Guest Dre Racing@ Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 tenkte og legge litt lakris i sommer og har hentet meg en doch girkasse... passer denne bare rett på liksom?finner jo ut det når jeg skal sette det på men sikkert noen som har gjort det før...?
SierraCos2wd Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 Tenker du på om mt75 doch kassen passer rett på cossie 4wd? Da må du enten bytte clutchhuset som jeg gjorde eller så må du flytte starteren over på høyre side. Da får du bare festet den med èn skrue. Garnes er rå på den metoden hehe. Men jeg tok og delte begge girboksene jeg, så tok jeg clutch huset fra cossie kassen og monterte sammens med doch kassen`s bakre del. Plug and play. Må modifisere girboks festet da.
Guest Dre Racing@ Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 feste startern skal jeg nok få til ja jeg har girkasse festet fra dochen, tenkte kansje det ville passe...
SierraCos2wd Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 tror ikke det vil passe i 4wd karosseriet. Jeg ville ha byttet clutch huset har jeg vært deg.
cross-box Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 eller få tak i en travers så går det aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980
Guest Dre Racing@ Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 bytte kløsjhuset er vel et ******** å få bra igjen eller? jeg har heller ikke noe 4x4 kjøsjhus til overs (ell jo om jeg finner igjen den kassa) jeg skal bare slenge dette på for å flåkjøre helt til kassa ryker og det kan vel ikke ta så lang tid eller? har sveiseapparat så den traversen er nok ikke noe prob..
grandisjohn Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 Så det går altså ann å bytte clutch hus på MT75 kassene..? Har alltid forstått det slik at disse kassene har fast clutch hus. Betyr det at jeg kan bruke ei MT75 kasse fra en 2,0 DOHC (mye lettere å få tak i), sette på clutch hus bolt on fra ei T9 kasse for V6, og deretter montere kassa bolt on på 2,9 24V?? I stedet for å skaffe ei MT75 kasse fra en Sierra 2,9. Noen som kan svare bekreftende på dette? Det er ikke en ting jeg kan.
RS 1000 Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 1. Så det går altså ann å bytte clutch hus på MT75 kassene..? 2. Har alltid forstått det slik at disse kassene har fast clutch hus. 3. Betyr det at jeg kan bruke ei MT75 kasse fra en 2,0 DOHC (mye lettere å få tak i), sette på clutch hus bolt on fra ei T9 kasse for V6, og deretter montere kassa bolt on på 2,9 24V?? 4. I stedet for å skaffe ei MT75 kasse fra en Sierra 2,9. Noen som kan svare bekreftende på dette? 1. Nei. Du bytter cluchhuset med kassehuset.2. Da har du forstått rett.3. Nei.4. Nei. jeg skal bare slenge dette på for å flåkjøre helt til kassa ryker og det kan vel ikke ta så lang tid eller? Som 2wd og med høykvalitets gearolje, så tror jeg du kan bli positivt overrasket. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Ron Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 (edited) feste startern skal jeg nok få til ja jeg har girkasse festet fra dochen, tenkte kansje det ville passe... Har brukt girkasse feste fra Doch på 4x4 karos,gikk rett på det.Har bytte til 2wd forstilling,så vet ikke om det erderfor det passet.. (alt 2WD) Prøvde å dele en box for å flytte over "kåpa",må ærlig innrømme at det gikk rett te H... Du må nok demonterehele girbox i fillebita for å få til det der.Gjor som Garnes,brukte en skrue til starter,brukden øverste,den uten gjenger. Du får også plass tilen 6mm bolt med mutter lenger ned. Du må huske å space ut utløserlageret med ca 1.5cm,funke bra,men lurer på om 2WD lageret er lengre,å da er jo det best. Må si at jeg er overrasket over hvor mye juling en Doch kasse tåler Edited February 25, 2008 by Ron Caution, any attempt to overtake will result in a race!
bige Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 eneste muligheten for og få av clutch huset på en MT75 kasse er og tre fremre drivaksel inn i clutch huset ..
Turboterje Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 Jeg har også tenkt å sett på doch kasse på en 205 cosworth motor jeg har.Blir det akkurat samme probleme som med en 4x4?
SierraCos2wd Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 brukte ca 1 time første gangen jeg byttet om clutchhusene. Andre gangen ca 40min! Er ikke noe heksekunst det. Har ikke hatt noe problem etter det jeg. Bare vær nøye. Tåler overraskende veldig mye hehe RON: Hvorfor gikk det til helvette?
