kh turbo Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 Ja, var 349,- i høst, 300 er ikke ille pris det..? iforhold til å kjøpe mek. fra f.eks kent, + shims of lash caps, for og ikke snakke om alt det sparte arbeidet. 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
alibaba Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 Så skal man jo egentlig ha andre kamaksler som er ment for mekaniske løfter også. Da blir det godt over 10000kr totalt. Hydrauliske løftere holder vel til 7500 rpm? x - RS Turbo S2
Mark1 Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 for å justere mekaniske løftere så skrur man/shimser til det ikke er slark mellom kam og løfter på laveste punkt?(forferdelig forklart, men dere skjønner hva jeg mener?) WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
OleK Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 for å justere mekaniske løftere så skrur man/shimser til det ikke er slark mellom kam og løfter på laveste punkt?(forferdelig forklart, men dere skjønner hva jeg mener?) stemmer delvis, man justerer mekaniske kammer så man har en gitt toleranse (som oftest fra kam-fabrikaten), slik at når varmen kommer og ting utvider seg litt så blir ikke ventilen stående litt åpen når kammen er på andre siden av "loben". på mercedes lastebil er det 0.4mm på innsug og 0.6mm på eksos. (også her forferdelig dårlig forklart men :D de mekaniske kammen er jo også en del billigere en værsting hydrauliske kammer. mener jens sa at han bare kunne omprofilere de orginale kammene. Cosworth!
kh turbo Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 (edited) Km cams sliper kammer fungerer veldig fint på min motorTror det ca var 3000,- jeg betalte for slipingen av kammene. 0,10 inn og 0,15 ut er vel den "normale" ventil-klaringen på cosworth... Er en god jobb å justere opp klainger, en dag pr kam om man begnner på scratch omtrent.Dette er prike arbeid med micro-meter, bladføler og en form for sliping, best med ventil sliper men kan bruke smergel skive og fil også.... Kammen må helt ut for hver måling, og må påberegne hvertfall 4-5 runder inn og ut med justering før det er bra. Å notere litt på et ark med nr. på løfter og klaring er ikke dumt her. Edited February 25, 2008 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
cossie 86 Posted March 18, 2008 Author Posted March 18, 2008 Prøv mekonomen...Shimset ligger mellom løfter og kam, ligger lash cap mellom ventil og løfter... Ring km cams... han har noen fine løftere, som man slipper lash og shims, kun gjenge og kontra mutter justering. ca 4000 mener jeg.... 1800 ca for courier løftere + lash cap og shims.. Ellers er kent sine løftere bedre/lettere, har ikke shims, sliper kun til lash cap`en. Da slipper man så mye justering som det er med shims som går seg til osv+ mindre beveglige deler. Hvem selger Kent sine løftere da? 1986 sierra cosworth vingebil
Mark1 Posted April 6, 2008 Posted April 6, 2008 men hvor får man denne typen til cosworth?http://kmcams.com/product_info.php?cPath=2...products_id=171 for de på linken passer vel ikke? WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
cossie 86 Posted April 7, 2008 Author Posted April 7, 2008 men hvor får man denne typen til cosworth?http://kmcams.com/product_info.php?cPath=2...products_id=171 for de på linken passer vel ikke? Jo de passer,har kjøpt slike til min nå. Kjøpte de fra km cams. 1986 sierra cosworth vingebil
Mark1 Posted April 7, 2008 Posted April 7, 2008 Jo de passer,har kjøpt slike til min nå. Kjøpte de fra km cams. GULL! takk WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now