Ron Posted February 27, 2008 Posted February 27, 2008 med en ny gir overføring er mt75 kassa god som gull! hehe enig der ja,min er tight å fin i giran den,enda værtfall Caution, any attempt to overtake will result in a race!
cosworth87 Posted February 27, 2008 Posted February 27, 2008 hvilke deler i giroverføringene bør byttes??
ford-racing Posted February 27, 2008 Posted February 27, 2008 må lage ny hele greia for å få den 100%, jeg bytta ut den"gummi" koblinga som sitter helt inne veg kassa, med et stål kryss. og lagde ny arm bakover, ble meget bra, men synk ringenne på kassenne er nok ikke blant de beste på markedet, "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
Guest Dre Racing@ Posted April 10, 2008 Posted April 10, 2008 vært under bilen å titta litt nå...starteren kommer jo til å gå i framdiffen da den skal sitte på andre sida, burde jo seff tenkt på dette. så da blir det1. flytter over hus fra MT75 4wd2. kjøre uten starter
Guest Dre Racing@ Posted April 14, 2008 Posted April 14, 2008 Blei alternativ 1 gitt... var som sierracos2wd sier, ikke noe prob i det heletatt egentli... drevsatsen er jo like grov som i 4x4 kassa, så trur dette kan holde lenge
Guest Fordulf Posted April 14, 2008 Posted April 14, 2008 (edited) tok min første doch kasse forrige helg Lå og lekte i 2giret og skulle legge inn tredje hehe. Gikk ikke så bra det. INGEN tenner igjen på tredje giret Så da var det bare å sette inn reserve kassen. Er faktisk veldig fort gjort og bytte om clutch huset. Spesielt vist du har gjort det ett par ganger. Ikke sant Dre? PS. Skrevet av SierraCos2wd Edited April 14, 2008 by Fordulf
Guest Dre Racing@ Posted April 14, 2008 Posted April 14, 2008 neste gang skal jeg slå rekorden din på 40 min værtfall mye NM har du å leke med da?
tuszi Posted April 14, 2008 Posted April 14, 2008 dere som knekker kassene la den få synkronisere seg først da
Cossiman Posted April 14, 2008 Posted April 14, 2008 sant, det er røsk og riv som tar disse kassene, spesielt fra 2 til 3 gir Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod
SierraCos2wd Posted April 14, 2008 Posted April 14, 2008 Hehe Dre Racing@. La meg få høre når du har tatt livet av kassen Var vel heller at jeg hadde med 3stk bak i bilen og med 215/35 dekk på tørr asfalt Var vel min egen feil at tredje giret tok slutt.. Kassen tåler faktisk mye juling. Så lenge at bakhjulene slipper taket hehe.. har ikke bremset enda men oppsettet er: Pukkelrygg chip, garrett gt3071r, 3102 dyser, portet topp, swedish inlet, 1.8b laddetrykk, 3"eksos, pro alloy cooler osv. Men det som er kurrant er at de doch kassene får du jo kastet etter deg. Og veldig enkelt å skifte til ny kasse.
Ron Posted April 14, 2008 Posted April 14, 2008 Har 580NM som pisker på DOCH kassa mi,så vi får se hvor lenge det holder Funke greit foreløpig da,laaaange lakris spor,å ingen ulyder enda 1 Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Guest Dre Racing@ Posted April 15, 2008 Posted April 15, 2008 høres flott ut, jeg har bare 400nm og kommer nok ikke til å trimme mer..
