Jump to content

Vibratec Motorfester...

Loffen

Recommended Posts

Jeg bestiller gummi som er beregnet for dette bruket,og lager fester ut fra det.Men hvorfor er du så intressert i hvordan de er laget?Jeg og en 20 andre som jeg har laget slike fester til har brukt disse i flere år uten noe som helst problem,alle har vært fornøyd.Disse festene sitter montert i cossier helt opp til ca 750hk.Ingen har gått istykker enda...Motor festene er en god del stivere enn orginal,men mykere enn vibratech,som jeg mener er helt for j*vlig å kjøre med.

Jeg laget i utgangspunktet disse festene for få til et bedre alternativ enn vibratech til meg selv,både prismessig og bruksmessig.

Fortsatt noen fester igjen...

mvh.

Jeg er intresert i hvordan de er laget, pga flere ting igrunn... Jeg tenker endel på varmen disse utsettes for, og utfra bildene gir ikke aludelen i toppen like mye beskyttelse på underdelen, slik vibratec sine gjør, og dessuten er Vibratec sin underste del av gummi, noe som i mine øyne gjør de mykere enn dine, OM du bruker en hard polyurethan... Jeg syns ikke Vibratec er ukomfortable å kjøre med, og er nok mange som mener det samme og derfor er de så populære også...

Mitt mål er å lage noe tilsvarende, for en 4-del av prisen...

Edited by Loffen

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

• Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nå har ikke jeg prøvd disse festene som er laget her da, men kan aldri tenke meg at jeg hadde merket noe forskjell. SÅ følsom er jeg ikke.. Det rister så mye fra før av, at et motorfeste med LITT mer gummi på tror ikke jeg helt utgjør den store forskjellen.. hehe..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Jeg skjønner ikke helt hvordan du får til at jeg bruker polyuretan,når jeg gjentatte ganger skriver at jeg bruker GUMMI.....Disse GUMMI evnene bestiller jeg spesiellt for dette bruket,når det gjelder varme så har dette ikke noe problem hverken for meg eller andre.Hvis du vil lage disse festene for en 4-del av prisen jeg tar,da ønsker jeg deg lykke til...Gummi evnene jeg bestiller koster meg ca 300kr stk ferdig tilsendt,da kommer aluminium t6,mutter,bolt,skiver,og arbeid i tillegg.Derfor mener jeg at 1300kr pr sett er god pris.Meningen var lage et bedre alternativ...

mvh.

Hehe, sorry, men la ikke merke til at du skreiv gummi... meningen med mine fester er å ha de stive, og da anser jeg gummi for å være for mykt...

Ang kostnadene, så skal jeg nok fint klare det, da jobben får regne med litt svinn... Dvs jeg betaler null for materialer, bolter osv, og polyurethan har vi også... Koster meg igrunn stort sett arbeidstid...

Mvh Tormod

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Guest cossy88
Hehe, sorry, men la ikke merke til at du skreiv gummi... meningen med mine fester er å ha de stive, og da anser jeg gummi for å være for mykt...

Ang kostnadene, så skal jeg nok fint klare det, da jobben får regne med litt svinn... Dvs jeg betaler null for materialer, bolter osv, og polyurethan har vi også... Koster meg igrunn stort sett arbeidstid...

Mvh Tormod

Så det du sier her er at du mer enn gjerne lager opp et xx antall som du er villig til å selge for 300 kr paret!? Slutt å anse hvordan disse er, de er mer enn stive nok selv om det er gummi! Hvis du må ha de stivere lurer jeg på hva du har under panseret... Bedre fester enn de Racing selger her skal du lete lenge etter! Er vel nesten så han kan gi livstid garanti på de.... :D

Så det du sier her er at du mer enn gjerne lager opp et xx antall som du er villig til å selge for 300 kr paret!? Slutt å anse hvordan disse er, de er mer enn stive nok selv om det er gummi! Hvis du må ha de stivere lurer jeg på hva du har under panseret... Bedre fester enn de Racing selger her skal du lete lenge etter! Er vel nesten så han kan gi livstid garanti på de.... :D

Har jeg nevnt salg noe sted???? Lager for meg sjøl såklart... Skulle jeg laget for salg, ville jeg da ikke vært så dum å si mine kostnader her... hehe

Om jeg vil ha stivere, så er vel det mitt valg??? Har ikkeno værsting og kommer aldri til å ha det heller...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Dette blir bare for dumt!!!

Moderator,vennligst slett mine innlegg her omgående.....

mvh.

Hmmm, tåler du ikkeno du eller? Hvis jeg spør om noe, forventer jeg svar, ikke masse svada...

Fint om moderator kan rydde i tråden ja, så den holder seg til topic...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth