Guest sierraman Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 Målte kompressjonen på motoren idag, resultatet ble slik: sylinder 1. 13,0barsylinder 2. 13,0barsylinder 3. 11,5barsylinder 4. 10,5bar Lurer på om toppakningen er gåen eller om det er sprekk i toppen? Siden trykket i 4`en er så lavt. Takker for svar
Loffen Posted February 26, 2008 Posted February 26, 2008 Målte kompressjonen på motoren idag, resultatet ble slik: sylinder 1. 13,0barsylinder 2. 13,0barsylinder 3. 11,5barsylinder 4. 10,5bar Lurer på om toppakningen er gåen eller om det er sprekk i toppen? Siden trykket i 4`en er så lavt. Takker for svar Kjøpe motor av meg du;-) Holder til i mandal:-) -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth
LordSnick Posted February 26, 2008 Posted February 26, 2008 Mulig pakningen har gått mellom 3 og 4 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
Guest sierraman Posted February 26, 2008 Posted February 26, 2008 (edited) Mulig pakningen har gått mellom 3 og 4 Skader vel ikke å kjøre med dårlig pakning til den ryker helt? skal selvfølgelig skifte den iløpet av våren for sikkerhetsskyld Edited February 26, 2008 by sierraman
Sierra RS Posted February 26, 2008 Posted February 26, 2008 Skader vel ikke å kjøre med dårlig pakning til den ryker helt? skal selvfølgelig skifte den iløpet av våren for sikkerhetsskyld du kan jo risikere å ødelegge toppen da, det er jo litt dumt. ta en sylinder lekasjetest. og finn ut hva som er problemet. også fikser du det så fort som mulig. -coupè ist-bmw 525i-cbr 600x-sedan dohc
megamann89 Posted February 27, 2008 Posted February 27, 2008 Låner tråden litt jeg. Hvordan bruker mann det instrumentet til å måle komp i motorer ? Litt detaljert beskrivning takk
LordSnick Posted February 27, 2008 Posted February 27, 2008 man tar ut alle plugga og skrur det fast i ett og ett plugg hull så kjører man motoren rundt på starter i noen sek og leser av for hver gang. 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
megamann89 Posted February 27, 2008 Posted February 27, 2008 man tar ut alle plugga og skrur det fast i ett og ett plugg hull så kjører man motoren rundt på starter i noen sek og leser av for hver gang.ok takk
Guest surre sprett Posted February 28, 2008 Posted February 28, 2008 Ikke glem å holde gassen helt åpen mens du kjører starter.
megamann89 Posted March 9, 2008 Posted March 9, 2008 Har et slikt målerinstrument hvor man kobler til kompressor. Hvordan bruker man dette ? Avangsert ? Hvordan er komprisjonstesterene fra biltema ?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now