cossie 86 Posted February 20, 2008 Posted February 20, 2008 Skal ha mekaniske løftere nå og leste en annen plass på forumet her at det gikk å bruke fra courier 1,8 diesel eller noe sånn?Noen som hvet noe mere om dette? Tommy J 1986 sierra cosworth vingebil
WingDude Posted February 20, 2008 Posted February 20, 2008 De skal passe ja, men de er vel ikke så mye brukt, mulig de blir for tunge, er i alle fall det jeg har hørt.
cossie 86 Posted February 20, 2008 Author Posted February 20, 2008 Okei,er det noen andre som har meninger om dette? Skal ikke dra noe mere enn 7500omdr,kan disse da brukes? 1986 sierra cosworth vingebil
kh turbo Posted February 20, 2008 Posted February 20, 2008 Disse går helt fint.....Må brukes shims oppå...Har bremset 700+ og kutt på 8000 omdr. 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
cossie 86 Posted February 20, 2008 Author Posted February 20, 2008 Disse går helt fint.....Må brukes shims oppå...Har bremset 700+ og kutt på 8000 omdr. Ja,det hørtes jo bra ut. Bruker shims mellom løfter og ventil da selvfølgelig ja,må vel ha mange shims med forskjellige størrelser da selvfølgelig for å få justert med riktig klaring!?Hvor kan disse kjøpes da og ca pris? 1986 sierra cosworth vingebil
cossie 86 Posted February 21, 2008 Author Posted February 21, 2008 Ingen som hvet hvor dette kan kjøpes? På Ford eller noen annen plass som er rimeligere? Bare å si en skal ha til courier 1,8 diesel,eller er det en annen type? 1986 sierra cosworth vingebil
WingDude Posted February 21, 2008 Posted February 21, 2008 Ja,det hørtes jo bra ut. Bruker shims mellom løfter og ventil da selvfølgelig ja,må vel ha mange shims med forskjellige størrelser da selvfølgelig for å få justert med riktig klaring!?Hvor kan disse kjøpes da og ca pris? Shimset står på toppen av løfteren, mot kammen. I utgangspunktet vil jeg tro det er kun Ford som har både løftere og shims, men om man har en løfter og shims, kan man jo måle dette opp og sammenligne med eventuelt andre bilmerker.
kh turbo Posted February 21, 2008 Posted February 21, 2008 (edited) Prøv mekonomen...Shimset ligger mellom løfter og kam, ligger lash cap mellom ventil og løfter... Ring km cams... han har noen fine løftere, som man slipper lash og shims, kun gjenge og kontra mutter justering. ca 4000 mener jeg.... 1800 ca for courier løftere + lash cap og shims.. Ellers er kent sine løftere bedre/lettere, har ikke shims, sliper kun til lash cap`en. Da slipper man så mye justering som det er med shims som går seg til osv+ mindre beveglige deler. Edited February 21, 2008 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
cossie 86 Posted February 21, 2008 Author Posted February 21, 2008 Okei, takk for det. Må undersøke litt jeg da, men hjertelig takk for tips 1986 sierra cosworth vingebil
WingDude Posted February 21, 2008 Posted February 21, 2008 Sjekket opp delenummeret på løfteren her, det er forøvrig 1047213.Dette delenummeret går igjen på Fiesta 89-01, Escort 86-01, Focus 98-05, Mondeo 92-00 og P100/Sierra 87-93.Regner med at dette er utgaver med den samme dieselmotoren, så da har man litt flere steder å undersøke.
Escort RST WRC Posted February 21, 2008 Posted February 21, 2008 På min topp er det montert slike mek. løftere fra Courier 1.8D.De fungerer meget bra, og liker godt turtall Men kunne tenkt meg en annen løsning på shimsingen..Har ikke funnet noen plass som har shims.. Eller bare gå over til BD16+ og hydr. løftere... Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
cossie 86 Posted February 21, 2008 Author Posted February 21, 2008 Jeg var inne og så på km cams sider, der var noen løftere til audi med skrue og kontra mutter. De virket geniale,mulig disse også passer til cosworth!?? 1986 sierra cosworth vingebil
kh turbo Posted February 21, 2008 Posted February 21, 2008 (edited) Ja, det er disse jeg prater om....går rett i på cosworthHar ikke testet de selv men kenneth(km cams) skryter av de og ikke hatt noe problem med de, mye brukt i statene... Jeg er litt skeptisk til gjenger på justeringa på en løfter... Edited February 21, 2008 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
Escort RST WRC Posted February 21, 2008 Posted February 21, 2008 kh turbo: Noen anbefalinger på hvor jeg bør skaffe shims til mine mek. løftere da?Fra Courier 1.8D. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
xr4ti Posted February 21, 2008 Posted February 21, 2008 Hørte noe om løftere fra VAG 1,9 TDI men vet ikke om det stemmer!
kh turbo Posted February 21, 2008 Posted February 21, 2008 Mener KM cams har et shims sett til tusen lappen...Eller så har de fleste verksteder, så om du kjenner noen kan du jo spørre om å få låne det, du legger jo tilbake de som sitter på nå... så i praksis tart du jo ikke mange, bare bytter ut de du har. 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
cossie 86 Posted February 21, 2008 Author Posted February 21, 2008 Ja, det er disse jeg prater om....går rett i på cosworthHar ikke testet de selv men kenneth(km cams) skryter av de og ikke hatt noe problem med de, mye brukt i statene... Jeg er litt skeptisk til gjenger på justeringa på en løfter... Ja er sant det,er litt skummelt vist det løsner. Men må jo være noe som står over skruen så ikke kammen står rett på skruen!? 1986 sierra cosworth vingebil
kh turbo Posted February 21, 2008 Posted February 21, 2008 Skruen ligger rett mot ventilen. 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
cossie 86 Posted February 22, 2008 Author Posted February 22, 2008 Skruen ligger rett mot ventilen. Okei,så det står den veien ja. og da ligger kam rett på løfter uten noe imellom!? Må bare spør litt jeg,he he må lissom skjønne åssen det her virker he he. 1986 sierra cosworth vingebil
kh turbo Posted February 22, 2008 Posted February 22, 2008 ja løfter rett på kam. 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
OleK Posted February 22, 2008 Posted February 22, 2008 finnes det noen bilder av disse løfterene? høres jo geniale ut Cosworth!
alibaba Posted February 22, 2008 Posted February 22, 2008 Om man har tenkt seg høyere turtall er ikke bucket-løftere å anbefale. Skiven har en tendens til å hoppe/skli ut. x - RS Turbo S2
cossie 86 Posted February 22, 2008 Author Posted February 22, 2008 Noen som vet om det er noen firmaer i utlandet som selger disse løfterene med skrue justering? 1986 sierra cosworth vingebil
Escort RST WRC Posted February 22, 2008 Posted February 22, 2008 Jobber på Ford her på Stord, vi har ikke shims.Har kompiser på 4 andre bil-verksteder her på øya, men ingen har lengre Har KM Cams noen hjemmeside, eller bare å nåes på tlf? I såfall, har du tlf. nummeret hans? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
kh turbo Posted February 22, 2008 Posted February 22, 2008 (edited) http://www.kmcams.com/ http://kmcams.com/product_info.php?cPath=2...products_id=292 http://kmcams.com/product_info.php?cPath=2...products_id=171 Edited February 22, 2008 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now