Jump to content

Datasprut igjen :)


Helge

Recommended Posts

Tenker mer og mer på å få innstallert datasprut på bilen. Har pløyd gjennom alle tråder vedrørende datasprut og vet at temaet har vært oppe tidligere, men jeg lurer på om vi kan liste opp litt mer erfaringer på følgende sprut:

 

LINKG3

Autronic SMC

Pectel (t2?)

Motec

 

mht:

- Regularitet

- Tilgjengelig kompetanse

- Brukervennlighet for dummies

- Priser (selve sprutet og ferdig mapet sprut)

- Begrensninger (MAP, sekvensiell etc.)

 

Har ikke superpeiling på cosworth mekking og har forstått av Megasquirt ikke er for nybegynnere derfor har jeg utelatt dette :) På forhand mange takk for tålmodige svar :)

Edited by Helge
Link to comment
Share on other sites

Tenker mer og mer på å få innstallert datasprut på bilen. Har pløyd gjennom alle tråder vedrørende datasprut og vet at temaet har vært oppe tidligere, men jeg lurer på om vi kan liste opp litt mer erfaringer på følgende sprut:

 

LINKG3

Autronic SMC

Pectel (t2?)

Motec

 

mht:

- Regularitet

- Tilgjengelig kompetanse

- Brukervennlighet for dummies

- Priser (selve sprutet og ferdig mapet sprut)

- Begrensninger (MAP, sekvensiell etc.)

 

Har ikke superpeiling på cosworth mekking og har forstått av Megasquirt ikke er for nybegynnere derfor har jeg utelatt dette :) På forhand mange takk for tålmodige svar :)

 

viktigste er å kunne mappe datasprut.

sprutet er like bra eller dårligt som den som mapper.

 

har du stor turbo (t34) escort sett i L8

L8 funker bra med store dyser,du har ordentlig kaldstart,er PnP på stor turbo

pukkelrygg eller rune haldorsen mapper de

 

mvh

Geir

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

Tenker mer og mer på å få innstallert datasprut på bilen. Har pløyd gjennom alle tråder vedrørende datasprut og vet at temaet har vært oppe tidligere, men jeg lurer på om vi kan liste opp litt mer erfaringer på følgende sprut:

 

LINKG3

Autronic SMC

Pectel (t2?)

Motec

 

mht:

- Regularitet

- Tilgjengelig kompetanse

- Brukervennlighet for dummies

- Priser (selve sprutet og ferdig mapet sprut)

- Begrensninger (MAP, sekvensiell etc.)

 

Har ikke superpeiling på cosworth mekking og har forstått av Megasquirt ikke er for nybegynnere derfor har jeg utelatt dette :) På forhand mange takk for tålmodige svar :)

Begge sprutene til link heter noe med G3 og forskjellen mellom dem er i mine øyne ENORM. Er det LEM G3 eller LINKPLUS G3 du mener?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

har muligens ett T2 sprut med ledningsnett tilsalgs hvis du er interresert

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

ring bent stian håland :tlf:40226229 :rolleyes:

 

han har datasprut liggende! husker ikkje merke,men han har vannvitig go peiling,og er flink til og mappe sprut. :rolleyes:

 

han kan eg sterkt ambefale til og handle med. meget seriør mann :rolleyes:

ESCORT COSWORTH 94. MOD . Solgt

Ford Focus RS 2010 Mod .

"enten du tror du kan,eller du tror du

ikkje kan.....så har du rett" HENRY FORD !

Link to comment
Share on other sites

ring bent stian håland :tlf:40226229 :rolleyes:

 

han har datasprut liggende! husker ikkje merke,men han har vannvitig go peiling,og er flink til og mappe sprut. :rolleyes:

 

han kan eg sterkt ambefale til og handle med. meget seriør mann :rolleyes:

 

Han mapper lett link og han ;o)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg ville heller ha valgt en motorbygger/mapper som kan det han driver med og kjøpt det han liker å jobbe med og synes er "mest for penga". Stort sett alle sprut har alt du trenger og ofte drøsseviss med mere dilldall.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville heller ha valgt en motorbygger/mapper som kan det han driver med og kjøpt det han liker å jobbe med og synes er "mest for penga". Stort sett alle sprut har alt du trenger og ofte drøsseviss med mere dilldall.

 

Nemlig, derfor blei da LINK sprutet ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

noen som har trua på dette her ? Noen som har erfaring med bruk av flat shift på enn vanlig girkasse med synkro ringer ? har forstått at dette ikkje trenger å være så veldig uheldig eller tar eg feil nå ? :)

Link to comment
Share on other sites

Tor Yngve hos racefix bruker flatshift på sin 350hk esc cos, den har standard gir og differ. Så langt har det gått uten problem. Effekten av flatshiften på Linksprutet han bruker er formidabel og showfaktoren, med ALS lyder er ikkje verst den heller :-D

Link to comment
Share on other sites

Tor Yngve hos racefix bruker flatshift på sin 350hk esc cos, den har standard gir og differ. Så langt har det gått uten problem. Effekten av flatshiften på Linksprutet han bruker er formidabel og showfaktoren, med ALS lyder er ikkje verst den heller :-D

 

Hehe ;) ja så han showa litt med det på cosworth treffet :P men så lenge det har gått godt hos han enn så lenge så går det vell kanskje greit hos meg og :) men står dette her aktivert hele tiden eller er det muligt å kjøre normalt når enn vil det ?

Link to comment
Share on other sites

Det står forsåvidt armert hele tiden.. er opp til deg å bruke det. Både bryter på clutch og fullgass må være aktivert for at dette skal slå inn.

 

hvordan fungerer dette? 2brytere som registerer viss pedalene blir trampa i bunn?

 

Hvor mye arbeid og hva trenger jeg for å få dette på bilen min? :blush:

88 Sierra cosworth 2-wd

Link to comment
Share on other sites

Du har jo spjeldsensor på gassen allerede, eneste du trenger er en bryter på clutchen. Så når du både har full gass og clutchen trykkes inn, får du en tenningsforskyvning på en f.eks 20 grader i 0,2 sekunder.

Link to comment
Share on other sites

Du har jo spjeldsensor på gassen allerede, eneste du trenger er en bryter på clutchen. Så når du både har full gass og clutchen trykkes inn, får du en tenningsforskyvning på en f.eks 20 grader i 0,2 sekunder.

 

Genialt :D

Link to comment
Share on other sites

mulig jeg tar feil nå..men er ikke electromotive det man bygger selv da?

synes sjøl ikke det ringer i mine ører..kanskje det er sånn med andre også.

er nok en grunn for at det kanskje ikke blir brukt så ofte.skal ikke si for mye siden eg ikke har vert borti dette type sprut.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...