mr.cossie Posted April 15, 2008 Posted April 15, 2008 Har 580NM som pisker på DOCH kassa mi,så vi får se hvor lenge det holder Funke greit foreløpig da,laaaange lakris spor,å ingen ulyder enda det holder ikke............... -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
Guest Dre Racing@ Posted April 28, 2008 Posted April 28, 2008 herja i 2 dager nå. tatt 2stk org 4x4 bakdiffer og 1 4x4 drivknute.girkassa holder utroli bra! men synk til 2gir er ferdig, men det var den fra første stund da
møffe Posted April 28, 2008 Posted April 28, 2008 syntes også at mine erfaringer ang 2wd MT75 boxen tyder på at den er ganske solid. den har de samme fejl som 4x4 boxen med sync i 2-3gear. men ellers ganske problem fri. og der er vel ikke nogen herinde der har renoveret en 2wd MT75box før den er smidt på en cosworth. så selv en begrænset levetid med en 400-500nm kan vel betragtes som flot herja i 2 dager nå. tatt 2stk org 4x4 bakdiffer og 1 4x4 drivknute.girkassa holder utroli bra! men synk til 2gir er ferdig, men det var den fra første stund daand de 4x4 dif, ja og 2wd 7,5" diffet. de skal alle svejses for at holde. har set en del der dør pga samme fejl. akslen der går gennem planethjulene river sig løs og gør hullet den ligger i oval og tilsidst knækker den. (mener det er planethjulene) kan tage billeder hvis det vil hjælpe. og drivknuten er nok bare alm slid
Guest Dre Racing@ Posted April 28, 2008 Posted April 28, 2008 vi sveiste først den ene før vi ga oss. men da røyk akselen.. blir jo fæle brytninger når den er sveist.. vi hadde jo full bil også
Guest bruracing Posted April 28, 2008 Posted April 28, 2008 d var ikke akkurat rart drivakslingen røyk der da,hagen sparke jo pedal som en gærning å d var full kula som satt baki så hehe:) blei da bra me lakkris i kaffegata i helga vaffal:)
nodland Posted May 23, 2011 Posted May 23, 2011 (edited) Ikke for og mase men er det noen som har en eksakt oppskrift om hva som gjøres når en doch kasse monteres på cosworth 2wd.1. Hvilken starter brukes?2. Hva må jeg gjøre med utløserlager og hvilken type bruker dere?3. Må det slipes utav kassen til svinghjul? Håper noen som har gjort dette på en 2wd tar seg tid til et rakst svar på disse 3 punkter. Edited May 23, 2011 by nodland
Stianwang Posted May 23, 2011 Posted May 23, 2011 (edited) Dohc kasse passer på Cossie 4x4 motor og bunnpanne men du må kappe vekk festet til diffen for å få på starteren. visst ikke er det jo bare å trille bilen i gang hver gang ;-) Jeg har gjort denne jobben og har faktisk en ferdig "modda" 4x4 bunnpanne liggende å slenge så visst noen vil ha den kan de bare komme å hente Du trenger starter fra COssie 4x4 eller escort 1,4. Anbefaler å bruke platen mellom girkasse og motorblokk, svinghjulet mitt subbet bittelitt i kassa noe som lagde en forfærdelig lyd det første minuttet jeg startet motoren, ,men det gikk seg raskt til.. Og dohc Kassa tåler mye juling så lenge du er forsiktig mellom girene, er sirup den gir overføringen i disse kassene.. og JA utøser lageret må spaces ut. jeg brukte bare en ekstra utløser arm fra en annen kasse jeg hadde liggende og kappet denne i filler og sveiste på "hullet" til utløser lageret over det gamle hullet visst folk skjønner. sånn at det kommer lengere ut. husker ikke helt hvor mye jeg spacet ut. kan det ha vært 1\2 cm eller noe tru...' Ang 2wd bunnpanne der er jeg ikke sikker. men burde vel gå greit uten mods på den. Edited May 23, 2011 by Stianwang
nodland Posted May 23, 2011 Posted May 23, 2011 Ja er snakk om å bruke doch girkasse på en 2wd motor som skal gå med 2hjulstrekk ikke 4hjulstrekk...
carfreak Posted May 23, 2011 Posted May 23, 2011 Skal du bruke den på 2wd-motor må du kappe vekk bunn av kassa som er inn mot motor. Hvis ikke får du ikke skrudd ut tappepluggen Men det skjønner du når du ser det.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now