Scorpio24 Posted March 2, 2008 Posted March 2, 2008 Har tenkt å kjøpe høyttalere til frontdørene i Scorpa, og jeg trenger noen tips. Først og fremst, er det noen som kan si meg hva størrelsen på høttalerene i frontdørene er (i tommer)? Trenger høyttalere som er ganske bolt on, litt modifiseringer går bra, men jeg vil ikke begynne å skjære ut i dørpanelene, og jeg vil heller ikke ha en høyttaler som er mindre enn det originale hullet. Trenger ikke noe superbra. Har hørt biltema-høyttalere som spiller bra nok til mitt bruk. Er ikke snakk om dB-drag her i gården. Anlegget skal kompletteres med kraftigere høyttalere i hattehylla. Så jeg har vel egentlig bestemt meg for å gå for biltema-høyttalere.. hehe Da lurer jeg vel egentlig bare på størrelsen.. 1990 Ford Scorpio - 2.4 Ghia1991 Ford Scorpio - 2.9 24V Cosworth Ghia Excecutive1958 Edsel Ranger - 4dr sedan - FE390+C6
Guest Powersound Posted March 2, 2008 Posted March 2, 2008 Har tenkt å kjøpe høyttalere til frontdørene i Scorpa, og jeg trenger noen tips. Først og fremst, er det noen som kan si meg hva størrelsen på høttalerene i frontdørene er (i tommer)? Trenger høyttalere som er ganske bolt on, litt modifiseringer går bra, men jeg vil ikke begynne å skjære ut i dørpanelene, og jeg vil heller ikke ha en høyttaler som er mindre enn det originale hullet. Trenger ikke noe superbra. Har hørt biltema-høyttalere som spiller bra nok til mitt bruk. Er ikke snakk om dB-drag her i gården. Anlegget skal kompletteres med kraftigere høyttalere i hattehylla. Så jeg har vel egentlig bestemt meg for å gå for biltema-høyttalere.. hehe Da lurer jeg vel egentlig bare på størrelsen.. Hvorfor kraftigere høytallere i hatthylla? er helt høl i hodet spørr du meg men.
Scorpio24 Posted March 2, 2008 Author Posted March 2, 2008 Hvorfor kraftigere høytallere i hatthylla? er helt høl i hodet spørr du meg men. Mente bare at jeg skal ha noe som spiller litt.. ikke noe megagreier. Skal se ganske så nøytralt ut. 1990 Ford Scorpio - 2.4 Ghia1991 Ford Scorpio - 2.9 24V Cosworth Ghia Excecutive1958 Edsel Ranger - 4dr sedan - FE390+C6
Guest Powersound Posted March 2, 2008 Posted March 2, 2008 Mente bare at jeg skal ha noe som spiller litt.. ikke noe megagreier. Skal se ganske så nøytralt ut. Sorry at jeg hørtes litt stram ut, men mener du står vel ikke med ryggen til om du er på en konsert på oslo spektrum, så hvorfor vill man da ha lyden bakifra i en bil? Ser ut som om det er 5,25" i den... hvor mye har du tenkt å legge i ett anlegg? ser dørsidene dine ut som disse?
Guest Erik Braseth Posted March 2, 2008 Posted March 2, 2008 Hvis man kapper litt i stålet i døra går 5,25" rett inn uten å modifisere dørtrekket.
Scorpio24 Posted March 3, 2008 Author Posted March 3, 2008 (edited) Da blir det 5,25". Sitter og ser på tilbud på nettet nå. Takk for tilbakemeldinger! Lightning Audio S45252 - 695kr for et par. Tar meg en runde ut senere i dag for å titte litt. Skal på langtur til helgen, så planen er å få inn noe nytt før da. Edited March 3, 2008 by Scorpio24 1990 Ford Scorpio - 2.4 Ghia1991 Ford Scorpio - 2.9 24V Cosworth Ghia Excecutive1958 Edsel Ranger - 4dr sedan - FE390+C6
Count Posted March 4, 2008 Posted March 4, 2008 Sorry at jeg hørtes litt stram ut, men mener du står vel ikke med ryggen til om du er på en konsert på oslo spektrum, så hvorfor vill man da ha lyden bakifra i en bil? Ser ut som om det er 5,25" i den... hvor mye har du tenkt å legge i ett anlegg? ser dørsidene dine ut som disse? For en stygg installasjon! 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Recommended Posts