k_drey Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 Hei! Jeg har søkt og lest diverse tråder, men har ikke fått noe eksakt svar på det jeg lurer på i disse trådene. Jeg skal skifte ut lysene i instrumentene med røde leds, og som alle Sierra eiere vet, så er det en grønn gjennomsiktig plate under instrumentskivene. Denne vet jeg at må bort, men hvis jeg fjerner den, må jeg skifte ut instrumentskivene da (tenkte på at skivene og den grønne plata kan være limt sammen eller noe slikt? Eller kan jeg bruke dem som sitter på fra før?Tenkte å skifte til hvite skiver, men vil heller holde meg til de orginale svarte og annen farge på belysningen. Når jeg skal demontere skivene osv, da må jeg av med nålene, er det noe jeg må passe opp for her? Sitter godt, lett å knekke, hvordan de er festet, altså at de sitter på spor slik at om jeg bare demonterer og setter på plass igjen, så får jeg en vanvittig feilvisning. Håper noen kan gi meg svar, så jeg slipper å demontere forgjeves! Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford ragger Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 Prøv og bare sett i led pærer og se hvordan fargen blir da.. Jeg gjorde det i mitt instrument og det ble blått lys.. Ikke antydning til noe grønt lys der da.. Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link Link to comment Share on other sites More sharing options...
k_drey Posted February 24, 2008 Author Share Posted February 24, 2008 Kunne ha prøvd. Jeg luftet spørsmålene for å se om det er noen som kan si noe eksakt, håper å få skikkelig rødfarge, ala BMW M3 og nyere VAG. Tror grønnfargen vil ødelegge litt av effekten.Men er det ikke noen som kan si noe, så får jeg prøve selv ut i uken. Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130) Link to comment Share on other sites More sharing options...
megamann89 Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 Hei. låner tråden litt jeg. Lurte på hvordan det blir med bakgrunslyset hvis jeg klisterer hvits skiver over de gamle ? Laga egne i photoshop. Blir lyset helt borte da ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
k_drey Posted February 25, 2008 Author Share Posted February 25, 2008 Ikke farlig å stjele tråden litt. Se her, her er det en som sier at han merket at det lyste dårlig. Han fjernet det grønne og skivene før han monterte de hvite. Er ikke noen her som vet om man kan bruke de orginale svarte etter man har fjernet det grønne? Mener å huske at på MK1 så sitter det grønne og skivene fast i hverandre, men kan ikke si jeg er sikker, derfor jeg spørr her på forumet før jeg begynner å demontere. Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford ragger Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 Det grønne sitter limet bak på dem svarte. Jeg vil si at det er umulig og dele det.. Jeg har forsøkt å lage egne skiver men fikk ikke no bra resultat med henhold til lys.. Så helt jæ.... ut når det ble mørk. Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link Link to comment Share on other sites More sharing options...
k_drey Posted February 25, 2008 Author Share Posted February 25, 2008 Det grønne sitter limet bak på dem svarte. Jeg vil si at det er umulig og dele det.. Jeg har forsøkt å lage egne skiver men fikk ikke no bra resultat med henhold til lys.. Så helt jæ.... ut når det ble mørk. Takk for svar! Da er det vell bare å finne seg hvite skiver. Noen som har noen ide eller vet om noen plasser hvor de selger hvite skiver med kun km-visning, og som ikke farger lyset, siden jeg har røde dioder liggende? Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130) Link to comment Share on other sites More sharing options...
megamann89 Posted March 9, 2008 Share Posted March 9, 2008 Hei. Hvordan vet jeg når "knotene" der man fester nåla er 0 stilt ? begynte å vise litt feil etter at jeg hadde det oppe Link to comment Share on other sites More sharing options...
rubenl Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 Ja. Up! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford ragger Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 Hei. Hvordan vet jeg når "knotene" der man fester nåla er 0 stilt ? begynte å vise litt feil etter at jeg hadde det oppe Hvem av viserne er det du sikter til her nå da? har nettopp gjort samme saken med et intrumet jeg skal ha i min bil. Tankmåler og temp. måler har stopper i nåla så dem er vel bare og slenge på igjen? Eller? Speedo nåla og turtalls nåla har jo stoppere innebygd eller hva jeg skal si.. Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link Link to comment Share on other sites More sharing options...
megamann89 Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 Hvem av viserne er det du sikter til her nå da? har nettopp gjort samme saken med et intrumet jeg skal ha i min bil. Tankmåler og temp. måler har stopper i nåla så dem er vel bare og slenge på igjen? Eller? Speedo nåla og turtalls nåla har jo stoppere innebygd eller hva jeg skal si.. ok. for min bensin måler sto pøutselig litt under midt på , når tanken var nesten helt tum Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest SieRRa Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 Alle nålene må monteres på rett plass etter at di er tatt ut. Jeg brukte hvite gjennomsiktige skiver (med svart trykk ) og fjernet org skivene og erstattet di med blå plast. Var meget kult det . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Brian Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 jeg har bare blåe leds i min, er veldig godt lys i det, satt dem bare rett inn. ikke fjærna noe. prøv å bare sett dem inn, du Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 de grønne "skivene" er vel bare en type lexanplate som er bøyd for å spre lyset utover?.. hvis det bare er en sånn plate så ta den ut å gå til din lokale glassmester og spør om han kan lage en kopi i klart lexan.. kan jo funke hvis glassmesteren er flink Link to comment Share on other sites More sharing options...
k_drey Posted July 22, 2008 Author Share Posted July 22, 2008 Har montert røde led dioder, eneste minuset er det grønne som demper lyset litt.Det får funke slikt det er, ble iallefall fornøyd. Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 Jeg hadde blåe led i mine IS instrumenter. Men pga at led får feil lysspredning i forhold til pærer fikk jeg veldig dårlig lys, og instrumenten var vanskelig å lese av når det var mørkt ute. Det kom ikke lys ut i nålene, og lyset vistes som ganske tydelige punkter igjennom instrumentskivene. Jeg har mk2 instrumenter, der det er innebygd linser i plastplaten på baksiden av instrumenten. Jeg har veldig lyst på blåe instrumentlys, men ble veldig misfornøyd med resultatet. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
k_drey Posted July 22, 2008 Author Share Posted July 22, 2008 Er meget godt lys i nålene, eneste jeg er missfornøyd med er at enkelte plasser er det sterk, og noen plasser svakere lys på tallene. Ellers er det krute bra Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130) Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 på min mk1 var det bare noen grønne plast kupler som man kunne ta av. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 På instrumentbokser uten bakgrundsbelysning bruker det være kupler ja. Med andre ord instrumenter uten turteller. På gamel Sierran hadde jeg mk1 IS instrumenter, og de er stort sett lik når det gjelder skivene. Men så klart ikke samme detaljer. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts