Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ja, var 349,- i høst, 300 er ikke ille pris det..? iforhold til å kjøpe mek. fra f.eks kent, + shims of lash caps, for og ikke snakke om alt det sparte arbeidet.

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Posted

Så skal man jo egentlig ha andre kamaksler som er ment for mekaniske løfter også. Da blir det godt over 10000kr totalt. Hydrauliske løftere holder vel til 7500 rpm?

x - RS Turbo S2

Posted
for å justere mekaniske løftere så skrur man/shimser til det ikke er slark mellom kam og løfter på laveste punkt?

(forferdelig forklart, men dere skjønner hva jeg mener?)

 

stemmer delvis, man justerer mekaniske kammer så man har en gitt toleranse (som oftest fra kam-fabrikaten), slik at når varmen kommer og ting utvider seg litt så blir ikke ventilen stående litt åpen når kammen er på andre siden av "loben". på mercedes lastebil er det 0.4mm på innsug og 0.6mm på eksos.

 

(også her forferdelig dårlig forklart men :D :D

 

de mekaniske kammen er jo også en del billigere en værsting hydrauliske kammer. mener jens sa at han bare kunne omprofilere de orginale kammene.

Cosworth!

Posted (edited)

Km cams sliper kammer fungerer veldig fint på min motor

Tror det ca var 3000,- jeg betalte for slipingen av kammene.

 

0,10 inn og 0,15 ut er vel den "normale" ventil-klaringen på cosworth...

 

Er en god jobb å justere opp klainger, en dag pr kam om man begnner på scratch omtrent.

Dette er prike arbeid med micro-meter, bladføler og en form for sliping, best med ventil sliper men kan bruke smergel skive og fil også.... Kammen må helt ut for hver måling, og må påberegne hvertfall 4-5 runder inn og ut med justering før det er bra. Å notere litt på et ark med nr. på løfter og klaring er ikke dumt her.

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

  • 4 weeks later...
Posted
Prøv mekonomen...

Shimset ligger mellom løfter og kam, ligger lash cap mellom ventil og løfter...

 

Ring km cams... han har noen fine løftere, som man slipper lash og shims, kun gjenge og kontra mutter justering.

 

ca 4000 mener jeg.... 1800 ca for courier løftere + lash cap og shims..

 

Ellers er kent sine løftere bedre/lettere, har ikke shims, sliper kun til lash cap`en. Da slipper man så mye justering som det er med shims som går seg til osv+ mindre beveglige deler.

 

 

Hvem selger Kent sine løftere da?

1986 sierra cosworth vingebil
 

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...