Guest gshock Posted February 27, 2008 Posted February 27, 2008 noe vits å kjøpe gr.A pakning på 330 sett og 1,3 i trykk ? hørte jeg skulle styre unna WRC når jeg bruker ARP i toppen...
cross-box Posted February 27, 2008 Posted February 27, 2008 noe vits å kjøpe gr.A pakning på 330 sett og 1,3 i trykk ? hørte jeg skulle styre unna WRC når jeg bruker ARP i toppen...kjøp denne gr a pakkningen og strekkbolter, wrc pakkningen tåler så mye mer, er bedre at topp pakkningen flyr og du må kjøpe ny til 1000 og banne noen timer i verksted, enn at hele toppen flyr og du må ut med 5/7 lapper aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980
Escort RST WRC Posted February 28, 2008 Posted February 28, 2008 Er nå usikker på om WRC tåler så mye mer enn Grp. A.. Grp. A og ARP studs tåler da plenty..Tror det har blitt dradd ut en god del over 500hk med Grp. A..Har dårlig erfaring med WRC pakningen. Grp.A koster jo bare 1300kr inkl. frakt hos Sarpsborg Motor Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Cosworth Racing1 Posted February 28, 2008 Posted February 28, 2008 Jeg har fire-lags WRC pakning, studs i toppen og lange studs også. Ingen problem med noe som helst. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Escort RST WRC Posted February 28, 2008 Posted February 28, 2008 Flott det fungerer på din motor Tror nok at Grp. A toppakningen hadde fungert like fint da? Eller uenig? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
ksveggen Posted February 28, 2008 Posted February 28, 2008 Er det ikke også anbefalt å ha en overflatefinish på maks 50 mirkomillimeter ved bruk av wrc' pakning!? rett meg hvis jeg tar feil...
Cosworth Racing1 Posted February 28, 2008 Posted February 28, 2008 Jeg ble anbefalt 4-lags pakning4en. Men får du den ikke tett den en gang, blir den aldri tett. Men min var heldigvis tett Om en Gruppe-a pakning hadde holdt tett vet jeg ikke før jeg hadde prøvd. Blir bare synsing og troing da. Men gjør regning med at den 4-lags pakningen er bedre siden den er såpass mye dyrere. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Escort RST WRC Posted February 28, 2008 Posted February 28, 2008 En 4-lags ståltoppakning er jo en helt annen type pakning.. Bør tåle mer når alt er tett..Men, og et stort men, er jo at det ofte er problem med å få det tett med wrc pakning.Og ved hvor mye hk-uttak er det egentlig nødvendig med stålpakning? Kjører selv med 2 BAR ladetrykk på Grp. A, og vet om flere som har vært oppi 2,5 BAR, over en god periode også Så at Grp. A fungerer, det er vertfall sikkert WRC-pakningen jeg hadde røyk når selger kjørte siste turen før jeg kjøpte bilen min..Var blåst over på alle fire sylindre.. Og det var ikke mye påkjenning den fikk før den røyk.. Men så sant at alt er OK, og AFR er fin, bør Grp. A tåle det meste vertfall Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Cosworth Racing1 Posted February 28, 2008 Posted February 28, 2008 Snakker du om 3 eller 4-lags pakningen?? Er jo stor forskjell der.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Guest gshock Posted February 28, 2008 Posted February 28, 2008 ja er vel det jeg har hørt at WRC kan være kjelkete å få tett. men på MAX 1,5 bar kanskje 1,6 er det vits med gr.A kontra orginal pakning ?
lowman Posted February 28, 2008 Posted February 28, 2008 Er det ikke også anbefalt å ha en overflatefinish på maks 50 mirkomillimeter ved bruk av wrc' pakning!? rett meg hvis jeg tar feil... du har helt rett.og banna bein på at mange som har hatt wrc pakning har ikke vert nøye nok med dette.
Escort RST WRC Posted February 28, 2008 Posted February 28, 2008 Både blokk og topp var kontrollert overflate på da det ble montert på min motor.Var montert ved ny motorbygge. Av Ordin Orre.Bare kjørt 15t km når pakningen røk.Men var ved feil blanding, for all del..Var 3lags WRC-pakning Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Cosworth Racing1 Posted February 28, 2008 Posted February 28, 2008 (edited) Hehe.. Akkurat ja.. 3-lags.. Kjører med 4-lags jeg. Stor forskjell på de to der. MEN det må fremdeles være beint. Ellers lekker den nok.Samme typen som ligger her: http://search.ebay.co.uk/search/search.dll...o%3D1&fgtp= Edited February 28, 2008 by Cosworth Racing1 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Escort RST WRC Posted February 28, 2008 Posted February 28, 2008 Ja, jeg tror det var 3lags.Kan sjekke det imorgen, har den hengende på loftet i garasjen som skrekkeksempel hehe Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Cosworth Racing1 Posted February 28, 2008 Posted February 28, 2008 (edited) Ja, jeg tror det var 3lags.Kan sjekke det imorgen, har den hengende på loftet i garasjen som skrekkeksempel hehe Hehe.. Er den ment for å brukes flere ganger? Edited February 28, 2008 by Cosworth Racing1 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Escort RST WRC Posted February 28, 2008 Posted February 28, 2008 Hehe, nei som en påminnelse om hvor galt det kan gå Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Cosworth Racing1 Posted February 28, 2008 Posted February 28, 2008 Hehe.. Ja men tenkte på den du har kjørt med, kunne den brukes bare en gang, så var den boss? (Uten havariet ditt da) 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Escort RST WRC Posted February 28, 2008 Posted February 28, 2008 (edited) Stålpakningen? Ville ikke sette den på igjen nei Slått over på alle 4 sylindre.. Har kjørt Grp. A etter dette, etter anbefaling fra Raimond. Han har kjørt mye større effektuttak på desse pakningene uten problem. Og en god del høyere trykk.Han hadde aldri vært borti en WRC-pakning som det ikke var tull med sa han. Har ikke hatt problem med toppakning etter dette.. Edited February 28, 2008 by Escort RST WRC Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Cosworth Racing1 Posted February 28, 2008 Posted February 28, 2008 Den fire-lags wrc pakningen jeg har, kan brukes om igjen. Alexander P bremset bl.a motoren sin med denne pakningen som jeg kjører med. Det som gjør den dyr også, nettopp fordi den kan brukes mange ganger. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
capri-rs Posted February 29, 2008 Posted February 29, 2008 noe vits å kjøpe gr.A pakning på 330 sett og 1,3 i trykk ? hørte jeg skulle styre unna WRC når jeg bruker ARP i toppen... litt off-topic men på grønndysesett ville eg brukt siste typen escort pakning med org strekkbolter. var ein kjent trimmer som sa at anten bruker du org strekkbolter eller så maskinerer du til long studs. ARP studs=sprekkt blokk "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you.
grcossie Posted February 29, 2008 Posted February 29, 2008 3lagsen, kan også brukes om igjen 4 ganger, men det er mangen som blåser denne, inkl meg selv. GrpA pakningen er mer en god nok. Man får og wrc pakning i 7 lags, og prisen deretter. 4 lags er en mye bedre enn 3 lags
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now