Jump to content

Recommended Posts

Posted

Skal ha mekaniske løftere nå og leste en annen plass på forumet her at det gikk å bruke fra courier 1,8 diesel eller noe sånn?

Noen som hvet noe mere om dette?

 

Tommy J

1986 sierra cosworth vingebil
 

Posted

Okei,er det noen andre som har meninger om dette? Skal ikke dra noe mere enn 7500omdr,kan disse da brukes?

1986 sierra cosworth vingebil
 

Posted

Disse går helt fint.....

Må brukes shims oppå...

Har bremset 700+ og kutt på 8000 omdr.

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Posted
Disse går helt fint.....

Må brukes shims oppå...

Har bremset 700+ og kutt på 8000 omdr.

 

Ja,det hørtes jo bra ut. Bruker shims mellom løfter og ventil da selvfølgelig ja,må vel ha mange shims med forskjellige størrelser da selvfølgelig for å få justert med riktig klaring!?

Hvor kan disse kjøpes da og ca pris?

1986 sierra cosworth vingebil
 

Posted

Ingen som hvet hvor dette kan kjøpes? På Ford eller noen annen plass som er rimeligere?

Bare å si en skal ha til courier 1,8 diesel,eller er det en annen type?

1986 sierra cosworth vingebil
 

Posted
Ja,det hørtes jo bra ut. Bruker shims mellom løfter og ventil da selvfølgelig ja,må vel ha mange shims med forskjellige størrelser da selvfølgelig for å få justert med riktig klaring!?

Hvor kan disse kjøpes da og ca pris?

 

Shimset står på toppen av løfteren, mot kammen.

 

I utgangspunktet vil jeg tro det er kun Ford som har både løftere og shims, men om man har en løfter og shims, kan man jo måle dette opp og sammenligne med eventuelt andre bilmerker.

Posted (edited)

Prøv mekonomen...

Shimset ligger mellom løfter og kam, ligger lash cap mellom ventil og løfter...

 

Ring km cams... han har noen fine løftere, som man slipper lash og shims, kun gjenge og kontra mutter justering.

 

ca 4000 mener jeg.... 1800 ca for courier løftere + lash cap og shims..

 

Ellers er kent sine løftere bedre/lettere, har ikke shims, sliper kun til lash cap`en. Da slipper man så mye justering som det er med shims som går seg til osv+ mindre beveglige deler.

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Posted

Sjekket opp delenummeret på løfteren her, det er forøvrig 1047213.

Dette delenummeret går igjen på Fiesta 89-01, Escort 86-01, Focus 98-05, Mondeo 92-00 og P100/Sierra 87-93.

Regner med at dette er utgaver med den samme dieselmotoren, så da har man litt flere steder å undersøke.

Posted

På min topp er det montert slike mek. løftere fra Courier 1.8D.

De fungerer meget bra, og liker godt turtall :)

 

Men kunne tenkt meg en annen løsning på shimsingen..

Har ikke funnet noen plass som har shims..

 

Eller bare gå over til BD16+ og hydr. løftere... :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted

Jeg var inne og så på km cams sider, der var noen løftere til audi med skrue og kontra mutter. De virket geniale,mulig disse også passer til cosworth!??

1986 sierra cosworth vingebil
 

Posted (edited)

Ja, det er disse jeg prater om....går rett i på cosworth

Har ikke testet de selv men kenneth(km cams) skryter av de og ikke hatt noe problem med de, mye brukt i statene... Jeg er litt skeptisk til gjenger på justeringa på en løfter...;)

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Posted

Mener KM cams har et shims sett til tusen lappen...

Eller så har de fleste verksteder, så om du kjenner noen kan du jo spørre om å få låne det, du legger jo tilbake de som sitter på nå... så i praksis tart du jo ikke mange, bare bytter ut de du har.

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Posted
Ja, det er disse jeg prater om....går rett i på cosworth

Har ikke testet de selv men kenneth(km cams) skryter av de og ikke hatt noe problem med de, mye brukt i statene... Jeg er litt skeptisk til gjenger på justeringa på en løfter...;)

 

Ja er sant det,er litt skummelt vist det løsner. Men må jo være noe som står over skruen så ikke kammen står rett på skruen!? :unsure:

1986 sierra cosworth vingebil
 

Posted

Skruen ligger rett mot ventilen.

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Posted
Skruen ligger rett mot ventilen.

 

Okei,så det står den veien ja. og da ligger kam rett på løfter uten noe imellom!? Må bare spør litt jeg,he he må lissom skjønne åssen det her virker he he. :)

1986 sierra cosworth vingebil
 

Posted

ja løfter rett på kam.

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Posted

Jobber på Ford her på Stord, vi har ikke shims.

Har kompiser på 4 andre bil-verksteder her på øya, men ingen har lengre :(

Har KM Cams noen hjemmeside, eller bare å nåes på tlf? I såfall, har du tlf. nummeret hans?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...