitter ikke det bare fast i membran.

Tidligere "joppa"

-77 Taunus 2.0

Posted
gjør det ikke? har aldri kjøpt ny garrett actuator, men åssen får du festa det da? sitter ikke det bare fast i membran.

Fikk ny garrett actuator for noen måneder siden, er uten stag ja. Når man snakker om staget så er det jo bare snakk om den bakerste delen, den delen med gjenger på er jo en del av selve actuatoren.

Guest Dre Racing@
Posted

men det må vel også finnes en grusmekkmetode å på dette, hørte jeg sveiseapparat

Posted (edited)

Har tenkt litt no, og den stanga går jo ann å lage. E jo berre ei gjenga stag. E det noken som kan ta målet av lengda på stanga og kor stort hull det er på feste som går inn på WG?

 

Og ka gjenga som e på den

Edited by havard87

93 Ford Escort RS Cosworth

98 Opel Vectra Sport

Posted
Mener gjenga er 1/4 UNF.

 

Kan høyres ut som det kan passe bra. Noken som kan bekrefte?

93 Ford Escort RS Cosworth

98 Opel Vectra Sport

Posted (edited)

Noken som hadde gidda å måle diameteren på hullet som skal inn på WG.

Får ikkje gjort det sjølv pga at eg e på sjøen no.

Edited by havard87

93 Ford Escort RS Cosworth

98 Opel Vectra Sport

Posted
Hvilket hull? I enden av staget?

 

Bilde-1.jpg

 

Den på toppen av bilde der ja. Den som sitt fast i WG.

93 Ford Escort RS Cosworth

98 Opel Vectra Sport

Guest T-KING65
Posted (edited)

Lag den 8.5mm . Selve wastegate staget ( som actuator staget skal tres inn på ) er bittelitt under 8mm .

Forresten...de på Garrett GT turboene er mindre enn den avbildet oppforbi .

Var det ikke snakk om en GT2871R ?

 

Er kun 6mm på GT turboene . Så et hull på 6.5mm..eller bittelitt mer .

Edited by T-KING65
Posted
Lag den 8.5mm . Selve wastegate staget ( som actuator staget skal tres inn på ) er bittelitt under 8mm .

Forresten...de på Garrett GT turboene er mindre enn den avbildet oppforbi .

Var det ikke snakk om en GT2871R ?

 

Er kun 6mm på GT turboene . Så et hull på 6.5mm..eller bittelitt mer .

Takk for svar.

93 Ford Escort RS Cosworth

98 Opel Vectra Sport

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...