Ford ragger Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 (edited) Hørt at innmaten i dohc kassa passer i BW T5 kassa også? stemmer det..? Du vil nok bli overrasket over hvor mye kassa tåler tror jeg.. Er nok synkro ringer som går først der.. Vil jeg tro da.. Edited February 25, 2008 by Ford ragger Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link
Guest Dre Racing@ Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 ja gleder meg til å prøve værtfall.. har 330hk 400nm (ts-motorteknikk)liten turbo og bra med nm så kommer til å spinne bra... filmer kommer sikkert som vanli.. men hvorfor kan man bare feste startern med en skrue da? trangt? men det funker det, kjørt med 1 på volvon i flere år jeg...
SierraCos2wd Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 du kan jo bare gjøre det. Funker sikkert greit det. Garnes har jo gjort det. Men JEG ville ikke ha gjort det slik.
xXx Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 er traversen framme så mye høyere på 4wd enn 2wd siden dere sliter med disse gir kasse festene.skal bygge om min iløpet av sommeren men eg skal bruke t 5 kasse da.men vill eg få samme problem med gir kasse feste viss eg bruker 4x4 travers frammehar ikkje så veldig lyst til og bytte denne ut!!!!! RS Cosworth 1990 Mvh Raymond
SierraCos2wd Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 har ikke noe med traversen å gjøre. 4wd karosseriet mangler noen feste hull i karosseriet for å kunne bruke 2wd traversen? Eller tar jeg rimelig feil?
Ron Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 men hvorfor kan man bare feste startern med en skrue da? trangt? men det funker det, kjørt med 1 på volvon i flere år jeg... starter tar borti svinghjul,så motor går ikke rundt med 2WD starter,med 4WD starter må du prøve dæ fram,tilden ikke tar borti svinghjul,å innslaget når krans,da har du bare ett hul igjen å feste starter i.+ ett halvt hull,somdu får en 6mm skrue i. Drei rundt motor manuelt før du kjøre starter. har ikke noe med traversen å gjøre. 4wd karosseriet mangler noen feste hull i karosseriet for å kunne bruke 2wd traversen? Eller tar jeg rimelig feil? passe rett oppi 4WD karos,kan legge ut bilde om du vil se. Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Garnes Racing Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 (edited) saken er att svinghjulet på cosworth er 1 cm større en doch.dærfor må starter sitte lenger "ut".får satt i en bolt til som nevnt som støtte.dette funker helt greit.varmedeksel rundt starter er å annbefale pga tempen starter blir utsatt for,kan få problem med å få start etter litt aktiv kjøring. 4x4 starter eller escort 1.4 i fra 91 mod må brukes Edited February 25, 2008 by Garnes Racing TURBO POWER!!"! GeirRuneGarnes
Turboterje Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 Er det egentlig bare starteren som er problemet for å få tilpasset(i mitt tilfelle) dochkassa på 2wd motor?Hva med å fres ut til starter a?
Garnes Racing Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 Er det egentlig bare starteren som er problemet for å få tilpasset(i mitt tilfelle) dochkassa på 2wd motor?Hva med å fres ut til starter a?hovedsak starter å utløserlageret. de som tar mt75 kassa er turtall egentli,tar synken da å da skraper de jevnt.tåler egentli utrolig mye juling. homemade har kjørt med doch kasse i mange år. TURBO POWER!!"! GeirRuneGarnes
RS 1000 Posted February 26, 2008 Posted February 26, 2008 De som tar MT75 kassa er turtall egentlig, tar synken og da skraper de jevnt.Tåler egentlig utrolig mye juling. Lettere svinghjul og gearolje som holder VW 501.50 krav reduserer problemet. Det tror jeg på. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest Hovden Racing Posted February 26, 2008 Posted February 26, 2008 Det var nå voldsomt mye styr da, Kjøp dere T5 kasse så har dere løst hele problemet. Så slarkete å vond kasse som MT75 skjønner jeg ikke dere vil bruke om dere ikke må.
ford-racing Posted February 26, 2008 Posted February 26, 2008 med en ny gir overføring er mt75 kassa god som gull! hehe "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
mr.cossie Posted February 26, 2008 Posted February 26, 2008 detta blir det mye skruing av dre.. moro og legge lakris men... det kan du vel gjøre med volvoen.???? bruk tia di på den i stede. "skær det bli mætti krutt snart så må du det". -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now